Gå til innhold

Transformers blir MMO (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og atter en gang null info om War for Cybertron 2. :( Vi får håpe det MMO-et blir brukbart, men jeg tviler. Jeg tviler sterkt på at roboter crafter, vi vil neppe få endre utseende noe særlig, de trenger streng tatt ikke våpen og jeg ser ikke for meg at vi skal gå opp i level og få nye skills. Så hva gjenstår da?

Lenke til kommentar

Og atter en gang null info om War for Cybertron 2. :( Vi får håpe det MMO-et blir brukbart, men jeg tviler. Jeg tviler sterkt på at roboter crafter, vi vil neppe få endre utseende noe særlig, de trenger streng tatt ikke våpen og jeg ser ikke for meg at vi skal gå opp i level og få nye skills. Så hva gjenstår da?

 

Hvorfor skulle ikke roboter tilegne seg nye våpen? Eller forandre utseende? Eller lære seg nye triks eller bli bedre etter hvert som de sloss? Mulig de ikke trenger våpen for å utradere oss, men for å ta fienden - som ikke står noe tilbake for dem - er det greit med noe annet enn et par mekaniske never.

 

Jeg går fortsatt og venter på Transformers' svar på Batman: Arkham Asylum, og jeg tror ikke jeg finner det i dette spillet heller.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle ikke roboter tilegne seg nye våpen?

 

Hva skal de med våpen egentlig? Det blir som å gi Superman en hagle. Han kan sikkert bruke dem, men hva ver vitsen? Transformersene har jo store våpen montert på kroppen, så jeg ser ikke helt hvorfor de skulle gidde løpe rundt og samle opp andre våpen.

 

Eller forandre utseende?

 

Hvor mange roboter (innen en generasjon) endret utseende i seriene eller filmene? Det er en grunn til hvorfor alle gjenkjenner generasjon 1 Optimus nå selv om han nærmer seg tyve år gammel. Han var klassisk. Snakker vi Bumblebee er han en gul boble. At han blir noe annet senere og mister stemmen er bare tull.

 

Eller lære seg nye triks eller bli bedre tter hvert som de sloss?
Jeg kan til nød gå med på denne, men det vil i såfall være å lære seg en ny kombo og sånt. Men burde ikke komboer være knyttet til spilleren i stedet for karakteren? Ta Street Fighter som et helt malplassert eksempel. Ruy trenger ikke gå opp i level for å bruke fireball, men du som spiller må vite hvordan du utfører den. Det samme burde gjelde i Transformers MMO. De verste komboene bør være vanskelige å utføre, men de må ikke være låst.

 

Selvsagt kan vi jo ha skills osv som i et fantasy-MMO, men personlig syntes jeg det blir litt feil. Transformers har faktisk en lore å forholde seg til, så det er begrenset for hva robotene kan gjøre. Strengt tatt har DCUO også en lore å forholde seg til, og de har brutt den så til de grader med å innføre nye helter og skurker. Men de løste det elegant med å gi oss en forklaring hvorfor så mange fikk krefter, og vi vil aldri bli i nærheten av like kraftig som de kjente. Selv om jeg hjalp Joker med å banke Batman. :p

 

Mulig de ikke trenger våpen for å utradere oss, men for å ta fienden - som ikke står noe tilbake for dem - er det greit med noe annet enn et par mekaniske never.
Ingen av sidene prøver å utradre oss. Deceptiocons er bare interessert i ressursene vi har her og bryr seg ikke om vi lever eller dør, og Autobotene prøver å beskytte oss og planeten vår. Men som jeg sa, robotene har allerede store våpen festet til kroppen, så hva skal de med flere?

 

Jeg går fortsatt og venter på Transformers' svar på Batman: Arkham Asylum, og jeg tror ikke jeg finner det i dette spillet heller.

 

Samme her, men jeg har et visst håp etter Spider-Man: Shattered Dimensions. Det minner mistenkelig likt om Arkham Asylum til tider. Og når noen først har slengt seg på bølgen følger nok flere etter. :)

Lenke til kommentar

Hva skal de med våpen egentlig? Det blir som å gi Superman en hagle. Han kan sikkert bruke dem, men hva ver vitsen? Transformersene har jo store våpen montert på kroppen, så jeg ser ikke helt hvorfor de skulle gidde løpe rundt og samle opp andre våpen.

