Gå til innhold

Anmeldelse: Torchlight (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil nu ikke si at sjanger er død enda, la nu Blizzard ta på seg sine magiske rubinrøde sko og slippe Diablo 3. Etter det kan vi vell si om sjangern har ei fratid eller ikke

 

Jeg vil nu ikke si at sjanger er død enda, la nu Blizzard ta på seg sine magiske rubinrøde sko og slippe Diablo 3. Etter det kan vi vell si om sjangern har ei fratid eller ikke

Lenke til kommentar

Rundet på PC. Helt greit spill, men "mekanikken" bak spillet vises altfor tydelig. Og da forsvinner mye av magien.

Jeg mener derfor at denne sjangeren er nært døden og en tittel som Diablo 3 (særlig uten det grafiske særpreget som det første hadde) er ganske unødvendig i dag.

Lenke til kommentar

Spilte igjennom dette for ett år siden, tror jeg det var, på pc. Helt grei underholding til ca $20, men holdt med en igjennom spilling. Det ble litt for tamt mot slutten, spilte som Vanquisher og med varmesøkende kuler så var det bare å fyre løs og sørge for at manaen ikke gitt tom så døde det meste ganske fort. Ble heller ikke den store utfordringen å ta ned slutt bossen.

 

Anmeldelsen er helt grei, ønsker man enkel underholdning i form av en dungeon crawler så er dette helt greit.

Lenke til kommentar

Jeg vil nu ikke si at sjanger er død enda, la nu Blizzard ta på seg sine magiske rubinrøde sko og slippe Diablo 3. Etter det kan vi vell si om sjangern har ei fratid eller ikke

 

Jeg vil nu ikke si at sjanger er død enda, la nu Blizzard ta på seg sine magiske rubinrøde sko og slippe Diablo 3. Etter det kan vi vell si om sjangern har ei fratid eller ikke

 

Jeg tviler absolutt ikke på at Diablo III blir et kapabelt spill, Blizzard har aldri skuffet meg og det er vel i grunn ingen utgivelser jeg har gledet meg mer til. Det er likevel vanskelig å se akkurat hvilke innovasjoner de skal gjøre for å få det til å føles fornuftig å spille en dungeon crawler/denne typen hack 'n slash i 2011. Det er hovedsakelig inntoget av strømlinjeformede MMO-spill som har vært problematisk, synes jeg. Nå har Torchlight noen åpenbare mangler, da særlig fraværet av en flerspillerdel, men hva er styrken til et Diablo over si World of Warcraft eller Rift?

 

La meg gjerne også få presisere at det er sjangerens egenverdi jeg stiller spørsmålstegn ved, ikke populariteten eller forventningene til den. Diablo III kommer utvilsomt til å selge svært godt.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Jeg vil nu ikke si at sjanger er død enda, la nu Blizzard ta på seg sine magiske rubinrøde sko og slippe Diablo 3. Etter det kan vi vell si om sjangern har ei fratid eller ikke

 

Jeg vil nu ikke si at sjanger er død enda, la nu Blizzard ta på seg sine magiske rubinrøde sko og slippe Diablo 3. Etter det kan vi vell si om sjangern har ei fratid eller ikke

 

Jeg tviler absolutt ikke på at Diablo III blir et kapabelt spill, Blizzard har aldri skuffet meg og det er vel i grunn ingen utgivelser jeg har gledet meg mer til. Det er likevel vanskelig å se akkurat hvilke innovasjoner de skal gjøre for å få det til å føles fornuftig å spille en dungeon crawler/denne typen hack 'n slash i 2011. Det er hovedsakelig inntoget av strømlinjeformede MMO-spill som har vært problematisk, synes jeg. Nå har Torchlight noen åpenbare mangler, da særlig fraværet av en flerspillerdel, men hva er styrken til et Diablo over si World of Warcraft eller Rift?

 

La meg gjerne også få presisere at det er sjangerens egenverdi jeg stiller spørsmålstegn ved, ikke populariteten eller forventningene til den. Diablo III kommer utvilsomt til å selge svært godt.

 

Styrken til Diablo burde vel strengt tatt si seg selv for deg som er hardcore hackn slash. WoW/Rift er ikke hack slash og det blir vissligen to forskjellige sjangere som bare slekter på noe av det samme "eventyr/rp". Diablo generasjonen har smeltet seg til en spill type som har formet mange gamere og deres forventing til denne type spill, Diablo er dystert mørkt og er grafisk brutalt noe som WoW mangler (kan ikke utalle meg om rift).

