Gå til innhold

GameStop kjøper Impulse (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Impulse har så langt fremstått som bedre enn Steam på alle måter (kjappere nedlastning, færre problemer med backups, færre kræsj). Blir spennende å se om GameStop forbedrer eller forverrer tjenesten. Tro om flere eller færre spill blir tilgjengelig i Norge?

Endret av DRavisher
Lenke til kommentar

Hver sin smak, men jeg foretrekker steam, når Impulse da ikke har noen av de nyere spillene tiljengelige i "vår region".

 

Så du har ikke noe imot at du blir tvunget til å bruke Steam selv om spillet du kjøpte ikke har noe som helst med Steam å gjøre, at du ikke får spilt en dritt om serveren er nede selv om du kjøpte en fysisk kopi og at du ikke får spilt om patchen ikke funker? Med Impulse slipper du alt det der.

Endret av PityTheFool
Lenke til kommentar

Hver sin smak, men jeg foretrekker steam, når Impulse da ikke har noen av de nyere spillene tiljengelige i "vår region".

 

Så du har ikke noe imot at du blir tvunget til å bruke Steam selv om spillet du kjøpte ikke har noe som helst med Steam å gjøre, at du ikke får spilt en dritt om serveren er nede selv om du kjøpte en fysisk kopi og at du ikke får spilt om patchen ikke funker? Med Impulse slipper du alt det der.

Synes Steam er suverent. Har ingen problemer med de tingene du nevner. Kjøper utelukkende alle mine spill der og det er flott å ha alt samlet på en plass og ingen "pappkartonger" i hylla som samler støv.

Lenke til kommentar
Jeg synes Steam er noe av det verste som er skjedd PC-spill siden Plumbers don't wear ties.

:D Kudos! Gammal PC Gamer-leser ute og går? ;)

 

Huff, ja. Jeg husker godt jeg stolt bar ut en eske med min første cd-romspiller og Rebel Assault. Det var stort, det. :p Bare synd cd-rommen endte opp med å gi oss "interaktive filmer" som var så dårlige at de ikke kvalifiserte som verken spill eller film. Eller interaktive. :p

 

Hver sin smak, men jeg foretrekker steam, når Impulse da ikke har noen av de nyere spillene tiljengelige i "vår region".

 

Så du har ikke noe imot at du blir tvunget til å bruke Steam selv om spillet du kjøpte ikke har noe som helst med Steam å gjøre, at du ikke får spilt en dritt om serveren er nede selv om du kjøpte en fysisk kopi og at du ikke får spilt om patchen ikke funker? Med Impulse slipper du alt det der.

Synes Steam er suverent. Har ingen problemer med de tingene du nevner. Kjøper utelukkende alle mine spill der og det er flott å ha alt samlet på en plass og ingen "pappkartonger" i hylla som samler støv.

 

Direct2Drive, Impulse og GamersGate gjør akkurat det samme, men de er valgfrie. Hva ville du sagt om du ble tvunget til å bruke dem? Og hvorfor ikke den der Rockstar Social Club i samme slengen? Skjønner du problemet, eller er du så Steam fanboy at du nekter å godta at noe som helst Valve gjør ikke er 100% perfekt?

Lenke til kommentar

Jeg tror mange som velger Steam ikke har mye imot at man er avhengig av det for å spille spillene man har kjøpt gjennom plattformen.

 

Jeg har heller ingenting imot å bruke Steam på spill jeg har kjøpt der. Probleme ter alle andre spill jeg ikke har kjøpt der, inkludert spill jeg kjøpte fysisk i en butikk.

 

Steam er fremdeles valgfritt.

 

Nei, det er ikke, har aldri vært og kommer neppe til å bli valgfritt noengang. Det er hele problemet.

Lenke til kommentar

Steam er fremdeles valgfritt.

 

Nei, det er ikke, har aldri vært og kommer neppe til å bli valgfritt noengang. Det er hele problemet.

 

Jeg er helt enig med deg i at Steam ikke er valgfritt, men utover at det blir tvunget på det hva er egentlig problemet med Steam? Personlig ser jeg ikke de store ulempene med at spill krever Steam. Kjøper riktig nok en god del spill i butikk (Play/Amazon) da de er langt billigere enn på Steam, men at spill bruker Steam og Steamworks synes jeg er greit. Det gjør det enkelt å ta vare på spillene, og det er lett å spille med venner.

Lenke til kommentar

 

Nei, det er ikke, har aldri vært og kommer neppe til å bli valgfritt noengang. Det er hele problemet.

 

Feil på alle punkter. Dette trodde jeg vi ordnet opp i med den forrige tråden hvor diskusjonen utartet en smule, så får heller en moderator avgjøre om denne tråden også skal vies til det.

 

At en retailer kjøper seg inn på det digitale distribusjonsmarkedet på denne måten tror jeg er bedre for forbrukerne enn at alle skal ha sin egen løsning, iallefall på kort sikt. Så får vi se om Impulse beholder fortrinnene det har framfor bl.a. Steam, eller om GameStop vil vinkle det i en annen retning.

Lenke til kommentar

Ta det med ro, jeg gidder ikke krangle om Steam når det er ren fakta at hele greia er bullshit. Steam er ikke valgfritt. Greit, vi kan la være å kjøpe spill som bruker Steam, men hvor mange sitter vi igjen med da? Den eneste grunnen til hvorfor jeg ikke sjekker piratbukta i stedet er fordi det er ren idioti å bruke den torrentsiden som er mest overvåket og fordi jeg har en grense på hvor mye jeg kan laste ned pr måned. Det er mer enn nok andre torrentsider som er minst like bra, men mye mindre overvåket. Tenk det, onkel politi.

 

Og hva er så problemet med Steam bortsett fra hele prinsippet? Tja, her sitter man med et fysisk spill man har kjøpt i butikk, har installert det uten problem og får likevel ikke spille på flere timer fordi Steam eller internettet er nede. Eller fordi Steam nekter å godta å la meg starte et single-player spill uten å patche først, noe som ikke ville vært så dumt om det var mulig å laste ned patchen i første omgang. Jeg har flere spill jeg aldri har fått spilt nettopp fordi patchen ikke fungerer.

 

Det verste er at når GTA4 kom til PC klagde alle over at det krevde Games for Windows Live og Rockstar Social Club, så hvorfor i helvete er Steam så hellig at ingen våger å si det kanskje har en litt negativ side også? Og hva med DRM? Ubisoft har vært så frekke at de våget å la noen spill kreve å være koblet til nettet for å spilles, men de ble nødt til å fjerne det fordi folk klaget. Steam har gjort akkurat det samme i årevis, men ingen bryr seg? Jeg blir bare så drittlei idioter som dere som nekter å godta at Valve ikke er feilfrie og gidder ikke krangle mer med dere.

 

Edit: Og for aller, aller siste gang. Direct2Drive, Impulse og GamersGate, blandt annet, gjør akkkurat det samme som Steam, men er valgfrie. Så hvorfor er det ingen som bryr seg om dem? Hvorfor kan faenskapen Steam få lov å være tvang når andre er valgfrie? Og om de andre hadde vært tvang de også, hadde dere klaget? Ja, garantert.

Endret av PityTheFool
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...