Gå til innhold

Sony: - Xbox 360 mister relevanse (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd at det peneste konsollspillet til dags dato, Crysis 2, kjører best på 360 da. Snakk om irrelevant.

 

Det er vel og mindre selvrespekt å sitte på et fly med PSP ifht DS. De 2 spilla på PSP som er verdt å ha er vel utspilt for lenge siden (Ja jeg vet det er mange fler enn 2).

Nå er vel hele greia flamebait, så det er kanskje dumt å svare i det hele tatt...

Lenke til kommentar

Ingen grunn til å legge noe vekt på det han sier. Fyren er lønnet for å promotere Sony og det er ren taktikk å fremstille DS som en barnslig konsoll. Samme fyren ville nok ment det motsatte om han var lønnet av Nintendo.

 

Selv er jeg litt delt; jeg liker spillutvalget til PSP bedre enn det til DS, men samtidig har PSP så dårlig batteritid at den nesten ikke kan kalles bærbar, mens DSen overrasker meg hver gang med hvor lang tid det tar mellom hver utladning.

Lenke til kommentar

Herregud!! Typisk ignorant amerikansk utsagn... jeeeeeeezzzzzzz...

Han begrunner grunnlaget sitt med hva? at xbox har kinect i tillegg til konsollen sin?

 

Høres mer ut som at han er skuffa over at DS har slått PSP så til de grader i det håndholdte markede.. OG at playstation har gått fra å domminere konsoll markede (med PS2) til å selge like mye som "de nye gutta" i Microsoft (Mener da på kosoll markedet siden xbox såvidt er 10 år gammelt, mot Playstation og Nintendos mangeårig erfaring i markedet med 3 til 5 konsoller hver)

Lenke til kommentar

Heh, start flamewaren!

 

Synes nå at det er tåpeligt å si sånne ting, men det er jo som Spartakus sier, han er betalt for å heie på Sony :p Selv synes jeg Microsoft banker ut Sony der gitt :) Sony kommer aldri til å slå ann noe bedre enn de gjør nå på håndkonsoller. Der har Nintendo vinni gitt! :D

Lenke til kommentar

 

Høres mer ut som at han er skuffa over at DS har slått PSP så til de grader i det håndholdte markede..

 

Er du seriøs? Forrige uke solgte PSP bedre enn 3DS i Japan, og PSP'en (alene, ikke inkludert PSP Go) har solgt mer enn DS'en (DS Lite + DSi + DSi XL tilsammen) de siste to årene. NGP kommer til å massakrere 3DS når den tid kommer.

 

Og nei, jeg er ingen fanboy. Spiller meg absolutt ingen rolle hvem produsenten av konsollen/håndholdten jeg spiller på, jeg eier både en DSi XL, Wii, PSP, PS3 og Xbox 360.

Endret av Shifty
Lenke til kommentar

 

Høres mer ut som at han er skuffa over at DS har slått PSP så til de grader i det håndholdte markede..

 

Er du seriøs? Forrige uke solgte PSP bedre enn 3DS i Japan, og PSP'en (alene, ikke inkludert PSP Go) har solgt mer enn DS'en (DS Lite + DSi + DSi XL tilsammen) de siste to årene. NGP kommer til å massakrere 3DS når den tid kommer.

 

Og nei, jeg er ingen fanboy. Spiller meg absolutt ingen rolle hvem produsenten av konsollen/håndholdten jeg spiller på, jeg eier både en DSi XL, Wii, PSP, PS3 og Xbox 360.

 

Les artikkelen du så vet du hvorfor han sier det han sier, å hvis fakta i artikkelen er rett, så må du nok se deg slått ;)

 

Å det at PSP solgte bedre en 3DS i et, vell å merke, katastroferammet Japan i EN uke er vel ikke noe bevis på noe som helst, å ikke nødvendigvis korrekte tall.

