Gå til innhold

Førsteinntrykk: Rift (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg digger spillet, selv om det egentlig ligger langt unna den sjangeren jeg har likt før.

Må si Trion ermeget gode til å høre på hva spillerene sender inn til support. F.eks. var det en bug med at armor plutselig forandret farger, og bare noen dager etter var det fikset :)

Skal også legges til at spillet blir bedre å bedre jo mer enn spiller. Så hvis det er noen andre som spiller Guardian på Steampike er det bare å sende en pm/mail her/ingame til meg :D samme brukernavn ingame som her :)

Lenke til kommentar

Er i alle fall et friskt pust i forhold til et visst annet stort MMO. Er kommet til lvl 15, og er stort sett fornøyd med det meste. PvP bryr meg midt opp i en viss plass, så det har jeg ikke prøvd.

Nå er jeg bare i startsonen, og spiller mest på kvelder, men jeg har ikke sett noen fjortis tendenser enda og det må jo være positivt. Men det kan jo bare være fordi jeg ikke spiller på en PvP Shard.

Er dog i tvil om jeg gidder et nytt MMO.

Lenke til kommentar

Finfin artikkel!

 

Jeg prøvde dette spille i BETA, og hadde ganske høye forventninger. Fra starten av i create-character seksjonen (osv) virket spillet spennende og godt gjennomført. Men med en gang jeg begynte å spille, forsvant opptimismen etter kort tid. Fra det jeg opplevde, syntes jeg grafikk- og annimasjonsbevegelsene i spille var dårlig gjennomført. Det ble ikke ekstra spennende da jeg ikke fikk noen andre quests enn de som var pure-grinding.

 

Men her prøver Trion på en rekke nye ting som jeg syntes de fikk til relativt bra, men tviler på at jeg gidder å spille dette i fremtida.

Endret av Plobber´n
Lenke til kommentar

Må si meg enig med Plobber'n her.

 

- Spillet er velpolert, men animasjonene er ikke noe spesielt bra.

- Historien bak er noe av det simpleste og mest cheesy jeg har lest siden Aion. En 8-åring hadde kanskje funnet den interessant.

- Rifter er en gimmick som er morsomt å prøve noen ganger før man blir lei.

- Fullstendig World of Warcraft Copy&Paste, jeg lurer på hvorfor anmeldere lovpriser dette spillet som noe nytt overalt...det er jo klin likt alle andre mmo'er, de gjør nesten ikke noe nytt overhodet. Det er det samme fantasiløse "drep 10 sånne, plukk opp 15 slike"-systemet.

- Talent-systemet er meget bra, her kan man eksperimentere i det uendelige.

Lenke til kommentar

Synes spillet er et kjedelig og blast vente mmo spill....altså noe du spiller om du MÅ spille et mmo spill mens du venter på det neste store.

 

Kunne remse opp en lang rekke med ting som er elendig i spillet men det er ingen vits..leser jo at anmeldere rundt omkring gir spillet bra så godt mulig jeg har en sær smak ang mmo spill. Eller så er det at det har vært så mye ræva mmo spill i det siste at når det endelig kommer noe som "funker" så får det bra......ikke vet jeg. Sikkert et greit vente mmo spill om du er en mmo junkie.....

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke spillet.

Det er alt for likt WoW, spesielt rogue-klassen som nesten alt annet i spillet, er copy + paste.

Jeg er veldig glad for at jeg fikk beta-tilgang, slik at jeg ikke sløste penger på denne dritten.

Det er ikke noe revolusjonerende ved dette spillet.

Same shit, different wrapping.

Animasjonen er lavmål! Det er like simpelt som animasjonen i Everquest II.

Grafikken er fin, men der stopper det.

Jeg fikk samme følelsen som da jeg spilte AION - det er lagt så mye vekt på grafikk og utseende at

det som faktisk er viktigst i et MMO, gameplayet, gikk i glemmeboka.

 

 

 

Hvis du vil ha et MMO som prøver noe nytt burde du heller vente på Guild Wars 2 eller Star Wars: The Old Republic.

