Gå til innhold

Få mer ut av skjermkortet ditt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dragon Age 2 problem whot? sitter med en GT 240M og kjører Dragon Age 2 uten problemer=)

Kanskje ikke du har problemer, men ved lansering hadde jeg 15 fps average uansett hvilken innstilling jeg valgte. Det er fikset for meg nå, men det er fortsatt folk med problemer i Dragon Age 2 og BF:BC2.

 

Det at BF:BC2 fortsatt har problemer er helt vanvittig, det burde vært fikset for lenge siden. Og alle som har disse problemene sitter med GT 4xx/5xx-serien

Fermi issues

Lenke til kommentar

de BF:BC2 problemene skulle ikke tilfeldigvis innbefatte sort flimring på skjermen? Har akkurat begynt å spille dette i påvente av BF3, men må bare vente på en fix trur jeg. Det flimrer slik at man skulle tru de prøvde å indusere epileptiske anfall. (GTX285)

 

Anbefaler du tester andre spill og om det ikke fungerer bytt driver.

Mange spill som har feil pga et eller annet i selve skjermkortdriveren, om mulig bør du ta en clean install.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt problemer med BFBC2 whatsoever - siden jeg kjøpte GTX 480. Har benyttet flere ulike drivere siden den gang, samt at kortet har satt i ulike konfigurasjoner.

 

Tipper det er et isolert problem et annet sted i kombinasjon med 4xx/5xx serien for folk.

Lenke til kommentar

Har spilt BF:BC2 med både den gamle 8800 Ultra'en, en 4870X2 (pluss en til i Crossfire), og nå to 560 Ti kort i SLI. Dette er en av de eneste spillene som sliter med enkelte skjermkort oppsett, føler jeg. Det går egentlig som en drøm med en 560 Ti, men jeg fikk den andre i forrige uke og har nå gitt opp BC2 med SLI aktivert. Men men, alt annet funker supert. :)

Lenke til kommentar

de BF:BC2 problemene skulle ikke tilfeldigvis innbefatte sort flimring på skjermen? Har akkurat begynt å spille dette i påvente av BF3, men må bare vente på en fix trur jeg. Det flimrer slik at man skulle tru de prøvde å indusere epileptiske anfall. (GTX285)

 

Anbefaler du tester andre spill og om det ikke fungerer bytt driver.

Mange spill som har feil pga et eller annet i selve skjermkortdriveren, om mulig bør du ta en clean install.

 

Neida ikke noen problemer i andre spill. Har faktisk sjelden problemer med spill - selv COD:BO virket bra fra release :ohmy:

 

 

Blir forøvrig behørig sjekket ut nå fordi all innmaten i PCen blir byttet ut. Har akkurat installert et 1155 oppsett, og skal installere Windows senere i dag. Poster vel litt på diskusjon i det øyeblikket jeg er oppe og går - forhåpentlig. Får sjekke om det samme henger ved da.

Lenke til kommentar

Har Asus P8P67-8GB ram-2500k-GTX570-BC2 har funket glimrende fra første stund-den nye driveren gidder jeg ikke teste før neste "clean" innstall.Gammalt rask fra eldre drivere er det værste en kan ha på en gamer pc.Formaterer hver gang jeg legger inn ny driver til skjermkortet og har aldri problemer lenger. :new_woot:

Lenke til kommentar

Ny driver kan ha nye data som fikser feil og gjør at kortet jobber mer effektivt.De som lager driverne får også info fra spillprodusenter slik at nye effekter og sånt kjører bedre.Dette kan sef, forklares mye bedre og teknisk korrekt en jeg gjør her da men gidder ikke skrive en hel a4 side her da :D Noen ganger presterer de å gjøre det motsatte-faktisk lage flere feil,men som regel er nyeste driver best.Jeg venter bestandig med å legge inn ny driver til folk har rukket å "prøvekjøre" de en stund.Er det en dårlig driver som er utgitt kommer ramaskriket rimelig fort.Funker den du har greit er det ingen hast med å bytte da det ofte fører litt arbeid og kansje en formatering med seg.

