Gå til innhold

System Shock-utvikler til Valve


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette høres jo fantastisk ut, spill som System Shock og (de første) Deus Ex + Thief trengs det flere av.

 

Tja, så lenge Ultima Underworld 3 og System Shock 3 ikke blir på Steam gir jeg egentlig blaffen i hva nazistene i Valve driver med.
Å kalle noen for nazister er vel den beste måten å fortelle at man ikke er i stand til å føre en seriøs diskujon med fornuftige argumenter. Nivået er vel bare litt under "du er stygg"-diskusjoner på barneskolen...
Lenke til kommentar

Hva Valve driver med er egentlig klekkelig likegyldig før det står en "Kjøp" knapp ved siden av coveret til Half Life 3.

 

Håper Church tar seg godt betalt. Talent koster. System Shock 2 er et av tidenes beste spill. Det eneste som trekker ned er våpen som går i stykker etter et par skudd. Fiendene må være de beste i noe spill noen sinne, fra cyborg-jordmødre til PSI reavers og ekle edderkopper.

Lenke til kommentar

Jeg tror Gaben har råd til å betale Doug. Og fra hva jeg har sett Valve gi ut, så er det et av få lysskudd for oss som foretrekker PC. Såklart, med Portal 2 og PS3-klient av Steam, så kan en spørre seg selv, men pga mye respekt for Gaben så satser jeg på at det ikke er negativt for meg.

Bedre at han går til Valve enn Ubisoft, THQ, Activiosion, Epic, Sony eller MS. :)

Lenke til kommentar

Tja, så lenge Ultima Underworld 3 og System Shock 3 ikke blir på Steam gir jeg egentlig blaffen i hva nazistene i Valve driver med.

 

Er det noen som er litt for sure for at Episode 3 ikke har kommet ut? :whistle:

 

Mer fordi Steam gjør så godt de kan for å ødelegge PC-spill for godt.

Den må du gjerne forklare bedre.

Steam har alt for høye priser i Norge, men at digital distribusjon er negativt for PC-spill er bare latterlig. F.eks. har det aldri vært lettere for indie-utviklere å få solgt spillene sine, nå som de ikke er avhengig av at de store spillkjedene stiller med hylleplass.

Lenke til kommentar

Jeg kunne sagt mye om Steam, men for å ta det kort har de ødelagt alt for mange spill for meg. Senest var Magicka. Jeg kjøpte det på GamersGate, lastet det ned der, installerte det - og helt plutselig kom Steam og krevde å få full kontroll? WTF? SupCom 2 kjøpte jeg på en plate i butikk, men har til dags dato aldri klart å starte det engang fordi Steam nekter å starte det uten å oppdatere det først, noe som ikke ville vært så ille om oppdateringen faktisk hadde fungert. Kan noen gi meg en eneste grunn til hvorfor det er så bra at Steam får lov til å ta full kontroll over ting de ikke har noe med engang? Er det for å la oss laste ned spill vi har kjøpt? Det gjør GamersGate, Impulse og D2D også. Achivements? De bør var i spillet, ikke i Steam. Community? Så jeg får ikke spille et spill jeg har kjøpt i butikk fordi Steam krever at jeg melder meg inn i communityet? Enkle patcher? Feil, de gjør det bare enda verre ved å kreve at vi patcher via Steam. Straks et spill havner på Steam er det (stort sett) bare å glemme å laste ned en patch andre steder, og når patchingen til Steam ikke fungerer... Enkel måte å kjøpe spill? GamersGate, Impulse, Direct2Drive osv gjør akkurat det samme som dem, uten å prøve å ta kontroll. Så hva er det Steam gjør som er så bra? Jeg har slitt med Steam helt siden Half-Life 2 (som tok seks måneder før jeg fikk prøve etter at jeg kjøpte det i butikk...), og det har gått så langt at om et spill har Steam-logo gidder jeg ikke vurdere det engang. For å ta et eksempel elsket jeg Batman: Arkham Asylum, men dukker Arkham City opp med Steam-logo gidder jeg ikke vurdere det til konsoll engang.

Endret av PityTheFool
Lenke til kommentar

Likegyldig om hva du sier er sant så er resonnementene du kommer med veldig vanskelig å forstå seg på. Du gidder ikke kjøpe neste batman til konsoll hvis det vil komme ut på steam også? Du mener det er steam sin feil at utviklere og utgivere velger å låse spillet sitt til det? :huh:

Lenke til kommentar

Steam tar full kontroll over flere og flere spill. Det er ren fakta. GamersGate, Direct2Drive og Impulse er alle valgfrie, men Steam er ikke. Kan du gi en bra begrunnelse hvorfor?

