Gå til innhold

De 5 beste rollespillene akkurat nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er veldig enig, oerhört.

Har lenge tenkt på å kjøpe Divinity II: The Dragon Knight Saga og nå ble jeg vel egentlig overbevist. Da har jeg noe å kose meg med mens jeg venter på The Witcher 2! :)

 

Av de spillene som er listet opp her er Divinity II min soleklare favoritt med Mass Effect 2. Divinity II, Gothic 3 og Mass Effect 1 er de tre beste rollespillene jeg har spilt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sigh :( hva er det "rollespill" har blitt redusert til :(

 

Fallout, mass effect, resonamce of fate etc er gode spill. Men hvor ble det av de gamle rollespillene? De som faktisk hadde rollespillelementer i kampene, og ikke bare 3/taktisk 1ste personsskyting. Hvor ble det av sverdene :( sure, vi har dragon age og andre spill. Min topp 5, nei stryk det. Topp 50 liste over RPGer ville for det meste inneholdt ps1 spill. Mulig jeg bare er en dum gammel (jeg er ung!!) jævel. Men jeg ville valgt FF 6-9, xenogears eller Grandia over hvilken som helst av disse spillene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå vil jeg påstå at Mass Effect 2 er rollespill light light, det heller mot tredjeperson action spill med enkle rollesoill elementer. Hvor ble Demons Soul av? ett av de beste i sjangeren old school style

For meg handler ikke rollespill om tall, det handler om historie, og ingen spill gjør det så bra som Mass Effect.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ingen stor rollespiller, men har i de senere år forsøkt meg på den vestlige delen av sjangeren med relativt stort hell. Fallout 3 og Dragon Age: Origins samt Borderlands har vært enormt gode opplevelser og Mass Effect 2 har jeg planer om å kjøpe inn om ikke altfor lenge.

 

Likevel, et spørsmål: Er virkelig New Vegas bedre enn F3? Har ikke spilt New Vegas, men det virket ikke sånn av anmeldelsene.

Lenke til kommentar

Har vært inne på STEAM for å se på Divinity et par ganger. Men så lenge spillet selges med online Securerom så er det uaktuelt.

 

Samme gjelder spill som jeg vet bruker GFWL. Har endt opp med et par slike. Når det vinduet for GFWL pålogging kommer opp er det quit og aldri mer spilt.

Lenke til kommentar

Mass Effect spillene er knakende gode rollespill. Rollespill er jo akkurat hva ordet impliserer. Spilleren inntar en rolle i form av en unik karakter og påvirker historiens forløp med sine valg. At man har actionspillbaserte kampscener som funker er jo bare en kjempebonus!

 

Jeg skal være enig i at i forhold til klassiske rollespill er det et nokså snevert utvalg av "klasser" i Mass Effect. De forskjellige karrièrene er jo ganske så like, men kom igjen, de er jo ment til å være samme person alle sammen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...