Gå til innhold

Anmeldelse: Ridge Racer 3D (3DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av nysgjerrighet: Hvor kommer dette tallet på 150 baner fra?

 

Har bare spilt dette spillet i ca. 10 timer så langt, så det er vanskelig å si hvordan det vil stå seg mot favoritten RR6 i lengden, men så langt er jeg godt fornøyd. Er imidlertid uenig i at musikken er bra; synes den er et stort steg ned fra f.eks. PSP-utgaven, og jeg savner muligheten til å bruke egen musikk, samt å skru av musikk og kommentatorer og bare ha lydeffekter. Slik det er nå bruker jeg iPod-en min for å få til et lignende oppsett som det jeg hadde på 360, men da mister jeg lydfeedbacken fra bilmotorene, som er ganske nyttig.

 

Savner også klart en onlinemodus, samt en litt mer spenstig løsning for å utforske kampanjen.

 

En ting som kanskje kunne beskrives litt mer i anmeldelsen er hvordan kjørefølelsen og den kunstige intelligensen skiller seg fra andre spill i serien, og også generelt hvordan den kunstige intelligensen oppfører seg når man når de høyere turneringene og de vanskeligere løpene. Noe av det jeg finner interessant med denne serien er hvordan spillene skiller seg ganske drastisk fra hverandre – ?eksempelvis hvor ulikt AI-en fungerer i RR på PSP, RR6 og RR7. RR 3D er på et vis et steg tilbake til PSP-versjonene (hvor motstanderne er 'bøyer' du skal passere mer enn overbevisende bilister—du tar aldri igjen mer enn to-tre biler i første runde, de andre ligger langt foran), men jeg er spent på å se hvordan det framstår seinere i spillet, nå som blokkering virker å være mindre viktig for 'forsvarsspillet'.

Endret av oerhört
Lenke til kommentar
Tallet på 150 baner stammer fra et intervju med Yozo Sakagami, som er produsent for spillet. Som nevnt er mange av disse banene riktignok veldig like, og benytter seg av de samme traseene i forskjellig kombinasjon.

Jeg må innrømme at dette ikke er det jeg har opplevd så langt, men jeg er bare halvveis i intermediate-kampanjen. Min erfaring er at spillet bringer noen flotte nye baner (vinter, grand canyon er kanskje mest minneverdige), samt flere av mine favoritter fra RR6 og RR7 i tillegg til PSP-utvalget (som i sin tid var basert på eldre spill)—men så godt som ingen av dem (kanskje 2 av de kanskje 30-40 jeg har sett) har hatt delte banesegmenter.

 

Det har vel vært en eller to også som har blitt brukt i begge kjøreretninger (reversed).

 

Når det gjelder musikk, er og blir dette en smakssak :-)

Har du noen tanker rundt de andre kommentarene jeg hadde også? :)

Endret av oerhört
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...