Gå til innhold

– Kampen mot spill med månedspris er vunnet (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han har rett i et LotRO har blitt gratis å spille, og han har rett i at man må betale for å få en del soner, de høyeste levelene og så videre. Men det han overer er at F2P-greia er helt valgfri. Vil man ha vanlig abonnement kan man ha det. Da betaler man en månedsavgift som før og har null begresninger. Jeg tror det er fremtiden. Vi vil nok få en blanding av F2P og P2P, så i stedet for å si at krigen er vunnet passer det nok bedre å si krigen ble avgjort som uavgjort. ;)

 

@boff: på hvilken måte? Det er fantasy?

Endret av PityTheFool
Lenke til kommentar

På hvilken måte har de vunnet kampen (i den grad det er noen kamp)? Jeg ser ikke folk verden over kansellere de forskjellige MMO-abonnementene sine og springe for å spille Allods. Og om de nå skulle gjøre det, så vil de nok fort komme tilbake til det seriøse segmentet i MMO-sjangeren, etter hvert som det går opp for dem at mikrotransaksjonene totalt sett er ganske mye dyrere enn de åtti kronene i måneden om man vil være kompetitiv.

Lenke til kommentar

Testet dette i fjor en gang, like rundt starten av åpen beta.

Siden jeg har mild alzheimer så husker jeg ikke hvorfor jeg slutta :p

Men jeg husker at craftingsystemet den gang ikke var veldig forståelig. Holder på med RIFT nå, men tviler på at jeg orker fortsette, eller starte på et nytt MMO.

Lenke til kommentar

Nei, MMOs har stagnert.

 

Det eneste jeg (fortsatt) er interessert i er Darkfall Online, men det er lite polert og har en av sjangerens kjipeste progresjon. Venter imidlertid på neste store oppdatering da det er lovet endringer.

 

Edit: Håper også på The Secret World, men de er nødt til å revolusjonere litt skal det være interessant.

Endret av Big aim
Lenke til kommentar

Spill med abonnement har på ingen måte tapt. Det er to grunnner til at mange MMOer har gått vekk fra abonnement.

 

Den første og enkleste er det at folk rett og slett bare betaler mer når du selger ting til dem. Til og med WoW tjener veldig mye på alt det de selger ved siden av. Den andre er at ingen klarer å holde på kundene, siden alle prøver å lage ett bedre WoW, noe som er mer eller mindre umulig på dette tidspunktet (selv WoW strever med å overgå seg selv). Ikke det at alle er WoW-kloner, men stort sett alt av store MMOer som har kommet ut har satsa på akkurat det samme gameplay, og akkurat samme type innhold. De spilles på samme måten, og man gjør de samme tinga. Bare ideen om å prøve å overgå ett spill som har blitt raffinert i 6 år, og som har utviklere med uendelig mye mer erfaring er i bunn og grunn ganske teit :p

 

Det er bare ikke rom for mer enn ett spill av samme typen når det kommer til abonnement. Akkurat det samme ville skjedd hvis alle FPS prøvde seg på abonnement. Folk ville flokka seg til CoD og kanskje BF, og holdt seg langt unna alt annet.

Endret av Ares
Lenke til kommentar

Nei, MMOs har stagnert.

 

Det eneste jeg (fortsatt) er interessert i er Darkfall Online, men det er lite polert og har en av sjangerens kjipeste progresjon. Venter imidlertid på neste store oppdatering da det er lovet endringer.

Jeg henger meg på han her.

Alle vil ha en del av kaka, og prøver å lage det så likt som mulig som den som har majoriteten av kunder, noe som gjør spillet potensielt dårlig.

Utviklere ser at WoW er populært, og prøver å stjele elementer fra det, med lite hell.

Så, jeg venter på en eller annen liten revolusjon innen utvikling som holder ihvertfall meg interessert :) . Darkfall gjorde en god jobb med konsept, men utførelsen er på trynet.

 

Såklart, det hindrer meg ikke å prøve ut dette :p . Må også innrømme at jeg ikke hadde hørt noe om det før nå.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Dere som sier Allods er likt WoW: Har dere i det hele tatt prøvd Allods?

 

Du kommer helt sikkert til å være uenig, men

 

http://static.gamer.no/images/5/562/56213/1e7f6536a68e5e5e2db9e6a8b9ce7544_AOgame_2010-04-25_03-03-52-35_1440x900.f.jpg

 

det bildet alene mer eller mindre beviser at det ikke er noe utrolig drastisk annerledes mellom dem. Det er helt sikkert masse små detaljer etc etc, men tror jeg kan ganske trygt si at en som har spilt WoW en stund kan gå inn i det spillet der og ha en forholdsvis god ide om hvordan man spiller det og hva man skal gjøre.

Lenke til kommentar

Det er bare ikke rom for mer enn ett spill av samme typen når det kommer til abonnement. Akkurat det samme ville skjedd hvis alle FPS prøvde seg på abonnement. Folk ville flokka seg til CoD og kanskje BF, og holdt seg langt unna alt annet.

 

Hadde COD begynt med abonnement hadde alle FPS fans flokket til BF, eller vice versa.

 

Comedy Option: Medal of Honor

Endret av zalderach
Lenke til kommentar

Det er bare ikke rom for mer enn ett spill av samme typen når det kommer til abonnement. Akkurat det samme ville skjedd hvis alle FPS prøvde seg på abonnement. Folk ville flokka seg til CoD og kanskje BF, og holdt seg langt unna alt annet.

 

Hadde COD begynt med abonnement hadde alle FPS fans flokket til BF, eller vice versa.

 

Comedy Option: Medal of Honor

 

Men det ville jo ikke speila utviklingen MMO har gått gjennom. Problemet var at det første store spillet starta med abonnement, så slengte andre seg på og trodde de kunne gjøre det samme. Så dersom (når? :p) CoD starter med abonnement (noe de sannsynligvis kunne gjort nå, og tjent bra på selv om de ville tapt masse brukere), hvis alle de andre tror de kan gjøre det samme for tjene masse penger så vil de skyte seg selv i foten, siden de aller fleste vil da bare gå tilbake til COD.

 

Det er akkurat det alle disse MMO-utviklerne opplever. Så lenge "storebror" fortsatt er i rommet så må de bare nøye seg med de smulene de kan få tak i. Det samme gjaldt for WoW og i sin tid når det kom ut. Den store forskjellen var bare at det tok over storebror-rollen. Det er den eneste måten man kan tjene bra på når det kommer til abonnement-service.

Lenke til kommentar

Det er bare ikke rom for mer enn ett spill av samme typen når det kommer til abonnement. Akkurat det samme ville skjedd hvis alle FPS prøvde seg på abonnement. Folk ville flokka seg til CoD og kanskje BF, og holdt seg langt unna alt annet.

Ganske så enig med deg. Derfor er modellen uten abonnement fremtiden.

Det er i tillegg mange gamere som er sterkt imot å måtte betale abonnement i det hele tatt for da føler man at man har forpliktet seg til å betale flere tusen kroner for ett spill når det er så mye å velge gjennom på markedet. Jeg lever i håpet på at Bioware tyr til mikrotransaksjoner for deres kommende MMO. LOTRO har jo vist seg å tjene mer etter at spillet ble "gratis".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...