 

 

Guild Wars 2:

 

 

Thief gameplay - viser en av de tøffeste klassen i Guild Wars 2: Thief

 

 

MMO Manifesto - forklarer mye ved spillet og hva utviklerne vil gjøre med det

http://www.youtube.com/watch?v=35BPhT-KI1E

 

 

Star Wars: The Old Republic:

 

 

Combat - viser hvordan slåssing blir i SW:TOR

 

 

Player Ships - se hvilke kule romskip du kan få tilgang til med de forskjellige klassene

http://www.youtube.com/watch?v=OtgYuKQ7-Ws

Endret av Stigtrix
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg likte Rift en stund, men ironisk nok var det som ødela spillet for min del riftene. Tanken er god, men jeg liker ikke måten den ble gjennomført på. Alle riftene er de samme. Riften åpnes, monstre strømmer ut og du denger dem til riften lukkes. Det var morsomt de første tre, fire gangene, men når vi tar en identisk rift tre, fire ganger daglig sier det seg selv at det ikke vil vare. At quest givers osv kan forsvinne likte jeg om mulig enda mindre. Uansett hvilket spill man spiller må man aldri begrense fremgangen til spilleren. Når han har gjort en quest må han få levere den inn og gå videre. Hvis ikke blir det jo som å spille et fotballspill, få ballen helt inn til motstanderens mål og bli bedt om å vente fem minutter før vi kan score. Helt meningsløst.

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha et MMO som prøver noe nytt burde du heller vente på Guild Wars 2 eller Star Wars: The Old Republic.

 

Jeg kunne faktisk ikke sagt meg mer enig!

 

Har sett hauevis av anmeldelser med bare positiv kritikk angående dette spillet på nettet, og begynte å lure om det var noe galt med meg siden jeg syntes dette var såpass patetisk.

 

Er det noe jeg virkelig har tro på, så er det Guild Wars 2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg, som ikke er en hardcore gamer innen MMO sjangern, finner dette spillet som en uslipt diamant. Dette spillet har kjempe potensial. Det kan bli ett utrolig spill. Men det har en lang vei å gå. Jeg personleig digger spillet, grunnet at jeg trenger noe "Fresh Meat" fra utenom de dritt expansion packene til WoW.

og dynamikken. Den herlige dynamikken. Det er kjempe gøy! Digger det. Mye bedre enn WoW, som bare var grinding de første levlene. Her kan du joine en raid-group i lvl 7! Kjempe kult. Digger RIFT. Håper det kommer igjennom, og at det ikke blir som Aion og AoC. (Selvom AoC er drit bra)

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha et MMO som prøver noe nytt burde du heller vente på Guild Wars 2 eller Star Wars: The Old Republic.

 

Guild Wars 2 har jeg forsåvidt troen på, selv om jeg helst så at de tok steget helt ut og gjorde det om til aim-basert combat. (Subjektivt, ja, jeg vet.)

 

Tror derimot ikke du skal forvente for mye nytenking fra SW:TOR, uansett hva utviklerne gulper opp i intervjuer og annet. Combat SER kanskje morsomt ut (jeg syns helt ærlig at det gjør ikke det engang), men det eneste jeg ser i videoene her er "yay, vi klarte å lage mer enn 1 animasjon per action!", og så ble det presentert som revolusjon. Jada, det føles sikkert litt bedre når de 20% automagiske lightsaber-blokkene resulterer i mer enn 1 variasjon av animasjonen, men sjanger-revolusjon er det nok neppe.

 

[/rant]

Lenke til kommentar

Helt siden Rift ble annonsert, og bilder og videoer ble sluppet så har dette blitt mer og mer en tittel som står frem for gjengen som spiller WoW, men som egentlgi er lei, og vil ha noe som egentlig er WoW, men minimale forskjeller. Nå har jeg ikke prøvd spillet, men har sett litt på folk som streamer det. Og det ser veldig simpelt ut, og lagt opp til en stor følelse av å føle seg vellykka når en spiller uten å egentlig utrette mye.

I tillegg, så ble Allods i tråden om spillet klagd på at det ligner helt på WoW, og neimen ser det ikke ut som Rift med fem ganger så stort budsjett og p2p også har falt i samme fella.

MMO som en sjanger må nok oppleve en stor overhaling snart.

 

Ellers så kan vi se på Earthrise, eller vente på Xsyon, eller prøve ut Allods :p .

Alternativt gi vår tillit til BioWare etter DA2, eller gå all-in på Guild Wars 2.

 

Selv vil jeg ha noe som går i retning av Darkfall Online, men har noen annerledes elementer. Dawntide ser ut som kommer til å bli mitt neste store håp.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Hvis du vil ha et MMO som prøver noe nytt burde du heller vente på Guild Wars 2 eller Star Wars: The Old Republic.