Personlig har jeg ingen problemer med verken Steam eller Valve og kan ikke uttale meg om hva du synes om Steamworks games, som er det spillsom bruker steam isn "sky" til å lagre spill. Om en skal se på konkurenter,s å vil jeg si at Steam stiller sterkt, og den nærmeste konkurenterenten er Windows Games for Window Livee. Så

Så for meg, så hadde jeg valgt Valve sitt system foran både EA, Activision, Ubisoft og Microsoft sitt system uten problemer. Såklart kan jeg se potensielle problemer brukere av Steamworks titler vil oppleve ikke vil involvere meg, men at Steam kommer til å bli en ledende DRM har jeg personlig ingen problemer med, men aksepterer at det ikke fungerer pirkefritt på alle platformer.

 

Hadde det vært opp til meg, så kunne gjerne Stema (Valve) kontrollert alle mine spill, sålenge jeg hadde muligheten til å spille de.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Så at de har 100% monopol har du ingen problemer med? Du husker hva som skjedde da Nintendo hadde monopol på konsollene?

 

Edit: La meg si det sånn. De har ikke monopol nå, men prisene er alt for høye, og de bestemte seg for at en euro og en dollar er verdt like mye. Hva tror du skjer om de får monopol?

Endret av PityTheFool
Lenke til kommentar

Så at de har 100% monopol har du ingen problemer med? Du husker hva som skjedde da Nintendo hadde monopol på konsollene?

 

Edit: La meg si det sånn. De har ikke monopol nå, men prisene er alt for høye, og de bestemte seg for at en euro og en dollar er verdt like mye. Hva tror du skjer om de får monopol?

 

Ka??? Er du en av dei som er sure for at det ikkje er so lett å spele piratkopierte spel online??

Steam har gjort mykje bra i kampen for å ivareta spelverden fra piratkopiering og delvis bra arbeid mot cheaters, Og det er tross alt et valve spel som har gjort onnline speling til det det er i dag med CS.

Lenke til kommentar

Steam tar full kontroll over flere og flere spill. Det er ren fakta. GamersGate, Direct2Drive og Impulse er alle valgfrie, men Steam er ikke. Kan du gi en bra begrunnelse hvorfor?

Det er veldig lett. Kan du virkelig ikke se nytten med å være nødt til å aktivere og spille magicka gjennom steam (hvis man vil spille på nett)? Det blir mye vanskeligere å finne seg venner å spille med hvis man piratkopierer.

 

Du får fortsette å whine så mye du vil siden ting ikke er perfekt rettferdig, men du burde i det minste på egenhånd klare å se HVORFOR både valve og spillutviklere/utgivere vil velge en slik om enn forbrukerfiendtlig løsning.

Lenke til kommentar

Hvem har sagt noe om piratkopiering? Det jeg sier er at Steam tvinger meg til å aktivere spill via dem. Jeg har rett og slett ikke noe valg. Selv om jeg kjøper spillet et annet sted, eller til og med kjøper en fysisk kopi blir jeg tvunget til å aktivere via Steam. Er dere så hjernevasket at dere ikke forstår problemet? Og ja, jeg sier Steam ikke har noe problem med å øke prisene dratisk om de får monopol. Det er ren business. Samme faen om dere er så fanboys at dere tror Steam gir spill bort gratis eller ikke. Steam vil tjene penger. Det er kun derfor de selger spill i første omgang, og det er kun derfor de tvinger oss til å bruke dem. Å tro noe annet er ren bullshit.

Endret av PityTheFool
Lenke til kommentar

Så at de har 100% monopol har du ingen problemer med? Du husker hva som skjedde da Nintendo hadde monopol på konsollene?

 

Edit: La meg si det sånn. De har ikke monopol nå, men prisene er alt for høye, og de bestemte seg for at en euro og en dollar er verdt like mye. Hva tror du skjer om de får monopol?

Vel, når jeg ser på prisene de har på deres nye store tittel, Portal 2, og prissetter den til 34.2€ med et forhåndsbestillignsavslag, så stiller poenget ditt litt svakt. Når en ser på andre titler via deres portal så ligger de på 50-60€ og byr ikke på noen oppdatert IP, iforhold til Portal 2.

Så personlig er jeg ikke negativ iforhold til om Valve skulle ta monopol på digital distrubisjon. Jeg har derimot en forhåpning om at vi vil oppnå en stor digital revolusjon som fjerner utgiver-firmanes rolle iforhold il utgivelse av spill, og lar meg heller forhåndsbestille via Steam og gi litt ad de pengene direkte til produsenten. Noe lignende det som skjer om du kjøper Natural Selection 2 ;) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...