Gå til innhold

Nintendo rører ikke billigspill (3DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker N64 tiden da spillene kostet opp mot 1000 lappen. En helt syk pris og det var lite utvalg og prisforskjell ifra butikk til butikk.

 

Nå kommer det jo ann på hva Nintendo mener med en "rimelig penge". Alt over 450 spenn er dyrt, uansett om det er til konsoll, hånholdt eller PC.

Lenke til kommentar

Er ikke noe rart at Nintendo sine produkter utsettes for piratvirksomhet når man ser på prisene på spill. Super Mario Galaxy 1 koster fortsatt 399,- i flere butikker, og det samme gjelder spill som er like gamle, og eldre. Sinnsykt.

 

De lønner seg nok heller å kjøpe spillene via nettet eller brukt.

Lenke til kommentar

Er ikke noe rart at Nintendo sine produkter utsettes for piratvirksomhet når man ser på prisene på spill. Super Mario Galaxy 1 koster fortsatt 399,- i flere butikker, og det samme gjelder spill som er like gamle, og eldre. Sinnsykt.

 

De lønner seg nok heller å kjøpe spillene via nettet eller brukt.

 

Jeg for min del betaler gjerne for å vite att ting er u-brukt, og for å ha det fysisk format. Og det er kanskje gammeldags for noen, men jeg antar att jeg ikke er alene om det.

Og Mario er værdt 500 spenn uansett. Men igjen, det er meg :D

Lenke til kommentar

Er ikke noe rart at Nintendo sine produkter utsettes for piratvirksomhet når man ser på prisene på spill. Super Mario Galaxy 1 koster fortsatt 399,- i flere butikker, og det samme gjelder spill som er like gamle, og eldre. Sinnsykt.

 

De lønner seg nok heller å kjøpe spillene via nettet eller brukt.

 

Jeg for min del betaler gjerne for å vite att ting er u-brukt, og for å ha det fysisk format. Og det er kanskje gammeldags for noen, men jeg antar att jeg ikke er alene om det.

Og Mario er værdt 500 spenn uansett. Men igjen, det er meg :D

 

Mulig det lønner seg om man vil spare penger, men jeg er interessert i å støtte de som har laget spillet, ikke en eller annen random som har kjøpt det tidligere. Ikke noe er som å rive av plasten før man får spille. :)

Mulig Mario er verdt 500kr, men jeg er ikke interessert i å betale 4-500kr for et gammelt spill, med mindre det er noe skikkelig gammelt, som spill til NES eller SNES. :)

Endret av JaddVe
Lenke til kommentar

Er ikke noe rart at Nintendo sine produkter utsettes for piratvirksomhet når man ser på prisene på spill. Super Mario Galaxy 1 koster fortsatt 399,- i flere butikker, og det samme gjelder spill som er like gamle, og eldre. Sinnsykt.

 

Ja,det er ganske villt, kjøpt civ5, en gangke ny, sterkt tittel, for 99 kr i helga.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg for min del betaler gjerne for å vite att ting er u-brukt, og for å ha det fysisk format. Og det er kanskje gammeldags for noen, men jeg antar att jeg ikke er alene om det.

Og Mario er værdt 500 spenn uansett. Men igjen, det er meg :D

 

Enig, jeg tror bare Nintendo ville solgt fler av dem om de satte ned prisen når spillene ikke lenger er hotte. Det er tross alt en grunn til at Sony og Microsoft gjør det.

 

Hvis man kjøper mange spill er det viktig å være på jakt etter de gode tilbudene og ikke bare kjøpe det første man kommer over, men det er sjelden noen vits med Nintendo-spill. Hvis man vil ha mest mulig spill for pengene og har valget mellom å kjøpe ett nintendo-spill og tre ps3-spill, så vil det valget være lett med mindre vi snakker om helt store titler som Mario Galaxy eller Zelda. Selv er jeg litt sånn at fordi spill til PS3, 360 og PC blir såpass billige, så hender det jeg kjøper mange spill som jeg egentlig ikke er kjempeinteressert i men allikevel kunne tenkt meg å prøve, og jeg tror ikke jeg er den eneste der. Terskelen for å kjøpe et spill til 5-600 blir langt høyere; med et normalt budsjett betaler man aldri så mye for et spill man er usikker på.

Endret av Spartakus
Lenke til kommentar

Jeg kjøper spill hele tiden og liker selvfølgelig gode handler. Nintendo sine spill faller aldri i pris så hvis jeg ikke kjøper det på release finner jeg meg alltid ett "brukt" eksemplar i mint condition på nettet til halve prisen. Det blir for dumt å gi ny spill prisi for ett 4 år gammelt spill. Da kjøper jeg heller en ny tittel. Dette har sikkert en sammenheng med at jeg kjøper masse spill. Hadde jeg bare kjøpt noen spill innimellom hadde jeg sikkert ikke brydd meg, er vel derfor de kan gjøre sånn, mange bryr seg ikke.

Lenke til kommentar

Mario og Zelda er jallaspill? Troll?

 

Trenger folk å beskyldes for å være troll i tide og utide? Er det ikke heller bedre å lese overskirften, og se at innlegget etter all sannsynlighet handler om billigspill, som vedkommende da kaller "jallaspill"? Og synes selvfølgelig ikke det er noe problem iogmed at det ikke går utover han personlig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg for min del synes det er helt greit å betale 500 kroner for et spill fra Nintendo, hvor jeg er garantert kvalitet.

 

Nintendo tar mye for sine spill, men når de er såpass bra som de faktisk er (Ocarina of Time, Galaxy 2, Mario Kart, for å nevne noen), da gjør det ikke noe for meg.

 

Er ikke noe rart at Nintendo sine produkter utsettes for piratvirksomhet når man ser på prisene på spill. Super Mario Galaxy 1 koster fortsatt 399,- i flere butikker, og det samme gjelder spill som er like gamle, og eldre. Sinnsykt.

 

Tror dette kan ha noe med butikken du kjøper det i å gjøre også.

Butikkene skal jo tross alt ha sin del av kaka når man kjøper spill, og bra spill som Galaxy selger fortsatt, så det kan godt hende at butikkene spør seg selv: "hvorfor sette ned prisen da?".

Endret av JTBringe
Lenke til kommentar

Mario og Zelda er jallaspill? Troll?

 

Trenger folk å beskyldes for å være troll i tide og utide? Er det ikke heller bedre å lese overskirften, og se at innlegget etter all sannsynlighet handler om billigspill, som vedkommende da kaller "jallaspill"? Og synes selvfølgelig ikke det er noe problem iogmed at det ikke går utover han personlig.

 

AtW

 

Nå var det ikke så mye en beskyldning som et spørsmål om hva han faktisk mente. Jeg var usikker på om han responderte til artikkelen eller til den diskusjonen som hadde utviklet seg i tråden, mao om det var billigspill eller nintendospill overhodet som var "jalla". Ikke at det er av noen større betydning; å avskrive en hel gruppe spill som "jalla" er provoserende enten de koster seks kroner eller seks hundre, og selv om det ikke er ment som trolling har det fort samme effekt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...