Gå til innhold

Kommentar: En drøm om en mørk fremtid (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lest litt på andre forum om akkurat dette spillet, og jeg er enig i en del "drømmer" som blir nevnt her. Husker godt første gang jeg prøvde Eve Online kort tid etter at det gikk live:

- slik flyr du

- slik sloss du

- slik samler du miniraler

 

- du er her

- her er galaksen

- go get 'em!

 

På toppen av det hele var opplærningen så omfattende og lang at når du endelig kom i mål, husket du ikke detaljene rundt det første du lærte. Heldigvis har de i den senere tid ordnet opplæringen slik at den blir mer fordøyelig.

 

World of Darkness Online kan bli veldig bra, men det er mulig at det blir et nisje spill, på linje med Eve Online. Ufattelig kult for de som kommer inni det, men ikke noe som spenner World of WarCraft ned fra #1 plassen.

 

Det har hvert en diskusjon på hvordan en skal gå frem; kun natt slik som de gjorde i Bloodlines, eller dag/natt syklus, slik mange andre MMO har. Personlig vil jeg legge vekt på dag/natt, eller focus på WORLD og ikke DARKNESS. Grunnmuren i dette universet er at det er likt vår egen virkelighet, men mørkere og dystere pga varulver, vampyrer og annet snadder lusker i busker og kratt. Sist jeg sjekket går sola opp i øst og ned i vest :p

 

Forutenom det er jeg veldig for at det blir mer enn bare vampyrer, men også varulver og magikere (de 3 store "rasene" i WoD). Kanskje ikke med en gang, men som utvidelsespakker senere ned i løypa. Med tid og stunder kan en til og med legge inn Vigil the Hunted (vanlige mennesker som jakter på monstre under senga), Geist (mennesker som kommer tilbake fra de døde) med mer. Om ikke som spillbare "raser", kanskje som fiender og/eller andre NPC skapninger som skaper mer liv og mangfold.

 

Kanskje opplærningsdelen kan gjøres som vanlig menneske først? (Slik går du, slik springer du, slik bruker du ting og tang i verdenen osv) Før du kommer til del 2, som begynner etter at du har blitt gjort om til vampyr (eller varulv eller magiker), og denne delen tar for seg spesikke funksjoner relatert til den "rasen". Hvis hver klan for hver rase har sitt start område, kan en unngå å få alle vampyrer starte på den samme plassen. Litt som de ulike utangspunktet du har i Dragon Age Origins.

 

-----------

 

Uansett, jeg gleder meg og håper at CCP kan legge litt flere kort på bordet i tiden som kommer. Satser på at de leverer varene. ^.^v

Lenke til kommentar

Tror dette spillet kan bli spennende, og jeg slenger meg med på drømmene om en mer dynamisk og sosial verden. Bloodlines var et veldig bra spill i mine øyne. Vet ikke hvorfor, men setningen "It is I, Grunfeld Bach!" får meg fortsatt til å le.

Lenke til kommentar

Men hvorfor skal spillet baseres på V: the masquerade, ikke V: the requiem (som er det nyeste spillet)? Jeg er ikke nødvendigvis uenig i de som likte det gamle bedre, men det er jo veldig atypisk at man lanserer nye produkter på gamle IPer?

 

Forøvrig håper jeg også på flere overnaturlige spillbare skapninger. Changelings er en persnolig favoritt, men det er kanskje litt mye å håpe på.

Lenke til kommentar

Men hvorfor skal spillet baseres på V: the masquerade, ikke V: the requiem (som er det nyeste spillet)? Jeg er ikke nødvendigvis uenig i de som likte det gamle bedre, men det er jo veldig atypisk at man lanserer nye produkter på gamle IPer?

 

Forøvrig håper jeg også på flere overnaturlige spillbare skapninger. Changelings er en persnolig favoritt, men det er kanskje litt mye å håpe på.

 

Har vel litt med når de kjøpte rettighetene (eller nei, de eier jo WW). Jeg sluttet helt da Requiem kom, så jeg vet ikke så mye om det, men jeg forstod de "ødela" alt som var kult. Requiem har ett mer personlig fokus, der Masquerade fokuserte ganske mye på metaplot? Kanskje de fant ut at The masq. passer bedre til MMO formatet på grunn av dette.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Et mmo hvor sosiale utfordringer er like store som kamp, og like rikt belønnet, eller gjerne mer ville vært utrolig interessant. Å måtte ta valg som virkelig fikk deg til å tenke på figuren din, og hvordan du ville framstå. Hvor det ikke er noen "riktige" svar for at du skal få loot som passer deg. Man kan drømme.

Forsåvidt skal man ikke utelukke at dette ikke er en blanding av Requiem og Masquerade. Jeg likte noe av det som ble innført i Requiem, men jeg vil heller ta ut disse tingene og slotte de inn i Masquerade, en omvendt.

Lenke til kommentar

Et mmo hvor sosiale utfordringer er like store som kamp, og like rikt belønnet, eller gjerne mer ville vært utrolig interessant. Å måtte ta valg som virkelig fikk deg til å tenke på figuren din, og hvordan du ville framstå. Hvor det ikke er noen "riktige" svar for at du skal få loot som passer deg. Man kan drømme.

Kunne lagt inn dialog valg som i Bloodlines og kanskje flere muligheter til å løse samme oppgave, noe i samme dur som i Deus Ex. Avhengig av hvordan du løser oppgaven (sloss, sniking eller snakking) så blir du bedre/mindre likt av oppgavegiver (avhengig av preferanser til vedkommede, plus overordende regler for the masquerade). Dette vil igjen åpne for flere oppdrag, hvis du spiller kortene dine riktig.

 

Forsåvidt skal man ikke utelukke at dette ikke er en blanding av Requiem og Masquerade. Jeg likte noe av det som ble innført i Requiem, men jeg vil heller ta ut disse tingene og slotte de inn i Masquerade, en omvendt.

Etter det jeg har forstått så blir det en blanding av de to, men hvilken som kommer til å bli den dominerende halvdel er jeg ikke sikker på. Kanskje de kjører 50/50? Uansett blir ting borte, ettersom ting i penn og papir utgaven ikke lar seg gjennomføre på PC.

Endret av straumoy
Lenke til kommentar

Vi har forsatt noen måneder til å drømme på, siden sannsynligheten er liten for at vi får noe mer informasjon før The Grand Masquerade som foregår den 15-18 September.

 

Personlig gleder jeg med som en liten unge til dette spillet, men jeg verken tror eller håper at dette er et spill som kommer til og yppe seg blandt de største mmo spillene.

Lenke til kommentar

Personlig gleder jeg med som en liten unge til dette spillet, men jeg verken tror eller håper at dette er et spill som kommer til og yppe seg blandt de største mmo spillene.

Sant nok, personlig så regner jeg nesten med at dette kan bli et nisje spill i samme gate som EvE Online; ikke for alle, men for de som liker det, vil de aldri tenke å prøve noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...