Gå til innhold

Slik får du fortsatt gratis musikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pleier som regel bare å springe ut konkurrenter når sånne avgjørelser blir tatt. Helt greit for meg, konkurranse gir bedre tilbud :) Nå er vist Google på hugge også, da gjelder det å passe seg.

 

http://www.stereomood.com/ er også et ok alternativ. Ikke brukt det så alt for mye, men er grei som random bakgrunnsmusikk.

 

*EDIT*

 

Google har forresten også fjernet Grooveshark fra sin butikk, som nevnt her i et åpent brev til musikkindustrien fra Grooveshark

Endret av mbergersen
Lenke til kommentar

Synes det er leit av Pandora sluttet å sende i Norge! Vanvittig bra tjeneste for å oppdage ny musikk.

 

Eller synes jeg det er dårlig av folk å droppe Spotify pga de prøver å få betalt for det de tilbyr! Wimp hadde nok aldri kommet hadde ikke Spotify vært der før, tror også at flere plateselskap ser verdien i Streaming og nett-basert musikk kontra CD'er..

Lenke til kommentar

Kr 50 per måned for musikken til spotify er jo kjempedeal.

 

Nå når flere blir tvunget til å betale så er sjansene store for at flere plateselskaper hiver seg på, og uvalget øker. Win win for alle parter. Dette er det beste som har skjedd med spotify på lenge :)

 

For min del har jeg ingen ønsker om å betale 50 kr på musikk når jeg hører på musikk i ny og ne for å slappe av. Jeg syntes mye heller de bør forandre på måten reklamen funker for å få høyere inntekt av reklamene, slik at vi kan høre på musikken vi liker gratis. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med 2 timer maksimum hver dag, men 20 minutter om dagen er latterlig lite.

 

Sikkert mange som er uenig i det jeg sier, og kaller meg for en idiot som syntes gratis musikk er rett og rimelig, men sleng det på meg. Jeg elsker en god diskusjon. :)

Lenke til kommentar

Etter de tar Grooveshark sender de vel advokatkobbelet på lokalradioer igjen. Før eller senere kommer kassettbåndet tilbake som eneste tillatte måte å transportere musikk fra lagringsmedium ut til høyttalere, helt sikkert! Fordelen med kassettbånd er at man ikke får laget perfekte digitale kopier, som gjør at det er mindre problem med piratkopiering og man kan da endelig få se disse 20 statsbudsjettene som norsk ungdom stjeler fra lobbyvirksomhetene hvert år.

Lenke til kommentar

Kr 50 per måned for musikken til spotify er jo kjempedeal.

 

Nå når flere blir tvunget til å betale så er sjansene store for at flere plateselskaper hiver seg på, og uvalget øker. Win win for alle parter. Dette er det beste som har skjedd med spotify på lenge :)

 

For min del har jeg ingen ønsker om å betale 50 kr på musikk når jeg hører på musikk i ny og ne for å slappe av. Jeg syntes mye heller de bør forandre på måten reklamen funker for å få høyere inntekt av reklamene, slik at vi kan høre på musikken vi liker gratis. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med 2 timer maksimum hver dag, men 20 minutter om dagen er latterlig lite.

 

Sikkert mange som er uenig i det jeg sier, og kaller meg for en idiot som syntes gratis musikk er rett og rimelig, men sleng det på meg. Jeg elsker en god diskusjon. :)

Troen på at reklamefinansiering kan løse alt..!

Lenke til kommentar

Det er vel ikke noe man kan synse om hvorvidt kun reklameinntekter er godt nok til å betale for musikkindustrien slik den er i dag, det er vel relativt konkrete fakta at det ikke er tilfellet.

 

Selvfølgelig kan de omorganisere/nedskalere industrien til å kun være reklamefinansiert, men da kan jo også produktet bli deretter.

 

Synes det er litt barnslig og uansvarlig holdning å mene "jeg vil ha alt, men jeg skal ikke betale for det!".