Lenke til kommentar

Fatter ikke at så mange har trøbbel med disse driverne.Sørga du for å fjerne den gamle drivern skikkelig ? prøvd clean innstall? og svært viktig-Antivirus MÅ være fullstendig disabled under fjerning og når man legger inn ny driver.Går antivirus aktivt under innstall av ny driver er man GARANTERT trøbbel.Hva slags maskinvare har du Talon ?

Lenke til kommentar

Kjører på W7 64bit og GTX480, regner med resten er uvesentlig. Har forcea til DX10 (pga. Mumble-overlayen).

 

Hadde samme problem på 260.99, gikk opp til 266.58 - all good. Gikk som sagt opp til 270.61 i dag, fikk tilbake samme svarte flickering som før, kanskje enda mer intenst.

 

Downgradea til 266.58 nå for vel en time siden, og har spilt samme brett uten et eneste tegn til flimmer.

 

Bruker ikke antivirus og jeg har aldri brukt å fjerne gammel driver manuelt, regner nesten med at de klarer og lage en installasjon som ikke beholder betydningsfulle filer i begge utgaver...

 

Som sagt, alt funker fint på den "gamle" driveren igjen,litt synd for jeg innbilte meg at det var bedre ytelse på 270.61; uten at jeg gjorde noen målinger.

Lenke til kommentar

Gamle driverfiler er fy fy :roll: Derfor de har laget drivecleaner eller hva det heter.Selv tar jeg som nevnt alltid er ren innstall.Det er selvfølgelig helt mulig at de har laga en "møkkadriver".Kansje lurt å google litt å se om andre med samme kort osv har opplevd samme problem.Når en ny driver kommer venter jeg bestandig leenge før jeg bytter for det er absolutt mulig at en ny driver kan funke dårligere en en eldre.Dette er selvfølgelig svært irriterende.Funker den gamle driveren din fint så hold deg til den inntil noe nytt er brukt av folk en god stund,så googler du på den og sjekker at den kjører fint hos de fleste.Vi får anta at det er driveren som er problemet hos deg og ikke noe du gjør galt siden den gamle ruller fint.Legger til noen gode råd(forhåpentligvis)til andre som sliter.

1.det beste er en clean innstall av windows og drivere.

2.brukes antivirus legger du inn den ETTER at alle drivere er på plass.

3.sørg for å få de riktige innstillingene i kontrollpanelet til driveren.Det kan variere etter hva slags spill man bruker men som standard skrur jeg bestandig V,sync OFF.

4.Sjekk at innstillinger på grafikken i selve spillet er riktig i forhold til hvilket skjermkort og annen HW du har.er feks HBO aktivert i BC2 blir alt som graut med mindre man har et svin av en maskin.

5.Start med å teste favorittspillet ditt og kun det.så tar man andre programmer en for en og sjekker at hvert enkelt programm kjører stabilt før man legger inn neste.

6.Lite smart å drive med nedlasting og se på video og ha en haug med andre programmer gående når man gamer.

7.Hvis problemer dukker opp som ikke kan knyttes til et bestemt program så start med å sjekke tempraturer og kjør diagnoseprogrammer som burn in test-memtest osv.Fins en haug fine programmer å velge i som viser deg tempraturer og stresstester maskina di og ofte avslører hvor problemet ligger.

8.Søk hjelp på forumet hvis du står fast. :roll:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har et GTX 295 kort, etter den nye driveren så har BFBC2 begynt å flimre noe skikkelig. Skal installere den gamle tilbake da det kun gjelder mer ytelse for kun 5 serien den nye driveren.

 

Har sett at det er ganske mange 2serie brukere som sliter med samme problemet, kan bli kvitt det med å stille instillingene på low. Men skal da ærlig talt ikke gjøre det når man bruker så mye penger på et skjermkort :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...