Gå til innhold

Anmeldelse: Tiny Wings (iPhone, iPad)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Lille måltrost, lille måltrost, hvorfor er du så glad?

Les hele saken

Herlig! Kjøpte spillet for noen dager siden og ble solgt med en gang.

 

E: Eneste problematiske er at jeg tar meg selv i å trykke unødvendig hardt på skjermen til telefonen, i håp om at det skal få fuglen til å fly lenger..

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Lille måltrost, lille måltrost, hvorfor er du så glad?

Les hele saken

 

Litt synd at dette spillet ligner en del på Nathan McCoy´s Wavespark, et spill som kom for over ett år siden.

Han hadde tilogmed jobbet på en iPhone-versjon, men prosjektet ble stoppet (blanding av vennskap og jobb funker ofte dårlig).

Det ser ut som et bra spill, men det er allikevel synd at den "originale" skaperen ikke fikk iPhone-versjonen ut, så han kunne ha en bestselger på App Store og tjene på sitt "A-Game-a-Week" prosjekt.

 

Det er heller ikke den første gangen at en "ripoff" har kommet på topplistene på App Store.

Lenke til kommentar
At et spill kan være så magisk som dette og kun basere seg på et lett trykk på skjermen til rett tid, er forunderlig. Det hjelper selvfølgelig på at både det visuelle og lydmessige sitter, slik at atmosfæren er tilstede.

 

 

I mine øyne er det nettopp på grunn av den enkle formelen spill som dette blir magiske. Det er ikke lenger nødvendig å fokusere på hvordan man spiller, og dermed flyttes fokus til hva. Og når utvikler knekker denne koden og fokuserer mer på det grafiske designet og lydbildet får vi denne typen spill - hvor magien er til å ta og føle på.

 

Finfint med anmeldelser av iPhone-spill, men jeg kunne godt tenkt meg mer fokus på spill som har en lengre historie og ikke bare disse "femminutterne" alle snakker om. Spill som Broken Sword og Puzzle Agent (og som gjerne ikke har egen kontroller på skjermen, som er grufullt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...