Gå til innhold

Sega samler retrospill (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange utgivelser av gamle spill skal Sega egentlig gi ut? Det er jo flott at de gjør det, men når den samme samlingen finnes på absolutt samtlige konsoller på markedet, uten at de tidligere utgivelsene ikke har tilført spillene noe nytt, som bedre grafikk eller lyd, er vel dette litt teit...eller?. Mange ville vel ment at dette hadde ødelagt originalspillene, men jeg hadde ikke hatt noe imot å sett f.eks Sonic 2 med forbedret grafikk, og orkestrert musikk, men med samme originale gameplay.

 

En ting til, et MegaDrive spill tar et sted mellom 1 og 2MB i snitt. På en DVD/Blue-Ray-plate får man plass til drastisk flere spill enn 45 stykk. Lanser hele katalogen, eller øk innholdet på utgivelsene kraftig!

Endret av rocketdude
Lenke til kommentar

Det er jo flott at de gjør det, men når den samme samlingen finnes på absolutt samtlige konsoller på markedet, uten at de tidligere utgivelsene ikke har tilført spillene noe nytt, som bedre grafikk eller lyd, er vel dette litt teit...eller?. Mange ville vel ment at dette hadde ødelagt originalspillene, men jeg hadde ikke hatt noe imot å sett f.eks Sonic 2 med forbedret grafikk, og orkestrert musikk, men med samme originale gameplay.

 

Enig! Når fansen gjør en bedre jobb enn Sega med Sonic, da begynner det å bli gale:

http://www.youtube.com/watch?v=ZxXycBv3Rlk&feature=related

Lenke til kommentar

Har ikke de kommet med noe lignende før? Jeg har da en sega-pakke til PS3 med masse klassikere på. Alle Sonic, Golden Axe, Ecco, faktisk nesten alle de spilla som er lista opp der. Ikke alle, men ikke langt unna.

Jupp, men nå er det PC som står for tur :)

Greit å melke så lenge kua rauter.

Lenke til kommentar

Det er jo flott at de gjør det, men når den samme samlingen finnes på absolutt samtlige konsoller på markedet, uten at de tidligere utgivelsene ikke har tilført spillene noe nytt, som bedre grafikk eller lyd, er vel dette litt teit...eller?. Mange ville vel ment at dette hadde ødelagt originalspillene, men jeg hadde ikke hatt noe imot å sett f.eks Sonic 2 med forbedret grafikk, og orkestrert musikk, men med samme originale gameplay.

 

Enig! Når fansen gjør en bedre jobb enn Sega med Sonic, da begynner det å bli gale:

http://www.youtube.com/watch?v=ZxXycBv3Rlk&feature=related

 

Det du lenker til er jo ikke noe spill?

 

Ellers så blir vel disse emulert på et vis, de fleste bra emulatorer har jo mulighet til å freshe opp grafikken litt, lurer på om sega har det i sin pakke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Problemet med å lansere dette til PC, er vel at 90%(virker det som) av pc spillere kunn bryr seg om grafikk. Men gir faen i gameplay.

Trur dette hører mere hjemme på en konsoll.

Er nok sant det. Selv faller jeg inn under de siste 10% som heller vil ha spillbarhet.

 

Problemet med PC-versjoner av slike spill er at spillene er skreddersydd for joystick/joypad - og der får man spillefølelsen mye bedre på konsoll i forhold til PC.

Jeg har selv både joystick og joypad til PC, men gidder aldri å finne de frem de (få) gangene jeg spiller platformspill etc.

Lenke til kommentar

Problemet med å lansere dette til PC, er vel at 90%(virker det som) av pc spillere kunn bryr seg om grafikk. Men gir faen i gameplay.

Trur dette hører mere hjemme på en konsoll.

 

Kan eg nevne Minecraft?

 

Edit: For å gi et lengre svar på det

Det som irritere PC spillere mest med consol fokuseringen på spill er nettop Gameplay, som tape seg kraftig pga consol fokusering. Da tenker eg på dårligt tilpasset UI og kontrolsystemer. Også forenklet gameplay spesielt på FPS kategorien.

 

Men vi ser og at graffik utviklingen har bremset opp litt og at det er masse ubrukt potensiale på PC platformen.

Endret av SynTerro
Lenke til kommentar

Problemet med å lansere dette til PC, er vel at 90%(virker det som) av pc spillere kunn bryr seg om grafikk. Men gir faen i gameplay.

Trur dette hører mere hjemme på en konsoll.

 

For noe pølsevev, PC er indie og emulator-plattformen over noen.

 

Ellers kan det jo nevnes "jeg gidder aldri å finne fram joypaden min" også er en ganske sær holdning. Isåfall kan vel ikke joypad være så veldig viktig for å nye spillet?

 

AtW

Lenke til kommentar

Problemet med å lansere dette til PC, er vel at 90%(virker det som) av pc spillere kunn bryr seg om grafikk. Men gir faen i gameplay.

Trur dette hører mere hjemme på en konsoll.

 

For noe pølsevev, PC er indie og emulator-plattformen over noen.

 

Ellers kan det jo nevnes "jeg gidder aldri å finne fram joypaden min" også er en ganske sær holdning. Isåfall kan vel ikke joypad være så veldig viktig for å nye spillet?

 

AtW

Tja, jeg har joypad, joystick, bilratt m/pedaler og gamermouse - men når alt kommer til alt gidder jeg ikke å rigge opp/finne frem dette når jeg spiller. Jeg spiller på impuls og sitter nesten aldri mer enn 1 time om gangen med et spill - og da blir det for mye pes med alt ekstrautstyret. Det skyldes ikke latskap hovedsaklig, bare at det blir for tidkrevende i forhold til den tiden jeg har til å spille.

Det ender med at jeg spiller TrackMania med taster (som forøvrig fungerer helt greit) eller strategispill med vanlig mus. Platformspill har jeg stor sansen for, men det blir aldri til at jeg spiller det pga ovennevnte "problem".

Endret av Oslo72
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...