Gå til innhold

EA dropper spillmanualer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åh, mindre kostnader, billigere spill for oss....uhmm vent.

 

Dream on.

 

Spill koster vel nesten det samme om du kjøper dem på nett eller i butikk uansett, så det at de kutter ut manualene kommer ikke til å påvirke prisene i butikk i det hele tatt.

 

Det gjør ikke noe om manualer blir kuttet ut lenger heller, da det aldri står noe nyttig i dem uansett. Jeg husker den tiden da det ble lagt ved fyldige manualer med mye bakgrunnsinfo til spillet og sånt, og man kunne bruke lang tid bare på å lese gjennom manualen for å lære om historien til spillet. Nå om dagen er det så vidt du får et lite ark der det står hvordan du skyter fiendene.

Endret av JTBringe
Lenke til kommentar

Husker den tiden da jeg kjøpte C&C Tiberian Sun , med ei gedigen eske og en manual på størrelse med en middels pocketbok. Det var tider...

Håper ikke de andre utviklerne også kutter ut manualer og slikt i coveret. Syns det er ekstra stas med f.eks GTA når man får med et stort utbrettbart kart osv.

 

Personlig setter jeg pris på manualer og det hender seg stadig at jeg kikker i manualen mens jeg spiller. Da først og fremst hvis det er et spill med litt mer komplekse kontroller.

Lenke til kommentar

Som andre har nevnt så tror jeg ikke et sekund på at de gjør dette for å spare miljøet. Hvis de vil spare miljøet så får de droppe å lage spill. Tenk på hvor mye forurensing som blir skapt under produksjonen av alle disse PCene og konsollene, for ikke å snakke om avfallet som blir igjen hver gang vi går over til en ny generasjon konsoller eller maskinvare.

Blir selvsagt produsert en god del forurensing under produksjon av papir, men har sett mange utgivere snakke om hvordan de vil redde trær. De eneste trærne som trengs å reddes er i regnskogen, og jeg tror ikke de har blitt mye brukt til papir. Her i Norge har vi så mye trær at det utgjør en trussel for andre typer økosystem.

Så "redd trærne" argumentet er bare tull.

 

Men uansett så går det denne veien siden alle vil spare penger. Bare synd at for oss forbrukere blir det bare dyrere og dyrere.

Har ikke så mye imot å lese en pdf manual. Høres dog ut som om de ikke har tenkt til å legge til en pdf fil en gang og det er bare ren latskap.

Endret av Nether
Lenke til kommentar

Blir selvsagt produsert en god del forurensing under produksjon av papir, men har sett mange utgivere snakke om hvordan de vil redde trær. De eneste trærne som trengs å reddes er i regnskogen, og jeg tror ikke de har blitt mye brukt til papir. Her i Norge har vi så mye trær at det utgjør en trussel for andre typer økosystem. Så "redd trærne" argumentet er bare tull.

 

Trær vokser på trær med andre ord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...