Gå til innhold

Savnes en «ikke homo»-knapp? (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er da ikke BioWare sin feil at bruker Bastal er usikker på sin egen seksualitet. Jeg har ikke prøvd Dragon Age 2 enda men kjenner jeg BioWare riktig fra tidligere spill som det første Dragon Age, KOTOR og NWN så er jeg overbevist om at det mer enn nok romanse å dra på mellom mann og kvinne også. Er ingen som sier at du må tilfredstille alle companionsene du har.

 

Det finnes andre spill for å gjøre "mannlige spillere glade"...

Endret av ignis nocturna
Lenke til kommentar

Haha, lo godt av en han der forumbrukeren. Er det mulig å ta sånne homofobe idioter seriøst? :p For å ta det kort: Hvor mange av damene i DA2 har normalt store pupper? Det er nok veldig få, og grunnen til det er jo...? Mannlige spillere, så klart. At det er mulig å ha en homoseksuell romanse med en annen man i spillet gjør meg ingenting. Bare fordi det er mulig betyr det ikke at jeg er nødt til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Kan ikke være mer enig, på første gjennomspilling ønsket jeg å være snill. På ingen tidspunkt gjør jeg noen tilnærminger mot Anders, men han forteller meg om alle sine homofile eventyr. Jeg vil sende templars etter han, men greit nok sålange han bare holder seg nede i slummen tenkte jeg.

 

En dag sier han at han vil snike seg inn til soverommet mitt, og tror du ikke han har nerver nok til å faktisk dukke opp neste kveld! Heldigvis klarte jeg på daværende tidspunkt og kaste han tilbake til slummen ved å innrømme at jeg "var forelska i Isabela", som seff var en utrolig dum løyn da jeg bor sammen med Merrill og det er bare ett soverom i huset!(senga er ikke ubrukt selv om anders ikke er der)

 

Fenris likte jeg ikke første gang jeg traff han, så har heldigvis ikke hatt problemer med han. Men måten Anders oppfører seg på etterhvert gjør at man bare må hate han, jeg tør ikke tenke på hva som hadde skjedd hvis jeg ikke feia over Isabela tidlig i spillet.

 

Man kan da være venn med homofile uten å være homofil selv, synd at de måtte ødelegge anders slik, for han er foruten romansen en intressang figur.

 

Det er forsåvidt også en homofil hore i bordellet i hightown, og du må tilbringe en natt med han for å komme videre i et sidequest. Det er også en transe blandt de dyreste horene, så noe for en hver smak. Noe sier meg at en av forfatterene hos bioware trenger å komme ut av skapet, eller bare slutte å prøve å bryte sexuelle tabuer(hvis det ikke gjøres på en smakfull måte er det ikke noe vits mener jeg).

Lenke til kommentar

Jeg syntes at denne forumbrukeren er en homofob til de grader og det irriterer meg, men det skal sies at jeg ser litt av poenget hans også. Nå har ikke jeg spilt DA2 men i DA: Origins så kom det noen merkelige kommentarer fra mine mannelige kompanjonger når jeg egentlig bare prøvde å være snill noe som jeg syntes var litt spessielt, men i det store og det hele så var det ikke noe problem.

 

Men jeg skal jeg være ærlig så hadde det ikke skadet de om de hadde gjort det litt "vanskeligere" å sette i gang en seksuell samtale, for begge sider.

Endret av xxTJxx
Lenke til kommentar

Jeg ser faktisk hva denne spilleren mener. Det er tider hvor kompanjongene er litt "ekstra" påtrengende på den seksuelle måten. Fks, under hele spillet har jeg prøvd å være hyggelig mot Anders ( bare hyggelig, ikke noe mer), men så plutselig ønsket han et forhold til meg... Det samme skjedde faktisk med Fenris også!

Lenke til kommentar

Problemet er ikkje at der er moglegheiter for å innleie eit romantisk forhold til ein person av samme kjønn. Problemet er at Bioware let sin lengsel etter eit stadig breiare publikum gå utover integriteten til spela. Dette er berre ein av konsekvensane av det overordna problemet. For at ein skal ha noko for alle, samt å få litt ekstra merksemd, hiv ein inn romantiske (eller i alle fall seksuelle) moglegheiter i alle retningar. Eg trur dei færraste spelarar i dag har store moralske innvendingar mot at ein kan innleie eit forhold til ein av samme kjønn, men det kan fort bli lite truverdig når dei gjer det på denne måten. Kvifor skal der alltid vere eit par bifile av begge kjønn i gruppa mi? Dei utgjer no ikkje ein so stor andel av befolkninga? I tillegg ser eg at det kan bli direkte plagsomt og ta vekk fokus frå historia dersom dei er so pågåande som Civilix skildrar her.

 

Eg synest Bioware har tapt seg i nyare tid. Det verkar som om dei fokuserar på å nå eit breiast mogleg publikum, heller enn å lage best moglege spel.

 

Kay

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om meningene til en eller annen homofob idiot? La han bare ergre seg sier nå jeg, eneste måten å kurere homofobi på, er å eksponere de for muligheten for at menn kan bli like glade i andre menn som han selv blir i kvinner. Så mye som mulig, inntil slikt oppgulp forsvinner på egen akkord. Tror du han hadde klaget dersom det var homoseksuelle kvinnelige forhold det var snakk om? Tviler... Homofobi burde bli en medisinsk diagnose, mental sykdom.

