Gå til innhold

Test: Lenovo G570


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Omtrent tre år etter at 3000 N200 fikk anbefaling fra Hardware.no dukker denne opp. Jeg ville jeg nok kjøpt den om jeg var i markedet etter ny pc nå, men N200`en min holder nok i noen år til etter å ha fått ssd og Win7.

 

:)

 

Sitter selv på en N200. Flott maskin det. Men jeg er litt skeptisk til backup-programvaren som Lenovo legger ved. Jeg tok backup ca en gang i måneden, og trodde meg sikker. Etter et lite uhell med en trojaner var ikke N200en min like glad. Jeg tenkte derfor at jeg skulle peise inn en backup, men da fikk jeg kun feilmeldinger om at den eksterne HDen manglet noe greier. Så det gikk ikke så flott. Det ble derfor til at jeg valgte å bruke denne anledningen til oppgradering. Inn kom 500 GB HD og 4 GB minne, samt Win 7 ultimate. Fungerer greit nok dette, men jeg fikk ikke helt driveren til kortleseren til å fungere.

 

Det er også det jeg ville vært skeptisk med på G570en. Backupløsningen. Et annet spørsmål i forbindelse med testen på G570en. Testet dere hvor "bøyelige" skjermlokket var? JEg kunne ikke finne det, men så har jeg vel også kun skumlest denne omtalen da...

Lenke til kommentar

Omtrent tre år etter at 3000 N200 fikk anbefaling fra Hardware.no dukker denne opp. Jeg ville jeg nok kjøpt den om jeg var i markedet etter ny pc nå, men N200`en min holder nok i noen år til etter å ha fått ssd og Win7.

 

:)

 

Sitter selv på en N200. Flott maskin det. Men jeg er litt skeptisk til backup-programvaren som Lenovo legger ved. Jeg tok backup ca en gang i måneden, og trodde meg sikker. Etter et lite uhell med en trojaner var ikke N200en min like glad. Jeg tenkte derfor at jeg skulle peise inn en backup, men da fikk jeg kun feilmeldinger om at den eksterne HDen manglet noe greier. Så det gikk ikke så flott. Det ble derfor til at jeg valgte å bruke denne anledningen til oppgradering. Inn kom 500 GB HD og 4 GB minne, samt Win 7 ultimate. Fungerer greit nok dette, men jeg fikk ikke helt driveren til kortleseren til å fungere.

 

Det er også det jeg ville vært skeptisk med på G570en. Backupløsningen. Et annet spørsmål i forbindelse med testen på G570en. Testet dere hvor "bøyelige" skjermlokket var? JEg kunne ikke finne det, men så har jeg vel også kun skumlest denne omtalen da...

 

Vi testet backupløsningen og fikk ingen problemer, men sånt skjer dessverre en gang i blant. Ingen backup-løsning er 100 % sikker og samtidig enkel og praktisk.

 

Når det gjelder skjermlokket er dette konstruert i plast, så litt bøyelig var det. Men vi opplevde ikke dette som et problem i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Vi testet backupløsningen og fikk ingen problemer, men sånt skjer dessverre en gang i blant. Ingen backup-løsning er 100 % sikker og samtidig enkel og praktisk.

 

Når det gjelder skjermlokket er dette konstruert i plast, så litt bøyelig var det. Men vi opplevde ikke dette som et problem i det hele tatt.

 

Ja, da var det sikkert bare jeg og min eksterne harddisk som lagde problemer da. Ellers var det godt å høre at Lenovo fortsetter med å produsere solide maskiner for gode poenger. Jeg har for øyeblikket kun tre maskiner i gang, alle tre er Lenovo bærbare. Jeg har en minibærbar med SSD og vanlig disk i, nevnte N200, og en Ideapad U350 som jeg drar med meg når jeg skal noen veier der datamaskinen kan komme godt med. Alle disse virker solide, så om jeg skulle trenge noen maskiner senere ser jeg at Lenovo fremdeles ikke har gitt opp å levere kvalitet for pengene.

Lenke til kommentar

USB3 vil jo bli mer og mer vanlig også for Ola Dunk. Og mangel på gigabitethernet er ihvertfall lik no go fra meg.

 

Edit. Angående kommetaren omm at garantien ryker om man bytter RAM.

1: Er dette i det hele tatt riktig? (N300 ble f.eks. solgt av mange butikker med en ekstra GB RAM man skulle sette i selv)

2: Nevn i hvert fal reklamasjonsretten, så folk ikke tror de står der uten rettigheter om de bytter RAM eller harddisk.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

IBM/Lenovo - Ingen over, ingen ved siden, alle under <3

Gjelder å ikke blande ThinkPad serien med standard ideapad eller andre lenovo serier.

