Gå til innhold

– Man må satse på de nye konseptene (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Det kule med å lage spill nå er at du har tilgang til alle disse tallene om brukernes oppførsel. Du kan se hvilke brett de stod fast på og hva de likte, for så å skreddersy opplevelsen i en oppfølger."

 

Den der er jeg negativ til. Det hjelper dem bare å skape en hjernedød opplevelse for dem som har noe i skallen og ikke sitter fast hvert hjørne som enkelte skapninger klarer å få til.

 

Jeg håper inderlig at de gjør som de sier å starter å satse litt nytt, for vet ikke om det bare er meg her, men jeg begynner å bli litt lei av å bare vente på oppfølgere av de samme spilla. Greit med oppfølgere, men har lyst på noe stort nytt å sette kloa i. Så lenge de skaper nytt og ikke gjenoppliver eldre titler altså.

Lenke til kommentar

Dette hadde kanskje vært litt mer overbevisende hvis han hadde snakket om andre ting enn Dead Space. Det første spillet var kanskje en sleeper hit, men med så mye franchisebygging (interaktiv tegneserie, animasjonsfilmer, tegneserieblader ...) både før release og i mellom originalen og oppfølgeren, så er ikke Dead Space akkurat verdens mest radikale IP.

 

At de ser ut til å ha droppet Mirror's Edge, og nettopp slapp DA2, som det skuffende melkeprosjektet det er, gjør meg litt mer skeptisk til alt pratet om å satse nå enn jeg var for et par år siden.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Banker ikke Penumbra og Amnesia det der teite Deep Space langt ned i støvlene?

 

Jeg kjøpte Deep Space en, og gjespet meg fra start til halveis hvor jeg la det i hylla for å støve ned... Skaperen av Penumbra har også en del negativt å si om Deep Space 2, inne på bloggen deres. Etter at jeg leste det skjønte jeg at DS2 ikke ville bli en hit for meg.

 

For å oppsummere synes jeg ikke EA har noen gode spill i stallen, så det han sier i intervjuet der opplever jeg som tullpreik.

Endret av Aspiranten
Lenke til kommentar

Eh? Etter det lille jeg har sett av Dead Space 2 så virker det helt likt eneren. Par nye våpen og monstre kanskje...

 

 

"Selskapet har tidligere uttalt at de ønsker å ta et steg bort fra seriemanien og melkingen av trygge konsepter"

 

Hahaha! DA2 var jo skikkelig innovativt. :p

Lenke til kommentar

Han mener Dead space. Personlig så har jeg ingenting imot Dead Space en eller to, siden jeg elsker den sjangeren. Har bare kommet 2 spill foreløpig uansett så kan ikke akkurat kalle det melking enda. Og Amnesia banker dead space langt ned i støvlene som du sier.. Har personlig ikke spilt Penumbra så kan ikke uttale meg om det.

Lenke til kommentar

Han mener Dead space. Personlig så har jeg ingenting imot Dead Space en eller to, siden jeg elsker den sjangeren. Har bare kommet 2 spill foreløpig uansett så kan ikke akkurat kalle det melking enda. Og Amnesia banker dead space langt ned i støvlene som du sier.. Har personlig ikke spilt Penumbra så kan ikke uttale meg om det.

 

Er kommet mer enn to spill i Dead Space-serien. Ett til Wii (og senere også Ps 3), Dead Space Extraction, og et nedlastbart som heter Dead Space Ignition, samt minispillet Planet Cracker. Og de to med Isaac Clarke som vel flest er klar over.

 

Mulig Gibeau bare snur kappen etter vinden, men han har i hvert fall tenkt tanken på nye IP'er, og det er jo en lovende start.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Sant nok, tenkte ikke på Ignition eller Extraction >.<

 

Ignition er et møkkaspill der Extraction faktisk er litt underholdende.

 

Vil se resultater før jeg stoler på noe snakk om nytenking. Spør du meg så prøver de bare å skape en nye franchise å melke, så er det tilbake til det gode gamle.

Lenke til kommentar

Det tok tre Grand Theft Auto-er (...) før man fikk en hit.

 

Jeg vil tør å påstå at GTA var en hit fra spill nummer en. Når jeg tenker på det, så er det veldig få spill som har blitt pratet om og skrevet om av så mange forskjellige typer mennesker som GTA(1) når det kom ut.

Jeg mener, noen liker FPS, andre RTS, men "ALLE" pratet om GTA når det kom. Det er få spill som har appellert til så mange forskjellige mennesker, og det i seg selv er verdt statusen "en hit". Dog tenker jeg at Mr. EA ikke tenker på så mye annet enn dollar når han måler suksess.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...