 

Guild Wars 2 har jeg forsåvidt troen på, selv om jeg helst så at de tok steget helt ut og gjorde det om til aim-basert combat. (Subjektivt, ja, jeg vet.)

 

Tror derimot ikke du skal forvente for mye nytenking fra SW:TOR, uansett hva utviklerne gulper opp i intervjuer og annet. Combat SER kanskje morsomt ut (jeg syns helt ærlig at det gjør ikke det engang), men det eneste jeg ser i videoene her er "yay, vi klarte å lage mer enn 1 animasjon per action!", og så ble det presentert som revolusjon. Jada, det føles sikkert litt bedre når de 20% automagiske lightsaber-blokkene resulterer i mer enn 1 variasjon av animasjonen, men sjanger-revolusjon er det nok neppe.

 

[/rant]

Bioware og Lucas Arts har da noe å rutte med:

- all tekst har fått tilhørende stemmeskuespill, så du behøver ikke lese en eneste linje(du kan slå på undertekst hvis du vil)

- alt av sverdfekting registreres slik at våpnene faktisk treffer hverandre i motsetning til i andre MMO-spill, der man fekter i løse lufta(det samme gjelder bruk av skytevåpen)

- valgene du gjør er bindene og påvirker historien din

- på klassisk Bioware-vis kan du være god, midt i mellom eller ond

- klassene er ikke statiske, men kan tilpasse seg situasjoner

 

Jeg tror like mye på SW:TOR som på GW2. Det er to spill med dyktige selskaper bak seg :)

Lenke til kommentar

Bioware og Lucas Arts har da noe å rutte med:

- all tekst har fått tilhørende stemmeskuespill, så du behøver ikke lese en eneste linje(du kan slå på undertekst hvis du vil)

- alt av sverdfekting registreres slik at våpnene faktisk treffer hverandre i motsetning til i andre MMO-spill, der man fekter i løse lufta(det samme gjelder bruk av skytevåpen)

- valgene du gjør er bindene og påvirker historien din

- på klassisk Bioware-vis kan du være god, midt i mellom eller ond

- klassene er ikke statiske, men kan tilpasse seg situasjoner

 

Jeg tror like mye på SW:TOR som på GW2. Det er to spill med dyktige selskaper bak seg :)

1. Jeg ville mye heller ønsket at de bruke denne tiden de bruker på voice overs og scenematics til noe annet som faktisk er nyttig. Ønsker jeg slikt spiller jeg singleplayer RPGs. MMO's har alltid, og burde alltid handle om det som foregår i spillet mellom spillere.

 

2. Det er IKKE hitboxes på sverd. Det eneste som skjer er at de har lagt til animasjoner som "passer" hverandre. Altså istedet for at du får "dodge/block", så vil du se figuren animere en "dodge/block" samt motstanderen animere en "miss". Det som da er litt tullete er at dette faktisk er avgjort fra den andres part. Den sender et "Hei! Nå kommer jeg til å misse så jeg kommer til å kjøre igang en "miss" animasjon, så her får du informasjon slik at du kan kjøre din " block" animasjon".

 

Enda en ting som absolutt ikke gjør gameplay bedre, eyecandy er fint å se på de første få timene. Ikke mer.

 

3. Et aspekt som igjen passer seg best i singleplayer RPG's. Alle kjører uansett de samme linjene, og istedet for at vi ser en "quest line", så har de brukt en masse verdiløs tid til å skrive quest lines som går ut i grener. Det er uansett ikke uendelig med grener så ja, du kommer til å se at folk har gjort det samme som deg. Enda en ting de kunne spart seg for for å heller gjøre ting som er viktig i et MMO. Altså gameplay mellom spillere.

 

4. Det kan man da i de fleste andre MMO's også.

 

5. Igjen, ikke noe nytt..

 

 

Nei, etter å ha sett det jeg nå har sett av Star Wars så har jeg mistet håpet. De bruker alt for mye tid og krefter på ting som er middelmodig i et spill som dette.

Bare se på hvordan flyging håndteres.. Jeg mener, kunne de ikke funnet på noe bedre en dette? De har altså brukt tusenvis av timer på voiceovers, og skriving. De burde ha brukt disse pengene på flere programmerere istedet som kunne laget et ordentlig system fremfor dette "fly på skinner" systemet. Et tegn av mange at de har prioritert feil.

Endret av oophus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal ikke påstå jeg er så fantastisk dypt nede i SW:TOR-materien, da jeg gav opp spillet etter noen av de første gameplay-videoe, men det oophus skriver er omtrent spot on slik jeg har forstått det.