 

Fritt land. Du får synes det du vil, ei synes IBM/Lenovo lager gjennomførte maskiner uansett om det er Thinkpad eller Ideapad.

Nå er det mange som lager bedre maskiner enn ideapad, selv om ideapad ofte er helt ok priset.

 

De fleste produsenter lager tross alt gjennomførte maskiner i dag, og selv acer og packard bell begynner å få litt kvalitetskontroll på maskinene sine.

 

Testmaskinen har god batteritid, men er til gjengjeld feitere enn hva som er mote nå om dagen.

Lenke til kommentar

IBM/Lenovo - Ingen over, ingen ved siden, alle under <3

Gjelder å ikke blande ThinkPad serien med standard ideapad eller andre lenovo serier.

 

Fritt land. Du får synes det du vil, ei synes IBM/Lenovo lager gjennomførte maskiner uansett om det er Thinkpad eller Ideapad.

Nå er det mange som lager bedre maskiner enn ideapad, selv om ideapad ofte er helt ok priset.

 

De fleste produsenter lager tross alt gjennomførte maskiner i dag, og selv acer og packard bell begynner å få litt kvalitetskontroll på maskinene sine.

 

Testmaskinen har god batteritid, men er til gjengjeld feitere enn hva som er mote nå om dagen.

 

 

Så fint for de andre da :)

 

Du kan komme med så mye fakta og lovord som du vil om andre produsenter, har alltid hatt IBM når det kommer til laptop og tenker ikke å skifte med det første.

 

Og mote er ikke noe ei bryr meg stort om, går i klær som er komfortabel, ikke fordi det er populært å kult.

Lenke til kommentar

Og tynne maskiner er du sterkt mot?

 

Jeg har også alltid hatt IBM, og Lenovo sine egenutviklede serier kan ikke sammenlignes med ibm sin thinkpadserie.

 

Lenovo maskiner er kun det, lenovo maskiner, og det finnes massevis av maskiner som er bedre, f.eks LG (som tidligere har skrudd sammen thinkpad maskiner for IBM) har mange modeller som er mye bedre enn ideapad.

Lenke til kommentar

Og tynne maskiner er du sterkt mot?

 

Jeg har også alltid hatt IBM, og Lenovo sine egenutviklede serier kan ikke sammenlignes med ibm sin thinkpadserie.

 

Lenovo maskiner er kun det, lenovo maskiner, og det finnes massevis av maskiner som er bedre, f.eks LG (som tidligere har skrudd sammen thinkpad maskiner for IBM) har mange modeller som er mye bedre enn ideapad.

 

Har ei sagt det?

 

Har heller ikke sammenlignet Thinkpad og Lenovo sine nye, har ei?

 

Ei skrev at begge deler er gjennomført, og det er MIN mening.

 

Hva så andre måtte mene er meg revnende likegyldig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ei skrev at begge deler er gjennomført, og det er MIN mening.

Du skrev at ingen andre lagde like bra eller bedre maskiner enn Lenovo. Dette er beviselig feil på mange plan, uansett hvor subjektiv du er. Ta en hvilken som helst Acer Travelmate, HP Compaq probook, Sony Vaio, LG m.fl og sammenligne med en ideapad, og ideapaden vil bli knust på alle fronter (unntatt evt ytelse om det er en billig/gammel maskin du sammenligner).

Lenke til kommentar

Ei skrev at begge deler er gjennomført, og det er MIN mening.

Du skrev at ingen andre lagde like bra eller bedre maskiner enn Lenovo. Dette er beviselig feil på mange plan, uansett hvor subjektiv du er. Ta en hvilken som helst Acer Travelmate, HP Compaq probook, Sony Vaio, LG m.fl og sammenligne med en ideapad, og ideapaden vil bli knust på alle fronter (unntatt evt ytelse om det er en billig/gammel maskin du sammenligner).

 

Og det blir fortsatt MIN mening, uansett åssen du ser på det.

Tvinger ei andre her til å synes det samme som meg? Har ei sagt noen steder at alle skal mene at ingen klarer å ta IBM/Lenovo? Nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å få slutt på denne meningsløse diskusjonen:

 

Liker du LG, fint for deg.

Liker du Acer, så flott, kos deg.

Liker du ASUS, go for it.

Sier du derimot rett ut at et helt merke er bedre enn samtlige andre, så burde du ha noe å backe det opp med - og i det minste være nøye på å fremsi det som en subjektiv mening, og ikke en direkte påstand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...