 

Ser slett ikke problemet med å tvangseksponere slikt avskum for ting de ikke liker. Av-knappen er tilgjengelig for oss alle.

Lenke til kommentar

Virker som folk i tråden her ikke tror homofile menn gjør tilnærmelser til menn de er forelsket i, noe som selvsagt er helt absurd.

 

Det er det. Problemet er når denne personen gjør tilnærmelse etter tilnærmelse selv etter at de er avvist eller ingen interesse er gjengjeldt. IRL har jeg ingen problemer med å omgås homofile, ei heller om de gjør tilnærmelser, men om dette vedvarer etter avvsining gjennom hele vårt vennskap så ville det blitt en belastning. Dette gjelder forøvrig også om den som holder på er en heterofil kvinne, noe som jeg faktisk har opplevd. Det er sykt travelt.

 

Tror det hadde vært mye bedre både for å lære folk toleranse, og for opplevelsen, om man kunne avvise tilnærmelsen og at man da forsto at man ikke burde støte hemningsløst videre.

 

Hva med å la Anders og Fenris istedet finne hverandre om protagonisten ikke viser interesse? Tror det kunne blitt en artig "storyarc" som kunne bydd på mye underholdning, den ene avskyr magi og den andre vil beskytte det, men "love conquers all" til slutt osv. Man hadde da i samme slengen klart å infri den målsetningen som Bioware har satt seg om at homofili skal mer inn i spill.

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om meningene til en eller annen homofob idiot? La han bare ergre seg sier nå jeg, eneste måten å kurere homofobi på, er å eksponere de for muligheten for at menn kan bli like glade i andre menn som han selv blir i kvinner. Så mye som mulig, inntil slikt oppgulp forsvinner på egen akkord. Tror du han hadde klaget dersom det var homoseksuelle kvinnelige forhold det var snakk om? Tviler... Homofobi burde bli en medisinsk diagnose, mental sykdom.

 

Ser slett ikke problemet med å tvangseksponere slikt avskum for ting de ikke liker. Av-knappen er tilgjengelig for oss alle.

 

Homofob-kortet blir alt for lett spilt synes jeg. Man må kunne ta opp plattheten og mangelen på god karakterskriving uten at man er homofob av den grunn. Nå ordlegger riktignok den posteren på BioWare seg slik at det kan være greit å kalle det homofobi, men kjernen av problemet er ikke homofobi eller manglende toleranse.

 

Det er sykt pussig oppførsel og komme med romantiske/seksuelle tilnærmelser gang på gang mot en god venn av deg, ikke bare etter at han har avvist deg, men når han i tillegg er i et samboerskap med en annen venn av deg. Karakterene er veldig endimensjonale i så måte, og deres utvikling og reaksjoner på omverdenen rundt seg er da også dårlig gjennomført av BioWare.

 

Homofobi er vel forøvrig i utgangspunktet en medisinsk diagnose. Den er vel en psykisk lidelse på linje med eksempelvis arachnofobi, agorafobi eller klaustrofobi. Problemet er vel at uttrykket blir mye brukt om ting som egentlig bare er ignoranse og intoleranse og har mistet den forståelsen det i utgangspunktet har. Uttrykket er et paradoks spør du meg uten at jeg skal legge ut om det her.

Lenke til kommentar
Man hadde da i samme slengen klart å infri den målsetningen som Bioware har satt seg om at homofili skal mer inn i spill.

 

Virker som de har hatt en målsetting om at SEX skal mer inn i spill. I Dragon Age 2 synes jeg det blir alt for mye av det gode (både når det gjelder homofile og heterofile tilnærminger).

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke mengden sex eller antall homofile eller bifile NPCer er et problem med DA2, men måten romansene er skrevet inn i historien på. DA2 har en forferdelig dårlig skrevet historie som kan minne om sjukingene på Bioware-forumet sine fanfics, og det er vel kanskje dette all denne romansen er myntet på med "virginal girl next door", "gigglesquee" og alt det der. Grusom klisjefylt dialog blir valgt fremfor en mer taktfull og realistisk tilnærmelse til det hele. David Gaider sier selv i en tråd at han henter inspirasjon fra Twilight-serien:

 

6PUp7.png

 

Har absolutt ingenting i mot homofili i spill eller f.eks transseksuelle når det er sagt, men litt mer klasse over måten det fremstilles på tror jeg hadde blitt bedre for alle parter. :)

Lenke til kommentar

Nå har Twilight mye bra skrevet i seg ... spesielt romanse, og depresjon i bok 2. Ikke så veldig mye annet, men der er forfatteren flink. Det er også det å kjenne sitt marked.

 

Meg personlig fant det litt søkt at samtlige karakterer er biseksuelle og åpne for romanse uavhengig av ditt kjønn. For å si det sånn, når folk behandler deg likt uavhengig av ditt kjønn, så er ditt kjønn meningsløst - noe som trekker ned storymessig.

 

Det er mitt syn på den saken.

 

M.a.o. - romansene blir dårligere, av at de er tilgjengelig uavhengig av dine valg for karakteren.

 

Homofobi er vel forøvrig i utgangspunktet en medisinsk diagnose

Nei.

 

Men noen forsøker å gjøre ordet om til det. Og "medisinsk" blir da til en "klinisk lidelse" i denne sammenhengen.

 

Men da må man gjøre rasist til det samme.

Endret av Aebriol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...