 

Diablo har og alltid vært myntet på den litt eldre(RP) generasjonen spillere(D&D), som liker små grupper/solo/utstyr fremfor en massiv sosial arena som mmorpg er. Man deler en liten(!) generisk verden som endres ettersom eventyret begever seg fremover, og det er hær styrken ligger.. man ser ting endre seg etter som man følger en mer eller mindre linær historie, og da selfølgelig en meget god historie samt lydbilde som diablo alltid har hatt.

 

WoW er en diger smeltedigel med dritt som flyter rundt, hvor alt fra griefers/14tisser og spam finner veien inn til deg ingame i tilegg grinding og er en tidstyv iforhold til avlsuttning av en instance hvorman gjerne trenger en guild for å få det "gjeveste" utstyret.(jeg vet noe av dette er endret pr dag, men det forandrer ikke mitt syn)

 

Hvorav da Diablos eventyr kan avsluttes og fortsettes mere eller mindre dær man slapp sammen med gode venner eller alene.

Og alt innhold kan avsluttes alene, og jeg liker muligheten for crafting. Blir spennende å se fremover!

 

Egenverdien av ett spill(sjanger er irrelevant) er hvordan spillern får det presentert og da sammen med gameplay. Ikke nødvendigvis nyvinning, er MANGE ex. på dette pr idag

Lenke til kommentar

Jeg vil nu ikke si at sjanger er død enda, la nu Blizzard ta på seg sine magiske rubinrøde sko og slippe Diablo 3. Etter det kan vi vell si om sjangern har ei fratid eller ikke

 

Jeg vil nu ikke si at sjanger er død enda, la nu Blizzard ta på seg sine magiske rubinrøde sko og slippe Diablo 3. Etter det kan vi vell si om sjangern har ei fratid eller ikke

 

Jeg tviler absolutt ikke på at Diablo III blir et kapabelt spill, Blizzard har aldri skuffet meg og det er vel i grunn ingen utgivelser jeg har gledet meg mer til. Det er likevel vanskelig å se akkurat hvilke innovasjoner de skal gjøre for å få det til å føles fornuftig å spille en dungeon crawler/denne typen hack 'n slash i 2011. Det er hovedsakelig inntoget av strømlinjeformede MMO-spill som har vært problematisk, synes jeg. Nå har Torchlight noen åpenbare mangler, da særlig fraværet av en flerspillerdel, men hva er styrken til et Diablo over si World of Warcraft eller Rift?

 

La meg gjerne også få presisere at det er sjangerens egenverdi jeg stiller spørsmålstegn ved, ikke populariteten eller forventningene til den. Diablo III kommer utvilsomt til å selge svært godt.

 

Styrken til Diablo burde vel strengt tatt si seg selv for deg som er hardcore hackn slash. WoW/Rift er ikke hack slash og det blir vissligen to forskjellige sjangere som bare slekter på noe av det samme "eventyr/rp". Diablo generasjonen har smeltet seg til en spill type som har formet mange gamere og deres forventing til denne type spill, Diablo er dystert mørkt og er grafisk brutalt noe som WoW mangler (kan ikke utalle meg om rift).

 

Diablo har og alltid vært myntet på den litt eldre(RP) generasjonen spillere(D&D), som liker små grupper/solo/utstyr fremfor en massiv sosial arena som mmorpg er. Man deler en liten(!) generisk verden som endres ettersom eventyret begever seg fremover, og det er hær styrken ligger.. man ser ting endre seg etter som man følger en mer eller mindre linær historie, og da selfølgelig en meget god historie samt lydbilde som diablo alltid har hatt.

 

WoW er en diger smeltedigel med dritt som flyter rundt, hvor alt fra griefers/14tisser og spam finner veien inn til deg ingame i tilegg grinding og er en tidstyv iforhold til avlsuttning av en instance hvorman gjerne trenger en guild for å få det "gjeveste" utstyret.(jeg vet noe av dette er endret pr dag, men det forandrer ikke mitt syn)

 

Hvorav da Diablos eventyr kan avsluttes og fortsettes mere eller mindre dær man slapp sammen med gode venner eller alene.

Og alt innhold kan avsluttes alene, og jeg liker muligheten for crafting. Blir spennende å se fremover!

