Gå til innhold

Kommentar: Kinects fremtid (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes selve artikkelen har et negativt utgangspunkt, og dermed vinkler saken som en dyster fremtid for gode kinect spill.

Nå skal jeg innrømme at vi har Kinect i hus og at jeg selv synes at titlene som eksisterer idag er svake. Når det er sagt, så skal det sies at har jeg en datter på seks som synes at det noe av det gøyeste hun har opplevd av spilling. Hun digger Kinectimals, men savner muligheten for at noen kan være med å spille med henne. Jeg ser dermed utrolig frem til Sesame Street: Once upon a monster. Som familiefar ser jeg på Kinect som noe av det lureste Microsoft kunne gjøre for å få et bredere kundebasis. Det er ikke så lett for små barnehender å gripe rundt de relativt store kontrollene, dermed er Kinect genialt. Slik som Wii så er det også utrolig innbydene for såkalte "non-gamers". Jeg ser ihvertfall veldig lyst på fremtiden for Microsofts Kinect og ser for meg at de gode titlene kommer om ikke altfor lenge. Kanskje de tøffe og harde gamerne vil bli skuffet, men de har jo sitt å plukke med så de behøver vel egentlig ikke klage. ;)

Lenke til kommentar

Er meget imponert over kinect, da jeg prøvde den i helga. Syns kinect banker move ned i støvlene på brukervennlighet og underholdningsverdi. Sammelign den med move og du får se hva som er best. Hva skal du med presisjon når alle titlene er familietitler uansett? Og som familietitler eier kinect.

Lenke til kommentar

"Dette er på veldig mange måter en såkalt skinneskyter..."

 

Hvorfor er dere nødt til å oversette hvert minste ord? Det høres helt teit ut og er ganske meningsløst.

 

Når det gjelder kinect er jeg ikke overrasket. Å lage bra teknologi er en ting, men hva er poenget om man glemmer å lage spill? Wii har en del bra spill, men for det meste står den og samler støv. Jeg har også Move til PS3, men jeg har ennå ikke brukt det annet enn til Heavy Rain i en halvtime før jeg droppet hele greia og gikk over til håndkontrollen. For den saks skyld har PS3 den dual-axis greia, men jeg har ikke brukt den heller til noe som helst. Jeg frykter det blir noe av det samme med 3DS. Vi får gyroskop, 3D kameraer og så videre, men hvor mange vil faktisk bruke det?

Lenke til kommentar
Det høres helt teit ut og er ganske meningsløst.

 

Så Railshooter er ikke like meningsløst på engelsk?

Så lenge det er en direkte oversettelse og fortsatt høres teit ut, så har det vel mer med hva man er vant til enn at det er mer meningsløst på norsk enn på engelsk.

 

 

Ang. Emnet:

 

Jeg skal ikke lyve og si at jeg ikke er bittelitt skuffet over kinect, men så er det vel også ytterst få mennesker som med hånda på hjertet kan si at de trodde kinect ville bli et fullverdig "hardcore gamer" verktøy.

Potensialet foruten "hardcore" spill er stor, både som krydder på fest (Dance Central når man er drita anyone?), som et verktøy for avspilling og hva nå enn som kommer i fremtiden, og sist men ikke minst som et apparat familien kan samle seg rundt.

 

Det er jo som Darkstyx sier, ikke akkurat få spill eller muligheter vi som er på utkikk etter litt mer har, derimot har det vært vanskeligere for de med småbarn som kanskje også vil involvere disse.

Selv om noen skulle kalle Kinect for "det neste familie-brettspillet", så er det fortsatt en meget god prestasjon.

Lenke til kommentar

Kinect er utmerket som underholdende treningsverktøy men det er fortsatt ganske tynt på spillutvalget. Det samme kan man forresten si om Move. Jeg eier begge systemer og bortsett fra Your Shape (360) og Dead Space Extraction (PS3) blir kameraene lite brukt.

Lenke til kommentar

Dette viser vel bare hvor greit det kan være å vente med et kjøpt til man får sett an tilbudet. Håper virkelig både Kinect og Move får gode spill (gjerne snart), og det blir ikke noe kjøp av disse løsningene før jeg vet at jeg har et tilbud som kan forsvare innkjøpet.

Lenke til kommentar

Det er bare å vente til rundt slutten av mars - april (seinest juni) en gang nå, Microsoft har annonsert en offisiell Kinect SDK for studenter og akademia, som forhåpentligvis kan brukes opp mot C#/XNA, så skal ikke se bort ifra at det kommer flere indie-titler som kanskje gjør noe innovativt med kinect på et hardcore nivå :)

Vi bruker det allerede i Krillbite Studio som en indie-løsning til billig motion capture :)

Lenke til kommentar

Hvor stammer informasjonen om åtte millioner solgte enheter fra? Jeg ser på gamespot at Microsoft hevder 8 millioner enheter sendt til butikk, men tviler på at de har solgt dette antallet.

 

Ergerlig at denne typen tall så ofte kommer fra den minst troverdige part; produsenten.

 

Ja informasjonen stammer i utgangspunktet fra samme kilde - derfor jeg så vidt problematiserte at disse kanskje burde tas med en klype salt.

For et par dager siden kom for øvrig også denne: http://community.guinnessworldrecords.com/_Kinect-Announced-As-Fastest-Selling-Consumer-Electronics-Device/blog/3376939/7691.html

 

Visstnok passert ti millioner solgte nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...