 

personlig tviler jeg sterkt på at NGP kommer til å "massakrere" 3DS med tanke på spillene som kommer til den (Zelda Ocarina of Time, Mario etc) som vekker barndomsminner hos så mange av oss :p for ikke å nevne pokemon, som selger som varmt brød når et nytt spill kommer.

Lenke til kommentar

Jeg håper han er klar over at han også gjør narr av deler av Sonys fanbase. Keep 'em coming Jack.

 

PSP'en (alene, ikke inkludert PSP Go) har solgt mer enn DS'en (DS Lite + DSi + DSi XL tilsammen) de siste to årene.

Nope. DS solgte mye mer i 2009, og det ble omtrent uavgjort i 2010. Totalt sett har det blitt solgt 15 millioner flere DS-er enn PSP-er i Japan, så det blir for øvrig litt feil å bare fokusere på de to siste årene.

 

Du glemmer også at PSP er så godt som død i USA og Europa.

 

Forrige uke solgte PSP bedre enn 3DS i Japan.

En etablert, billig platform med mange konsollselgere vs ny, dyr platform med ingen konsollselgere. En kan dra en parallell til lanseringsmåneden til Xbox 360 i USA. Gjett hvilken gammel traver som solgte bedre enn Microsofts nyfødte? (Hint: PS2) Det betydde på ingen måte at PS3 ville selge bedre enn 360 i USA, og i dag ligger 360 ca. 10 millioner enheter foran PS3.

 

NGP kommer til å massakrere 3DS når den tid kommer.

Er det ikke litt for tidlig å komme med slike spådommer? Sony har hverken annonsert lanseringsdatoen, prisen eller lanseringsspillene.

Lenke til kommentar

Men var ikke klar over at ps3 har dratt forbi 360. Imponerende.

Det stemmer ikke. Tallene stammer fra noen analytikere som har vurdert de "aktive brukerbasene" til de forskjellige konsollene.

 

MS har solgt 50,8 mllioner konsoller, Sony 47,9 millioner og Nintendo 85 millioner(shipment sales). Folk kan sitere artikkelen så mye de vil, jeg nekter å tro at 20-25 millioner konsoller ligger og støver ned i diverse lagerhus og butikkhyller.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

... er jeg den eneste som reagerer på at han skriver de er inne i sitt 4. år, mens de er inne i 5. året etter lansering?

 

Og ja hvis man skal holde teknologien relevant i ett tiår, så får han be til gudene om at ikke MS kommer med en ny konkurrent snart som banker dritten ut av de gamle utdaterte konsollene, for det vil ikke være spesielt vanskelig med dagens teknologi.

Lenke til kommentar

Haha!

høres ut som en prest i gamledager som prøver å holde forskning og logikk tilbake.

PS3 har vært den beste konsollen på papiret siden den kom ut, men likevel har man ikke sett noe som helst stor forskjell på spillene mellom PS3 og Xbox 360.

å når det er snakk om hva som er relevant idag så må jo det være utvikling av bevegelses spill. Dette med at bevegelses spill er søtt sier han bare fordi at Sony blir gruset av Microsoft å ikke minst at Sony skapte jo ikke noe nytt men bare videreførte Wii sin versjon.

Lenke til kommentar

Er litt artig at han angriper kinect, når PS har Move og Eyetoy. Han bitchslappa seg selv der, egentlig.

Regner med det var Kinect han menter under "Bevegelsesfølsom spilling."

 

Men han har gode poenger, selv om at jeg selv vil ha en 3DS når Ocarina of Time kommer. Men kun pga det.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med han på dette med bevegelsesfølsom spilling. Spill for meg er avslappende, og jeg ser ikke for meg at noen som kommer hjem fra jobb og sier "Nei idag har det vært en lang dag på jobben...tror jeg skal hoppe rundt og veive med armer og bein litt nå".

 

En håndholdt kontroll er nok det mest optimale medium mellom tommel og spill som finnes.

 

For hva håndholdte gjelder så har jeg personlig aldri likt det, spille gjøre jeg hjemme. Skal jeg ut å reise har jeg musikk og en spennende bok ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...