Gå til innhold

Sniktitt: World of Tanks (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"En runde kan ta alt fra 5 til 25 minutter, og ettersom du ikke kan forlate kampen og starte en ny før den du har vært i er ferdigspilt, kan det noen ganger bli litt vel lang ventetid hvis du var så uheldig å stikke tårnet litt for langt opp i silhuett tidlig i en runde."

Dette er ikke helt sant da.. Om man spiller WoT en stund så kommer man nok til å ville ha flere stridsvogner, det er jo en fordel å kjenne til de ulike klassene fra innsiden av tårnet også (artilleri, light/heavy, tysk vs russisk osv). Om du blir slått på slagmarken, så er det ikke du som spiller som må vente på at runden tar slutt, men stridsvognen din. Du derimot kan forlate kampen, velge en ny stridsvogn i depoet ditt og bli med i en annen kamp. Dermed er det duket for nonstop action om du har et par-tre stridsvogner, selv om du "alltid" er den første som stryker med i en kamp :p

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke at det kalles et MMO siden en plasseres i kamper med relativt få spillere [sett i MMO-perspektiv] med et forhåndsatt oppsett en velger utenom kampene.

 

Men annet enn det så er det et veldig underholdene spill, med sine feil og mangler som kan forventes med tanke på beta. Blir nok et kjøp fra meg.

Lenke til kommentar

"En runde kan ta alt fra 5 til 25 minutter, og ettersom du ikke kan forlate kampen og starte en ny før den du har vært i er ferdigspilt, kan det noen ganger bli litt vel lang ventetid hvis du var så uheldig å stikke tårnet litt for langt opp i silhuett tidlig i en runde."

Dette er ikke helt sant da.. Om man spiller WoT en stund så kommer man nok til å ville ha flere stridsvogner, det er jo en fordel å kjenne til de ulike klassene fra innsiden av tårnet også (artilleri, light/heavy, tysk vs russisk osv). Om du blir slått på slagmarken, så er det ikke du som spiller som må vente på at runden tar slutt, men stridsvognen din. Du derimot kan forlate kampen, velge en ny stridsvogn i depoet ditt og bli med i en annen kamp. Dermed er det duket for nonstop action om du har et par-tre stridsvogner, selv om du "alltid" er den første som stryker med i en kamp :p

 

Du har selvfølgelig helt rett. Ser nå at man kan fortsette med en annen, men trodde ikke dette var mulig. Takk for påpekningen.

 

Jeg er betatt. Hun er 35 tonn og har et hjerte av stål. Jeg kaller henne Gunn.

Les hele saken

 

Forsøk å spille world of tanks uten "juksing". Start fra scratch med ny bruker og se hvor mye gleden du får ut av spillet etter 2 uker...

 

Og spill motoren de bruker er elendig!

 

Ja tiden vil vise når fullversjonen kommer ut.

 

Og nei, spillmotoren er langt unna å være elendig :D

Endret av EmmJay
Lenke til kommentar

"Det som kanskje er litt vanskelig å vri hodet sitt rundt, er at World in Tanks faktisk er et massivt onlinespill. Det er et spill uten enspillerdel, uten noen spesiell form for historie, og uten noe annet innhold enn pansrede beltekjøretøy fra midten av det 20. århundre."

Ja, det kan du si. Jeg sliter veldig med å se hvordan dette er et MMO. Hva skiller World of Tanks fra spill som TF2 og SC2 i online funksjonalitet? At spillet ikke har en enspillerdel betyr ikke at det er et MMO. Eller er Counterstrike et MMO nå ? Det at man låser opp og oppgraderer ting er vel hellerer ikke definerende for et MMO, hvis du ser på f.eks. MW2.

 

 

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar

Flott sniktitt. La inn dette for kun noen dager siden og selvom jeg blir sprengt til h.... titt og ofte har det blitt mange timer på dette spillet. Et par av brettene er virkelig artige, og i går kom jeg sammen med 2stk tiger og en kingtiger , og det føltes ganske så trykt u rulle i midten av de og rydde vei frem mot basen, eller kjøre i ring rundt en kv å slå den ut.

Som forfatter har jeg et svakt punkt for tanks og ww2 spill generelt så dette var midt i blinken.

Ønsket meg en slik på 35 års dagen men det ble med ønsket:

 

kan noen si meg hvordan man får oversiktsbilde av kartet slik det er på bildet 'En artillerists hverdag'

Endret av maxmekker
Lenke til kommentar

Har spillt av og på med World of Tanks betaen siden høsten i fjor. Har prøvd det meste type tankser som spillet har å by på opp til tier 3-6.

 

Må bare si til folk som har blitt skuffet i betaen at dere burde gi spillet en ny sjangs når fullversjonen kommer ut. I betaen så får man 250 gull hver dag. Man bruker dette for å få mer exp, penger og ikkje minst premium ammunisjon og abonnement(50% mer EXP og PENGER). Og det er folk som nå sitter i MAUS og IS-9 og mesteparten av spillerne har sabla gode tanks. Har man ikke spillt betaen før nå så vil du ikke holde ut lenge utenom du er veldig tålmodig.

 

Og ikke nok med det. Har selv vært borte fra spillet i 3 måneder og jeg hadde 15 tusen gull når jeg prøvde world of tanks om igjen nyligt. Jeg kan kjøpe meg alt! Alle moduler som cammo nets og gull utsyr som repair kits og gull til å kjøpe alle tankser. Også kan jeg kjøpe 100% crew til alle mine tankser. Det er helt latterlig imo.

