Gå til innhold

Anmeldelse: Back to the Future Episode 3 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes selv at episode 2 var lavere på skalaen min, Episode 1 var klart best, med små easter eggs som bare ekte fans av Back to the Future kjenner igjen og engasjerende historie. Episode 3 setter nok opp scenen for en spennende episode 4 og 5. har fortsatt troen på Telltale

Lenke til kommentar

Ser "streamlining" inntar flere og flere sjangre :(

Slår du opp på Streamlining i ordboka så finner du nok logoen til TellTale Games. Virker som de har planer om å kapre flest mulig lisenser for så å bruke samme oppskrift over hele linja. Funker sikkert for noen men jeg kommer nok ikke til å bruke noe mer penger på flere episoder....

Konseptet med episodebaserte spill er for meg frastøtende i den forstand at jeg mister totalt interessen etter kort tid samtidig som det ser ut til at det også går ut over kvaliteten på spillene som rammes av fenomenet.

Lenke til kommentar

Synes episode 3 var bedre enn episode 2, selv om jeg ser poengene i artikkelen. Ville gitt episoden en 7er. Angående mangel på gåter, så er nok Back to the Future en lisens hvor de prøver å lure folk til å spille sjangeren, og det er jo greit nok det. Puzzle Agent 2 kommer jo for de litt mer gammeldagse spillerne. Blir også ramaskrik om de gjør King's Quest altfor lett.

 

Kan nok også hende at vi ser tegn på at Telltale har altfor mange baller i luften samtidig for tiden.

Lenke til kommentar

Må si jeg likte det lille sparket til overformynderi-Norge i anmeldelsen

Jeg også. Genialt! :D

 

Nå handler hverken 1984 eller BttF Ep 3 om overformynderi, men overvåkning under et totalitærregime. Således blir "sparket" dumt, platt og irrelevant. Det eneste som kan minne om dette i dagens Norge er DLD. Dra til et hvilket som helst vestlig land, bo der i et års tid og finn ut hvor fritt vi har det her på berget.

Lenke til kommentar

Nå handler hverken 1984 eller BttF Ep 3 om overformynderi, men overvåkning under et totalitærregime. Således blir "sparket" dumt, platt og irrelevant.

Samfunnet Citizen Brown har skapt forsøker ha detaljert kontroll over innbyggernes daglige gjøremål, fra hva de får lov til å ha på seg til hvordan de kaster søpla si. Det er for å hjelpe myndighetene å holde kontroll at overvåkningen finner sted i utgangspunktet.

 

"Sparket" var naturligvis humoristisk ment, men jeg er av den ganske klare oppfatning at myndighetene her til lands legger seg i langt mer av folks hverdag enn det som er naturlig (med alt for mange regler og forbud, inkludert noen som minner veldig om de vi finner i Citizen Brown), og det hjelper selvsagt ikke oss noe at man kan finne eksempler på vestlige land hvor myndighetene tar seg enda større friheter enn de gjør her til lands. Men det er en diskusjon for en annen tråd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...