 

At en gjeng freeloadere/fjortiser ikke kan bruke gratisversjonen som noe mer enn en prøveversjon, det driter jeg i :)

 

Jeg har gladelig betalt for Spotify i et par år nå, og synes det man får tilbake for skarve 99 kr måneden er et fantastisk produkt, spesielt når man også bruker det på smartphone. Det hører også med til historien at platebransjen tjener mer på meg gjennom Spotify enn de gjorde da jeg kjøpte noen få cd'er til 99 kr på platekompaniet, som allerede var fordyret med fysisk produksjon, transport og leie av butikklokaler/butikkmedarbeidere.

 

Jeg synes det er dumt at bransjen ikke kan enes om en standardpris for digital streaming-distribusjon, slik at flere konkurrerende tjenester med mye av det samme grunnutvalget kan vokse frem.

 

Håper Itunes-modellen dør hen, da den i praksis bare er en digital innpakning av den gamle utdaterte fysiske salgsmodellen.

Håper også at Google sin fremtidige tjeneste vil samle enda flere plateselskap/utgivelser enn det Spotify har klart, samt at noen snart klarer å lage en digital streamingversjon av "lei så mange videoer du vil for 200 kr/mnd"-postordrefirmaene.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

kryr jo av gnilus i landet som ikke har 50 spenn å overse... off folk må slutte å syte. Spotify revolusjonerte jo bransjen, var jo så stress å høre musikk før.

Nå har man den tilogmed i lomma\bilen\hytta\jobben med iphone o.l.

 

Kommer ikke til å angre på at jeg har brukt et par 2000 på tjenesten til nå.

 

Blir derimot forbanna om alle leecherne gjør at tjeneste blir nedlagt :p

Lenke til kommentar

For min del har jeg ingen ønsker om å betale 50 kr på musikk når jeg hører på musikk i ny og ne for å slappe av. Jeg syntes mye heller de bør forandre på måten reklamen funker for å få høyere inntekt av reklamene, slik at vi kan høre på musikken vi liker gratis. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med 2 timer maksimum hver dag, men 20 minutter om dagen er latterlig lite.

 

Det som foreløpig er greia er 10 timer i måneden, så om du bare hører på musikk i nye og ne (et par timer en gang eller to i uka), så vil du ikke merke noen endring.

 

Dersom du hører på musikk via Spotify (eller andre tjenester) i to timer eller mer hver dag, så synes jeg ikke at 50,- er i overkant av hva man kan forvente at noe sånt koster. :-)

Lenke til kommentar

Kr 50 per måned for musikken til spotify er jo kjempedeal.

 

Nå når flere blir tvunget til å betale så er sjansene store for at flere plateselskaper hiver seg på, og uvalget øker. Win win for alle parter. Dette er det beste som har skjedd med spotify på lenge :)

For min del har jeg ingen ønsker om å betale 50 kr på musikk når jeg hører på musikk i ny og ne for å slappe av. Jeg syntes mye heller de bør forandre på måten reklamen funker for å få høyere inntekt av reklamene, slik at vi kan høre på musikken vi liker gratis. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med 2 timer maksimum hver dag, men 20 minutter om dagen er latterlig lite.

 

Sikkert mange som er uenig i det jeg sier, og kaller meg for en idiot som syntes gratis musikk er rett og rimelig, men sleng det på meg. Jeg elsker en god diskusjon. :)

Spotify har forbedret reklamemodellen sin betrakelig siden lansering, men de ser vel at det ikke er nok, de mister fler og fler plateselskaper og må vel gjøre noe..

 

Ser poenget ditt, og det er jo bøttevis med gratis måter å høre musikk som passer deg utmerket; radio, grooveshark++++ Synest derfor det er rart at folk klager.. De vil ha en "perfekt" tjeneste.. gratis.. Jeg synest det er bra noen lager et skikkelig alternativ for oss som før var pirater og hører mye på musikk i hverdagen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...