 

Og ja chokke, jeg vil GJERNE ha et nytt Darkfall Online laget av folk med alvorlig mye penger å svi av på prosjektet. Intet vondt om Adventurine, men til å lage et spill med det så fantastisk potensiale gjorde de passe mange dårlige valg etter launch. :(

Tenk om Blizzards neste MMO gikk i denne retning, med deres budsjett og ressurser... En stakkar kan jo drømme... B)

Endret av Ehtirno
Lenke til kommentar

Bioware og Lucas Arts har da noe å rutte med:

- all tekst har fått tilhørende stemmeskuespill, så du behøver ikke lese en eneste linje(du kan slå på undertekst hvis du vil)

- alt av sverdfekting registreres slik at våpnene faktisk treffer hverandre i motsetning til i andre MMO-spill, der man fekter i løse lufta(det samme gjelder bruk av skytevåpen)

- valgene du gjør er bindene og påvirker historien din

- på klassisk Bioware-vis kan du være god, midt i mellom eller ond

- klassene er ikke statiske, men kan tilpasse seg situasjoner

 

Jeg tror like mye på SW:TOR som på GW2. Det er to spill med dyktige selskaper bak seg :)

1. Jeg ville mye heller ønsket at de bruke denne tiden de bruker på voice overs og scenematics til noe annet som faktisk er nyttig. Ønsker jeg slikt spiller jeg singleplayer RPGs. MMO's har alltid, og burde alltid handle om det som foregår i spillet mellom spillere.

 

2. Det er IKKE hitboxes på sverd. Det eneste som skjer er at de har lagt til animasjoner som "passer" hverandre. Altså istedet for at du får "dodge/block", så vil du se figuren animere en "dodge/block" samt motstanderen animere en "miss". Det som da er litt tullete er at dette faktisk er avgjort fra den andres part. Den sender et "Hei! Nå kommer jeg til å misseg så jeg kommer til å kjøre igang en "miss" animasjon, så her får du informasjon slik at du kan kjøre din " block" animasjon".

 

Enda en ting som absolutt ikke gjør gameplay bedre, eyecandy er fint å se på de første få timene. Ikke mer.

 

3. Et aspekt som igjen passer seg best i singleplayer RPG's. Alle kjører uansett de samme linjene, og istedet for at vi ser en "quest line", så har de brukt en masse verdiløs tid til å skrive quest lines som går ut i grener. Det er uansett ikke uendelig med grener så ja, du kommer til å se at folk har gjort det samme som deg. Enda en ting de kunne spart seg for for å heller gjøre ting som er viktig i et MMO. Altså gameplay mellom spillere.

 

4. Det kan man da i de fleste andre MMO's også.

 

5. Igjen, ikke noe nytt..

 

 

Nei, etter å ha sett det jeg nå har sett av Star Wars så har jeg mistet håpet. De bruker alt for mye tid og krefter på ting som er middelmodig i et spill som dette.

Bare se på hvordan flyging håndteres.. Jeg mener, kunne de ikke funnet på noe bedre en dette? De har altså brukt tusenvis av timer på voiceovers, og skriving. De burde ha brukt disse pengene på flere programmere istedet som kunne laget et ordentlig system fremfor dette "fly på skinner" systemet. Et tegn av mange at de har prioritert feil.

1) Det er et stort pluss i min bok, og går ikke på bekostning av resten med all ressursene de har.

 

2) Uansett hvordan de gjør det - sverdene treffer faktisk hverandre og det ser bedre ut.

Dette er ikke "eye candy", men noe som gir en mer realistisk følelse av å faktisk slåss istedet for å fekte på måfå.

 

3) Jeg er sterkt uenig med deg. Det at historien får forskjellige utfall ved forskjellige valg gjør spillet mer gjenspillbart og mer spennende.

Vil du gjøre de samme oppdragene igjen og igjen? Det er i hvert fall jeg drittlei! De forskjellige klassene har i tillegg mange unike oppdrag.

 

4) Nei, du kan ikke være god, midt i mellom eller ond på samme måte i noe MMO jeg vet om - slik at det påvirker alt rundt deg.

 

5) Hvis du ser flere videoer vil du innse at det ikke er det samme som i andre MMO-spill, hvor det å "tilpasse seg" en annen situasjone vil si å gjøre noe som er

nesten helt likt det du ellers gjør.

