Gå til innhold

Anno til fremtiden (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4 kvartal 2011 kan bli veldig bra ser det ut til. Forza 4, Battlefield 3 og ett nytt Anno. =)

Blir mye innesitting neste vinter også ser jeg.

 

Quote:

"Takket være spillets fremtidssetting, har ikke utviklerne hatt historiske begrensninger å ta hensyn til, og har kunnet drømme i mye større skala enn før."

 

Gleder meg.

Lenke til kommentar

Aaaaaaaaah!!! :)

Har alltid gledet meg til neste oppfølger i Anno-serien :)

Dette SKAL jeg ha, uansett om det blir slaktet av anmeldere eller ikke.

Vet ikke hva det er med Anno-serien, men det må være en blanding av grafikk, lyd og stemningen som gjør den så spesiell. Det at det virker fra første stund uten å vente tre måneder på patcher etc er jo også positivt :)

Lenke til kommentar

hehe, grunnen til at de setter det til fremtiden er jo at de begynner å gå tom for årstall som blir summert opp til 9 ^^

Masse andre alternativer (1305, 1206, 1107, 1008, 900, 801, 702...), men det var nok en smart avgjørelse å komme med en fremtidsrettet versjon nå.

Historisk sett så er det vel kanskje ikke så mange krumspring man kan gjøre rundt vikingetiden heller, men det hadde vært morsomt med et vikingtema likevel.

Fremover får vi kanskje se Anno 2106/2205/2304 etc - men håper at de ikke vanner ut serien for mye. Vil mye heller ha utvidelser til de som allerede har blitt klassikere (f.eks bedre multiplayer eller f.eks trafikk/transport-styring ala Transport Tycoon).

Lenke til kommentar

hehe, grunnen til at de setter det til fremtiden er jo at de begynner å gå tom for årstall som blir summert opp til 9 ^^

Masse andre alternativer (1305, 1206, 1107, 1008, 900, 801, 702...), men det var nok en smart avgjørelse å komme med en fremtidsrettet versjon nå.

Historisk sett så er det vel kanskje ikke så mange krumspring man kan gjøre rundt vikingetiden heller, men det hadde vært morsomt med et vikingtema likevel.

Fremover får vi kanskje se Anno 2106/2205/2304 etc - men håper at de ikke vanner ut serien for mye. Vil mye heller ha utvidelser til de som allerede har blitt klassikere (f.eks bedre multiplayer eller f.eks trafikk/transport-styring ala Transport Tycoon).

 

Jojo, men så må det jo også regnes med at de trenger litt tidsforksjell mellom spillene også da. Tidsalderen på den tiden endret seg ikke signifikant nok på 50-100 år til å gjøre en spennende nok variasjon innen gameplayet, må spre titlene over signifikante tidsperioder for at det ikke skal bli som en slags oppdatering av andre spill :p

Lenke til kommentar

Det var jo akkurat det jeg skrev :) Eller mente å skrive...

 

Det er ikke all verdens forskjell på 1404, 1602, 1503 etc heller, men veldig morsomt at de likevel klarer å lage så vidt forskjellige spill selv om grunntanken er den samme.

 

For min del kan man godt fjerne krigingen fra Anno, og gjerne innføre litt mikrostyring av transportlinjer innover i landet etc (og gjerne STØRRE øyer/kontinenter) - men vi får se hvordan Anno 2070 blir. Spent!

Lenke til kommentar

Synes det er synd jeg. Er ikke som om vi har noen mangel på fremtidsrettede/moderne strategi spill. Stemningen i Anno er noe som gjør det både unikt og veldig underholdende. Er litt synd å miste det som vi kjenner det. Håper bare på det ikke blir bare å bygge en by med nesten identiske bygninger med ulike funksjoner, på bildet så spillet litt trist ut i forhold til hva jeg er kjent til. Jaja, får se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Jeg ble tatt litt på senga av Anno 1404. Hadde ikke vært borti serien fra før, men dette grep virkelig tak i meg i motsettning til mange andre spill i sjangeren. Det var rett og slett herlig å se byen blomstre samtidig som nye utfordringer ble presentert i et behagelig tempo.

 

Jeg ser absolutt fram til neste kapittel.

Lenke til kommentar

Selv syns jeg dette lyder strålende, og har klokketro. Var selv en av dem som ble forelsket i serien etter Froholts anmeldelse og noen hundretalls timer med spillet! Grunnen til at de sette det til denne tiden, er nok både for å få litt mer frihet for utviklerne, men også fordi 1400-tallet strengt tatt er det tidligste de kan gå, ettersom handelen mellom land rundt omkring var tilnærmet null før dette.

 

Gleder meg!

Endret av Ferb
Lenke til kommentar

For de som først ble kjent med Anno-serien med Anno 1404 kan det definitivt være verdt en titt å se på de tidligere spillene også (Anno 1602, Anno 1503, Anno 1701).

Jeg har alle 5 versjonene, og kommer nok til å være trofast kjøper av de fremtidige spillene også. Serien har aldri skuffet, og jeg håper den fortsetter med det.

Lenke til kommentar

Dette var strålende nyheter - det høres ut som en god idé. Jeg brukte titalls timer på å perfeksjonere master builder utfordringene i det forrige og venice. Kampanjene er så som så, og krigingen er litt kjedelig, men bybygging, handelsruter og infrastruktur er det ingen spill som er bedre på. Håper det er like mye fokus på de aspektene.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...