 

Å som jeg skulle kose meg med min Leopard og cruise med andre light tanks. Men istedenfor så blir jeg sendt ut i kamper mot tiger, IS, maus osv. min lille tier 4 light tank mot alle de store tier 8-10 heavy tanksene :cry:

 

Ikke noe mer gratis 250 gull i release og alle starter med en traktor :D

Lenke til kommentar

kan noen si meg hvordan man får oversiktsbilde av kartet slik det er på bildet 'En artillerists hverdag'

 

Dette oversiktsbildet får du hvis du har en artillerikanon og trykker på venstre shift-knapp :)

 

 

Angående spørsmål om MMO:

 

Selv om det ikke er implementert i betaen ennå skal det komme et slags strategisk verdenskart hvor man skal erobre områder sammen i grupper jfr. http://worldoftanks.eu/about.html

Endret av EmmJay
Lenke til kommentar

Dette så jo unektelig interessant ut. Er det noen som har signet up for beta de siste dagene/uken som kan kommentere på hvor dårlig stilt man er sammenlignet med de man spiller med/mot? Tror neppe jeg orker å begi meg ut på noe spilling om en blir eid i hytt og gevær uten å ha noe å stille opp med selv.

 

Og en annen ting, er ikke dette noe som potensielt kunne fungert på konsoll? Noen som har noe info om det?

Lenke til kommentar

Dette så jo unektelig interessant ut. Er det noen som har signet up for beta de siste dagene/uken som kan kommentere på hvor dårlig stilt man er sammenlignet med de man spiller med/mot? Tror neppe jeg orker å begi meg ut på noe spilling om en blir eid i hytt og gevær uten å ha noe å stille opp med selv.

 

Og en annen ting, er ikke dette noe som potensielt kunne fungert på konsoll? Noen som har noe info om det?

 

Jeg startet for litt over en uke siden. Tier 1+2 var ikke noe problem, men når jeg startet med BT-7 i tier 3 så var jeg ofte minstemann :) Brukte etterhvert flere scout tanks og alle 5 slots og vekslet mellom de når jeg døde. Nå kommet opp i medium tanks tier 4+5 og kan bite fra meg endelig mot de store tanksene mens de er opptatt med andre enn meg :)

 

Tror selv at dette spillet er som hånd i hanske for PC, og trolig ubrukelig på konsoll (håper jeg iallefall).

Lenke til kommentar

Dette så jo unektelig interessant ut. Er det noen som har signet up for beta de siste dagene/uken som kan kommentere på hvor dårlig stilt man er sammenlignet med de man spiller med/mot? Tror neppe jeg orker å begi meg ut på noe spilling om en blir eid i hytt og gevær uten å ha noe å stille opp med selv.

 

Og en annen ting, er ikke dette noe som potensielt kunne fungert på konsoll? Noen som har noe info om det?

 

har selv bare holdt på en snau uke + med dette spillet(endelig fått det i gang igjen også) . Jeg er ikke spesielt god og blir blåst i hytt og hæ.... rett som det er men

kommer stadig tilbake, har heller ikke noen imponerende stall med tanks ennå, men klarer å få gjort litt skade og ta ut noen nå og da. Litt trikky å skjønne oppgraderings greiene på i starten med forskning og penger/erfarenhets poeng/gull osv i starten, men har sett på faq videoene et par ganger på hjemme siden så er den saken i boks.

Utrolig artig å rulle med de litt større tanksene i en liten gruppe og luske bak de mens de gjør skade ,for så å svinge ut på siden å knerte til litt, eller ligge bak med Artilleri

og få inn noen fulltreffere. Last ned og prøv, og ikke gi deg med en gang.

 

Men jeg lurer på hvordan man kommer sammen med andre 'nordmenn' som spiller, noe ala left for dead lett fatta join greier ?

Lenke til kommentar

Jeg har bare spilt siden fredag, og har kost meg opp til tier 5. Det virker som om serverene forsøker å matche opp mot noenlunde likeverdige tanks, slik at man møter skumlere motstand om man har skumlere tank selv. I alle fall møtte jeg noenlunde likeverdig motstand frem til tier 3.

Innimellom møter man noe veldig tungt, men jeg liker mekanikker hvor man må leke katt og mus med de store tankene mens eget artilleri forsøker å få has på dem. Og innimellom får man selv med relativt dårlige tanks lov til å herje litt med enda dårligere. Med tanke på hvor raskt og rettferdig(mtp lagbalanse) matchupsystemet er synes jeg det er ganske flinkt til å gi begynnere myke starter.

 

Om man blir frustrert over urettferdig motstand kan noen runder som artilleri eller tank hunter anbefales.

Lenke til kommentar

Har nå spilt siden 24.03 og jeg ble helt hekta ved første test. Som svar til meg selv er det egentlig ingenting som er ubrukelig, man finner alltid noe nytteverdi i enhver tank, bare man vet hvordan. Det å lære seg hvordan derimot... det er work in progress :) Skaffet meg nettopp min første tier 6, en VK 3001 P, og koser meg stort (selv om jeg føler meg som en seilbåt når jeg ennå ikke har oppgradert motor...)

 

Kjøpte meg også preorder-greia på 12500 gull, gleder meg veldig til launch den 12. april. Tror dette blir saftige saker. Masse nye ting planlagt også, ikke minst 4-5 nye tank-trees, commander-vehicles og annet snop. Avventer spent den nye spotting-mekanismen som kommer ved launch også.

 

Om det er noen andre som spiller så må dere gjerne legge meg til. Ingame nick er Remmos, og jeg spiller titt og ofte og det er jo langt mer morsomt å være flere :)

 

Vi sees på slagmarken!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...