Gå til innhold

Anmeldelse: Dreamcast Collection (X360, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Samlingen lever rett og slett ikke opp til konsollens rykte, og det er umulig å anbefale til andre enn hardbarkede nostalgisultne Dreamcast-fans."

 

Harbarkede Dreamcast-fans har en skikkelig dremcast stående klar, hvorfor nøye seg med dårlige samlinger uten de ordentlige kontrollerne? :)

Lenke til kommentar

Hei. Dette må vel være et av de dårligste testene noensinne. Sonic Adventures er så absolutt et av de beste plattform spillene jeg har spilt, sammen med Super Mario 64. Det går ikke ann å skrive slik om Segas beste Sonic spill. Det er faktisk meget bra grafiskt, selv i dag. Ser jo at det er fra 2000, men skal man alltid sammenligne dagens grafikk med datidens? I såfall hadde ikke jeg spilt Giana Sisters, noe som jeg fortsatt gjør. Dessuten er musikken og lydeffektene i Sonic Adventures bare best. Stemningen i spillet er også fabelaktig. Elendig test må jeg si, ellers liker jeg gamer.no :) Dere har mange gode artikkler, men akkurat denne holder ikke mål.

Lenke til kommentar

Akkurat når det gjelder Dreamcast er det mange gode grunner til å unngå de "ordentlige" kontrollerne. :)

 

Interessant samling og anmeldelse, men er det relevant at stemmeskuespillet ikke er bra i Space Channel 5? Hadde spillet virkelig blitt bedre om stemmene var realistiske? :D

Det er ikke nødvendigvis realisme jeg ettersøker, men mer flyt og språklig sammenheng. Slik det fremstår i denne versjonen virker det fragmentert og slapt, kanskje med unntak av hovedpersonen Ulala. Og om du har spilt Part 2 må du vel innrømme at selv Space President Peace, som tydeligvis er spillets store sangstjerne, synger forferdelig surt? :)

Lenke til kommentar

Anmelder liker ikke arcade-spill eller? Selv uten SEGA-fanboybrillene mine er dette en samling knalle spill. Selvfølgelig er originalene best, særlig Crazy Taxi som i XBLA-utgaven ikke får det riktige soundtracket eller de kule locations som DC-originalen hadde.

 

Greit nok at anmelder satt og gledet seg til PS2 sammen med resten av sauene i spillnorge, men kunne ikke Gamer i det minste funnet frem en som har et skikkelig forhold til konsollen for å anmelde denne samlingen?

Lenke til kommentar

Greit nok at anmelder satt og gledet seg til PS2 sammen med resten av sauene i spillnorge, men kunne ikke Gamer i det minste funnet frem en som har et skikkelig forhold til konsollen for å anmelde denne samlingen?

Wow, så sint. Du er tydeligvis Dreamcastfan som bare faen. Har du tenkt over dette:

Det er en god grunn til at PS2 solgte som faen mens Dreamcast floppet noe helt forferdelig.

Dreamcast var en møkkamaskin for 10år siden og den er like forferdelig i dag. Den hadde et knippe få "ok" spill, men det var stort sett bare søppel. Det er virkelig på tide at dc-fans innser dette istedenfor å legge skylda på "sauene som ventet på ps2" eller noe annet tull som det der. Sega har enkelt og greit ikke lagd en god konsoll siden genesis.

Lenke til kommentar

Husker i 1999 at jeg bare sto og måpte etter å ha sett noen spille gjennom første banen i Sonic Adventure. Det var noe annet enn den grumsete utvaskede grafikken man fikk på psx og n64. Jeg fikk ikke kjøpt konsollen før et par år senere, når jeg ikke lenger var avhengig av lommepenger, men hadde alikevel mye morro med den selv om ps2 var hottest i de dagene.

 

Per 2011 kan jeg vel være enig i at akkurat Sonic Adventure ikke har holdt seg allverdens bra til tross for nostalgien, men Soul Calibur, Powerstone, Jet Grind Radio, Virtua Tennis, Chu Chu Rocket og Shenmue spillene får meg fremdeles til å dra fram den sjarmerende maskinen fra tid til annen. Når Dreamcast vignetten spinner og det tøffe VMU minnekortet med skjerm aktiveres, er jeg plutselig han lille gutten med haka langt nedpå parketten i 1999 igjen B)

Endret av Galten
Lenke til kommentar
Dreamcast var en møkkamaskin for 10år siden og den er like forferdelig i dag. Den hadde et knippe få "ok" spill, men det var stort sett bare søppel. Det er virkelig på tide at dc-fans innser dette istedenfor å legge skylda på "sauene som ventet på ps2" eller noe annet tull som detder. Sega har enkelt og greit ikke lagd en god konsoll siden genesis.

 

Når du sier det så :lol:

Endret av BigHurt
Lenke til kommentar

Spilte aldri originale DC versjonen av Sonic Adventure, men gikk gjennom det for mange år siden på GC og syntes det var brukbart da, om det har holdt seg vet jeg ikke ettersom det ikke er spilt siden, men som anmelder sier er jeg enig i at treningen av disse dyrene var et ufattelig kjedelig punkt. Synes nå anmeldelsen som tekst var grei også, men nå pleier jeg lyse opp når jeg leser slakt;)

 

Ellers må jeg si at jeg sjelden er imponert over disse samlingene til SEGA på andre konsoller. De er ofte veldig lite forseggjort og er bare portert fortest mulig for å få tjent noen ekstra kroner. I dette tilfelle vises det litt i manglende WS for Sonic, mens i andre tilfeller som den tidligere "ultimate sega collection", eller hva det nå var, fungerer for eksempel ikke den Sonic 3 i Sonic & Knuckles modusen - det var jo halve moroa! Skjerpings SEGA!

Endret av IceHeim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...