 

Egenverdien av ett spill(sjanger er irrelevant) er hvordan spillern får det presentert og da sammen med gameplay. Ikke nødvendigvis nyvinning, er MANGE ex. på dette pr idag

 

Ja, det er to ulike sjangere, men de moderne, suksessrike MMO-ene i samme gate som World of WarCraft bygger i stor grad på styrkene til særlig Diablo II. Derfor er de også veldig like stil i hvilke belønninger og opplevelser de byr på. Diablo-serien er utvilsomt mye mørkere, men dette bærer vel ikke spillet alene? Jeg synes spillserien har et sjarmerende og unikt univers, men det gjør egentlig ikke så fryktelig mye med gleden av å pløye de samme omgivelsene flere tusen ganger. Ja, Diablo har små, tilfeldige områder som er forbeholdt et begrenset antall spillere. Instanseringen i dagens MMO-spill har mye av den samme nytten, og noen spill leker vel også med tilfeldig generering av områder, uten at jeg føler at dette er noe annet enn en plage når man skal kjøre det samme innholdet såpass mange ganger.

 

Veldig mange spiller World of WarCraft alene, og det er fullt mulig å skru av chaten og spille på en PvE-server og få en opplevelse som er særs lite preget av andre spillere. Grinding er jo selve poenget med sjangeren Diablo tilhører - man skal få nytt utstyr og dreper de samme fiendene gang på gang for å gjøre det.

 

Jeg sier på ingen måte at Diablo behøver å innovere, jeg sier at spillets styrker er noe utdaterte. Og jeg synes det er tristere enn noen, for det er vel knapt et spill jeg har spilt mer enn Diablo 2.

Lenke til kommentar

Jeg spillte relativt nylig Diablo2 og hadde det kjempegøy.

Prøvde en kort stund etterpå Torchlight og syntes det virket meningsløst.

 

Det er ikke så lett å sette fingeren på hva som er feil, men noe er det som mangler i Torchlight.

 

Har tidligere prøvd Titan Quest og det er ihvertfall rimelig moro de første 100 timene... ;)

Lenke til kommentar

Det er ik mye som minner om diablo her., stemningen., grafikken er horribel., i form at det ser veldi pegi 12 ut., blir feil å samanlignes med diablo etter min mening., for dem som har spilt litt diablo vet at stemningen er en veldi viktig grunn for at det er fantastisk bra

 

Å samanligne torchlight med diablo blir å samanligne prince of persia med et hopp og sprett spill på nintendo 64

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Jeg sier på ingen måte at Diablo behøver å innovere, jeg sier at spillets styrker er noe utdaterte. Og jeg synes det er tristere enn noen, for det er vel knapt et spill jeg har spilt mer enn Diablo 2.

Jeg deler skepsisen. Diablo 2 var jo meget underholdende, men er man litt kynisk så handler det jo rett og slett bare om repetisjon der man håpet på at unike ting droppet nå og da. Jeg personlig frykter at jeg gikk dødslei av dette konseptet allerede i D2-dagene. Jeg kan ikke se at jeg orker å spille igjennom de nøyaktig samme nivåene (tilfeldig genererte, men ikke akkurat mer spesielle) med den nøyaktig samme figuren gang på gang i håp om gullfargede gjenstander. I verste fall kommer jeg ikke til å kjøpe D3 i det hele tatt.

 

Det blir spennende å se om Blizzard klarer å blåse liv i sjangeren. Den kan jo også fortsatt være spennende for folk som ikke spilte D2 til døde?

Lenke til kommentar

For meg så ligger det unike i diablo 2 på kombinasjonen av hardcore flerspiller og det faktum at lvl 1-70ish var meget rask (1-2 dager). Mmo spill kjører som regel ikke en slik modell, og diablo sjangeren føles litt mer "arkade" orientert, noe som er en god ting. Er personlige helt avhengig av begge disse faktorene for at diablo 3 skal ha lang levetid for min del.

Lenke til kommentar

Spillet er jo ikke ferdig når sluttbossen er død. Da kommer katakombedelen sør for Torchlight med nye quests.

Forsåvidt, men det er ett uendelig hull med nye genererte nivåer, er ikke noe endelig mål.

 

La meg gjerne også få presisere at det er sjangerens egenverdi jeg stiller spørsmålstegn ved ...

Skal ikke si meg uenig. Verdien for meg kommer mer i form av "høyhastighets action", noe du ikke finner i MMO (ikke de jeg har spilt i alle fall). Du kan spille i en halv times tid og føle at man fikk mye ut av det, igjen noe som sjeldent forekommer i ett MMO, så det blir ikke like tidkrevende.

Skal bli spennende å se om Diablo III klarer å gjøre denne sjangeren relevant igjen, eller om den gikk av moten/ut på dato etter Diablo II.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...