Gå til innhold

Heroes VI får dato (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Steam's dato er nok et guesstimate. De vil sikkert oppdatere den etterhvert.

 

Synes ellers det visuelle minner alt for mye om Heroes V. Kommer ikke til å kjøpe dette spillet før jeg har sett folkets dom. Ubisoft er utrolig flinke på det estetiske, men har en tendens til å bomme på tekniske aspekter som ytelse og funksjonalitet. Jeg forventer at denne gangen vil det være mulig å lage flerspiller kart med scripting. Dersom ikke sammfunnet kan lage kule kart vil spillet aldri ta helt av.

Lenke til kommentar

Ubihole har sagt at de fokuserer på å få klar en kraftig map editor ved spillets lansering. En random map generator vil de ha klar på et senere tidspunkt.

Det tyder på at samfunnet vil ha gode verktøy for å lage kule kart.

Problemet med Heroes V var jo at til tross for et meget kraftig skript system (LUA med stort bibliotek av funksjoner) og en meget bra kart editor, tullet de de hele bort fordi det kunne bare brukes på single player kart. På multiplayer fungerte ikke skriptingen fordi de av en eller annen grunn hadde låst alle skript til "human player" som i multiplayer kart kun fungerte på "player 1". I tillegg var ytelsen fryktelig og navigasjon under bakken var bare irriterende på grunn av mørket og alle tingene som kom i veien.

 

Jeg noterer at Heroes VI visuellt sett ser veldig likt ut som Heroes V og Ubisoft lover akkurat de samme tingene for nettsamfunnet. Skeptisk! :)

Lenke til kommentar

Ennå ingen som skal påpeke at Heroes III var bedre? Trodde det var en del av protokollen overalt hvor Heroes VI diskuteres.

 

Jeg brant utallige timer på de gamle Heroes-spillene, men synes samtidig at Ubisoft har gjort en utmerket jobb med å videreføre serien på en måte som gjør den relevant også for fremtiden.

Lenke til kommentar

-snip-

Problemet med Heroes V var jo at til tross for et meget kraftig skript system (LUA med stort bibliotek av funksjoner) og en meget bra kart editor, tullet de de hele bort fordi det kunne bare brukes på single player kart. På multiplayer fungerte ikke skriptingen fordi de av en eller annen grunn hadde låst alle skript til "human player" som i multiplayer kart kun fungerte på "player 1". I tillegg var ytelsen fryktelig og navigasjon under bakken var bare irriterende på grunn av mørket og alle tingene som kom i veien.

 

Jeg noterer at Heroes VI visuellt sett ser veldig likt ut som Heroes V og Ubisoft lover akkurat de samme tingene for nettsamfunnet. Skeptisk! :)

Løftene er i hvert fall at editoren skal fungere også med tanke på multiplayer-kart. De har også ansatt en av de populære modderne fra miljøet som "Lead map designer", så akkurat det lover bra.

Selv om grafikken er i 3D, som i Heroes V, så er det en fast kameraposisjon. Det vil gjøre navigasjonen betydelig lettere. Under bakken var elendig løst i V-en, så jeg håper dette blir bedre.

 

Flere nøkkelpersoner fra samfunnet er en mer aktiv del av spillutviklingen enn i V-en. Utenom direkte ansettelser så har de også VIP-forum med kontaktpersoner fra de største heroes-miljøene. Dette er veldig positivt i mine øyne, og tilbakemeldingene fra insider-fansene er generelt meget gode, om ikke tidvis kryptiske. Min største bekymring for tiden er Town window-opplegget, som det ikke har kommet noen endelig uttalelse om enda.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...