 

Nettopp. De har alt våpen, hvem sier de ikke kan oppgraderes/utvikles/byttes ut? Dessuten finnes det drøssevis av håndholdte våpen i Transformersuniverset for både Autoboter og Decepticons. Megatron selv var jo en håndpistol.

 

 

Hvor mange roboter (innen en generasjon) endret utseende i seriene eller filmene? Det er en grunn til hvorfor alle gjenkjenner generasjon 1 Optimus nå selv om han nærmer seg tyve år gammel. Han var klassisk. Snakker vi Bumblebee er han en gul boble. At han blir noe annet senere og mister stemmen er bare tull.

 

Og hvor mange av de kjente robotene kommer man til å være i dette spillet? Ingen. De beholder utseendet sitt, og utvikler står friere til å designere robotene, og også friere til å gi spillerne selv valget. (At Bumblebee blir en Camaro i filmene er kanskje sårt for gamle fans (jeg satte ikke kjempestor pris på det selv i begynnelsen), men ærlig talt - en boble ville sett jævlig malplassert ut. For ikke å snakke om hvor håpløst liten Bumblebee ville blitt som robot. Men dette er en digresjon.)

 

Jeg kan til nød gå med på denne, men det vil i såfall være å lære seg en ny kombo og sånt. Men burde ikke komboer være knyttet til spilleren i stedet for karakteren? Ta Street Fighter som et helt malplassert eksempel. Ruy trenger ikke gå opp i level for å bruke fireball, men du som spiller må vite hvordan du utfører den. Det samme burde gjelde i Transformers MMO. De verste komboene bør være vanskelige å utføre, men de må ikke være låst.

 

 

Hvorfor kan de ikke lære seg noe nytt eller utvikle seg? Transformere raskere, bruke flere typer våpen, bruke våpen på forskjellige måter, sloss med nevene, sloss i fart For ikke å snakke om mulighetene minicons gir.. Mulighetene synes mange i mine øyne.

 

Ingen av sidene prøver å utradre oss. Decepticons er bare interessert i ressursene vi har her og bryr seg ikke om vi lever eller dør, og Autobotene prøver å beskytte oss og planeten vår. Men som jeg sa, robotene har allerede store våpen festet til kroppen, så hva skal de med flere?

 

Så sa jeg heller ikke at det er oss de prøver å utradere, men hverandre. Og da trengs det fort våpen, Megatron faller ikke lett har jeg hørt. Eller Optimus Prime, hvis du heller mer mot siden med røde øyne.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Alt jeg sier er ajt til dags dato aldri har sett en Transformer løpe rundt og samle våpen eller skifte utseendet innen en generasjon, så hvorfor skal de bygge spillet rundt det? Jeg håper de i stedet lærer av DC Universe Online og slike spill. Det handler kun om krigingen og har mer action enn de fleste vanlige MMOer, og vi har (ennå) ikke noe crafting. Riktignok har de våpen, men bare til en viss grad, og alle våpnene kan være kosmetiske. Det gjør at man kan spille hele veien fra lvl 1 til .lvl 30 tilsynelatende uten våpen i det hele tatt. Transformers MMO burde lages på lignende vis, så vi får faktiske roboter som oppfører seg slik Transformers skal. Har du et stort lasergevær på hånden (eller i stedet for hånd, for den saks skyld) ser jeg bare ikke noen grunn til å plukke opp en liten pistol.

Lenke til kommentar

Men "eksterne" våpen har de altså. forandring av utseendet på robotene skal jeg ikke si så mye mer enn det jeg alt har sagt, det er flere ganger de skifter utseendet i filmene selv om disse ikke akkurat kan sies å være kjempe i kanon. Men et skifte har skjedd altså. Uansett er det irrelevant hvordan det gjøres, blir det gjort blir det gjort. Kjempetrist for en die hard fan som mener en grønn robot skal være grønn kanskje, men burde være mulig å svelge for omtrent alle andre. Dessuten er det svært få som har digre lasergevær på eller i steden for hånden, de store gutta har gjerne det men de er det heller ikke så mange av.

 

Slossing og sånt har jeg ingen store formeninger om, jeg kom med forslag på hvordan det kunne gjøres uten at jeg skal si det er mer rett eller feil i forhold til noe annet - jeg ser bare at mulighetene er der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...