 

 

De håndterer flygingen på den måten de gjør for å tenke annerledes og få frem farten i det some skjer - det skal være cinematisk. Dette er annerledes enn det du finner i andre sci-fi MMO-spill.

Jeg synes det ser spennede ut.

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

Jeg tror SW:: ToR kommer til å bli en klassiker. Men blir det et klassisk MMO eller single-player spill? Bortsett fra PvP arenaer jeg har til dags dato aldri sett en eneste grunn til hvorfor jeg skal gidde ha andre spillere med meg, og spesielt ikke siden vi får AI-companions. Slike companions er en av hovedgrunnene til hvorfor jeg liker BioWare i første omgang. Personlig hadde jeg nok foretrykket om de hadde gitt det ut som offline single-player med støtte for multiplayer.

Lenke til kommentar

1) Det er et stort pluss i min bok, og går ikke på bekostning av resten med all ressursene de har.

 

2) Uansett hvordan de gjør det - sverdene treffer faktisk hverandre og det ser bedre ut.

Dette er ikke "eye candy", men noe som gir en mer realistisk følelse av å faktisk slåss istedet for å fekte på måfå.

 

3) Jeg er sterkt uenig med deg. Det at historien får forskjellige utfall ved forskjellige valg gjør spillet mer gjenspillbart og mer spennende.

Vil du gjøre de samme oppdragene igjen og igjen? Det er i hvert fall jeg drittlei! De forskjellige klassene har i tillegg mange unike oppdrag.

 

4) Nei, du kan ikke være god, midt i mellom eller ond på samme måte i noe MMO jeg vet om - slik at det påvirker alt rundt deg.

 

5) Hvis du ser flere videoer vil du innse at det ikke er det samme som i andre MMO-spill, hvor det å "tilpasse seg" en annen situasjone vil si å gjøre noe som er

nesten helt likt det du ellers gjør.

 

 

De håndterer flygingen på den måten de gjør for å tenke annerledes og få frem farten i det some skjer - det skal være cinematisk. Dette er annerledes enn det du finner i andre sci-fi MMO-spill.

Jeg synes det ser spennede ut.

 

For min del handler veien opp i slike themepark spill kun det å lære seg å spille. Det å sitte og høre på lore gidder jeg rett og slett ikke. Jeg leser heller en bok for slikt, eller som sakt spille et singleplayer spill som vil være så ufattelig mye bedre til akkurat det enn et MMO noengang kan være. Grunnen er simpel, det er UMULIG å lage en story der alle kan føle seg unik. 10,000 spillere = 10,000 forskjellige story lines. Noe som er absolutt umulig om en ikke må skrive 1000 forskjellige bøker innenfor en så kort tidsperiode. Legg til en million spillere til så skjønner du kanskje hvor jeg vil hen. Det de sier angående dette er bare en diger bløff. Vent og se.

 

Og SELVFØLGELIG går det utover ressursene de har. De kunne sparket disse skribentene og heller ansatt folk som virkelig kan lage "content". Viktig "content".

Som sett og følt tidligere så vet man vell hva som skjer med et MMO om det mangler content. Historien er kun 1% av et slikt spill ettersom det ikke er på veien opp man bruker mest tid, men på toppen, altså endgame.

 

Sverdene treffer ikke hverandre, ta en kikk til på videoene så vil du se at det ikke er tilfellet. De har brukt mer tid på å legge til diverse animasjoner. Etter en stund så vil ikke dette ha noe å si for en om gameplay mangler. Man spilte ikke Mario brothers, zelda, duke nukem, whatever, i timesvis før i tiden pga animasjonene var flotte å se på, det var innholdet i spillene som var interessante, punktum.

 

Hvorfor skulle jeg gjøre oppdragene om og om igjen? Hvis spillet er så bra som det er, så burde det være nok å gjøre ved end game til at man ikke blir nødt til å starte en ny klasse kun pga det er det eneste en kan gjøre mens man venter på raids og diverse.

 

På hvilken måte påvirker det at du er "ond", "midt i mellom", eller "snill" på ALLE rundt deg?

Ta deg en tur innen Darkfall Online f.eks så vil du virkelig se forskjeller mellom "ond", midt i mellom" samt "snille" personer.

 

De håndterer flygingen i spillet på denne måten ettersom de rett og slett ikke har ressurser nok til å gjøre det på en annen måte. En snarvei kalles det. Det ligger vell ingen tvil rundt hvor tvilsomme, skuffende, sinna folk har vært rundt om i verden rundt nyheten angående det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...