Gå til innhold

Demo: Dragon Age II (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Testet det ut litt i går kveld og må si jeg ble lettet. jeg forventet ingen RPG elementer i det hele tatt nesten og nesten ingenting til felles med det første, men heldigvis tok jeg feil der. Spillet er ikke det samme som det første, men det er helt klart at de ikke gjorde det som de gjorde med Mass Effect. Eneste jeg har å pirke på er combat systemet, så grusomt enkelt på medium og du kunne seriøst drepe 5++ fiender på et lite triks så det var litt overkill spør du meg. Sett bort i fra dette så virker det sinnsykt bra, så jeg gleder meg til å få pølsefingrene i fullversjonen.

Lenke til kommentar

Mekanisk sett fungerer det utmerket, bortsett fra at kameraet er altfor begrenset, men det virker som om Bioware har drukket vel mye av EPICNESS-KoolAiden. Animasjonene er så "kule" og wuxia-filminspirerte at resultatet er et totalt togkrasj mot den "voksne" og generelt gloomy stemningen de ellers går for. Fiendene er det heller ikke mulig å ta seriøst lenger, siden de kommer i så store mengder og likevel dør i løpet av sekunder. Da tenker jeg ikke bare i legende-versjonen av historien helt i starten, men også i kampen mot f.eks. Hayder (tror jeg han het). Til å være en ren tank & spank-kamp, tålte han forbløffende lite - og de tilsynelatende uendelige bølgene av hans små, rustningskledte oompaloompavenner hadde ingen egentlig innvirkning på scenarioet, utover å være en kort distraksjon for én (1) av karakterene. Regner med det normal/medium eller tilsvarende demoen er låst til, og selv om den vanskelighetsgraden i DA:O ikke var en monumental utfordring, så la den heller ikke akkurat opp til at du kunne buttonmashe deg gjennom alt.

 

Talenttrærne er ganske mye smartere enn i DA:O, dialogen fungerer selv om manne-Hawke høres ut som om han kjeder vettet av seg mens han deklamerer linjene sine (inkludert like etter at en av søsknene hans dør). Historien kan vi jo ikke akkurat si så mye om enda, men jeg lurer stadig på hvorfor de måtte retconne qunariene om til draenei for å få den til å fungere.

Lenke til kommentar

Spillte gjennom demoen til pc i går. Jeg var meget skeptisk til kampsystemet i begynnelsen, men ble fort beroliget. Gameplayet er egentlig det samme, den store forskjellen er at kampsystemet er blitt mer dynamisk. Det ser mer ut som et action-rpg, men spillet har beholdt strategielementene fra forgjengeren. I tillegg har de streamlinet level-systemet, noe som ikke er meg i mot.

 

Skal teste det til 360 i dag, men tror ikke jeg får en like god opplevelse. Om jeg ikke husker feil, så har det fortsatt ikke implementert pausefunksjonen i konsollutgaven.

Lenke til kommentar

Tok meg ett par runder gjennom demoen i går, og må si at det er to ting det skurrer litt på:

 

Hawke's kampevner. Selv etter den "falske" historien først er han latterlig overpowered i forhold til darkspawn. Vi må huske at dette er kort tid etter Ostagar, og rett etter du har forlatt Lothering i DA:O. Hvis jeg var så OP når jeg akkurat hadde forlatt lothering hadde jeg skrudd opp vanskelighetsgraden. Det er greit at de prøver å fremstille Hawke som mer av en "heltetype" enn karakteren våre var i DA:O, men hadde vært fint om de faktisk tok hensyn til dette.

 

Flemeth: Jeg husker da vitterlig at hun stod ved hytta si 24/7 når jeg besøkte henne ett par ganger. Kverka henne tilogmed. Vet hun er "udødelig", men timelinemessig skulle hun ikke vært dær.

Lenke til kommentar

Likte veldig animasjonene og at man styrer mer av kampene. Men jeg liker IKKE at man fremdeles må klikke på en person for å angripe. Jeg vil styre våpenet selv og treffe der jeg vil. Blir for automatisert. Sinnsykt heftige kamper men jeg vil styre kampen selv :(

Er heller ingen måter å blokkere på, blir veldig hack and slash. Så virket omgivelsene veldig lineære. Stor åpen utsikt over massiv landskap men kun en liten trang sti å bevege seg nedover.

Lenke til kommentar

Ser ikke noen kontinuitetsproblemer med at hun er der. Du har neppe kverket henne enda (like etter at du forlot Lothering), og du aner jo ikke hva hun gjør all den tiden du ikke er ved hytten hennes. :p

 

Nettopp!!

Er også rimelig sikker på at det missionet du gjør for henne har ett eller annet med at hun ikke "dør" helt i DA:O alikevell: 2 grunner: 1. hun sier at hun har et sted hun må være, som kan virke veldig om at hin vet at datteren har funnet hennes grimoier(aner ikke stavelse). 2. Det virker veldig som at datteren forventer at hun fortsatt kommer til å komme tilbake selv om du drepte flemeth i DA:O..

 

Jeg spiller på konsoll så har ingen problemer med kameraet ;) mohahaha

Ser overkillet som snakkes om her, men er også mye mer fiender enn vanlig, kan også hende at det er på en lavere vansklighetsgrad siden ingen liker å bli eid i en demo :p

 

Gleder meg som et barn på julaften til den 10 mars!!

Lenke til kommentar

De sier at det isometriske er beholdt, men jeg kunne ikke se det i demoen. Forferdelig dårlig måte å styre disse kampene på, rent kaotisk.

 

 

Det er nettopp dette som, for meg, gjorde Origins helt mongo å spille på konsoll. Fullstendig høl i huet kampsystem, som bare virket kaotisk og uoversiktlig. Herregud, hvis jeg vil "klikke" på de jeg skal angripe, for så å la karakterene mine angripe dem uten at jeg kan styre dem mens jeg bare sitter og ser på, ja da trenger jeg to ting: OVERSIKT og MUS! Skal selvfølgelig teste demoen på Xbox for å se om ting er bedre for oss konsollhorene denne gangen, men jeg har mine tvil.

 

Istedenfor å gjøre kampsystemet "dummere" for de som liker action, så synes jeg helt ærlig at dette skulle vært et spill for kun PC. HVa er vitsen med å slite seg igjennom et spill som helt tydelig er et PC spill når man spiller på konsoll? Noen spill funker kun på PC, sånn er det bare. Det må vi som spiller på konsoll bare innfinne oss i. Man kan ikke få både pose og sekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...