Gå til innhold

Steam i stua (PC, Mac)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med Big Picture-modus skal Steam og Steam-spill bli skreddersydd bruk på fjernsynsapparatet i stua.

Hva betyr dette i praksis? Tv'en min har native oppløsning på 1920*1080, det har mange pc skjermer også, så dette er vel ikke ett spørsmål om oppløsning? Og jeg kan jo fint plugge pc'en til tv'en i dag å spille de spillene jeg har kjøpt via steam der i dag om jeg ønsker det. Så klarer ikke helt så se hva dette er.

Lenke til kommentar
Med Big Picture-modus skal Steam og Steam-spill bli skreddersydd bruk på fjernsynsapparatet i stua.

Hva betyr dette i praksis? Tv'en min har native oppløsning på 1920*1080, det har mange pc skjermer også, så dette er vel ikke ett spørsmål om oppløsning? Og jeg kan jo fint plugge pc'en til tv'en i dag å spille de spillene jeg har kjøpt via steam der i dag om jeg ønsker det. Så klarer ikke helt så se hva dette er.

 

Nå er vel Norge litt "unikt" i forhold til mange andre land med at vi bytter elektronikk og har generelt sett mer og bedre elektronikk enn innbyggere i mange andre land. Ser man på England er det ikke vanlig med PC i hvert hus, dette er jo nesten det som er normalt i Norge i disse dager.

Lenke til kommentar

Awww, enda et skudd for baugen for oss som fortsatt verdsetter utfordringer og kvalitet på spill foran konsollkidza som skal se interaktiv film..

Jeg har PS3 for de spilla som passer til håndkontroll, men liker mye bedre de som passer best for mus-tastatur.

 

Dette kan resultere i enda mer konsoll-porting av spill til PC. :(

Endret av Kule-Ku
Lenke til kommentar

Og gamere foretrekker vel som regel en ordning med mus og tastatur uansett?

 

Personlig foretrekker jeg å kunne synke ned i sofaen med en kontroller i hånda heller enn å måtte sitte og hauke over tastaturet.

 

Uhm, hvem sitter huka over tastaturet? Snakker om generalisering.

Personlig har jeg tastaturet på fanget og musa på sideputa i sofaen ( som funker bedre enn en musmatte med denne sofaen xD ) foran TV'en mens jeg slenger beina opp og spiller. Litt avhengig av hva jeg spiller, så veksler jeg mellom TV'en og 24" skjermen som plasseres på bordet for gaming ved behov.

Men er enig i det som er sagt før, når jeg spiller bilspill etc. bruker jeg selvsagt gamepad til PC'en og det hadde vært nice for et mer konsoll-inspirert UI sånn sett. Hvor mye jeg vil bruke det er en annen sak.

Endret av AtlasRedux
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...