Gå til innhold

Navnevalg = salgssuksess? (X360, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan også snus på hodet og si at anmeldelser da har lite betydning på spillkjøp hos folk :)

(Xbox versjon) Ligger på 45/100 hos metacritic, men user score er 6,9!

(PC versjonen er mer balansert med 55/100 mot 5,6)

Selv gikk jeg fort lei, men det var hovedsaklig pga dårlig AI. Man kunne ligge i høyt gress på svarte natta, flere hundre meter unna fiendene, men så fort man skyter, så vet de nøyaktig hvor du er... blææ...

Men når dette ikke skjedde, var spillet ganske så morro :D

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Dette har jeg faktisk tenkt på litt i det siste, da nettopp fordi jeg har hørt at Enslaved visstnok er så bra. At navnet er såpass langt, samtidig som det definerende ordet enslaved ikke i seg selv høres spesielt fengende ur, tror jeg er grunnen til det spillets heller labre salg. Jeg tror ikke anmeldelser nødvendigvis har gått hus forbi de som ikke kjøpte spillet, men det kan tenkes at et dårlig navn gjør at spillerne tror spillet er dårlig og således ikke gidder trykke "les mer" på anmeldelsen. Videre kan dprlige navn gjøre spillet lettere å glemme, slik at det er vanskeligere å finne igjen informasjon om spillet på et senere tidspunkt hvis du bare kjapt sjekker karakteren til spillet, eller blir anbefalt å prøve det muntlig.

 

Sniper, på den annen side, sier så mye om spillet, og er så lett å huske, at det omgår de overnevnte problemene.

Lenke til kommentar

Spill som lar deg fokusere 100% på å være en LEET SNIPAH - uten alle disse irriterende lagkameratene som maser på deg om å gjøre noe nyttig - kommer vel alltid til å selge til et visst publikum.

 

Ellers er generiske spilltitler forsåvidt ikke noe nytt. Jeg tror designeren av AI War: Fleet Commander poengterte dette en gang da noen indieprisutdelere brukte "navnet på spillet ditt er litt generisk" som argument for å ikke nominere det. Kjempegenerisk i forhold til kreative mesterverk som Dawn of War, Supreme Commander, Command and Conquer, Total War, også videre.

Lenke til kommentar

Jeg tror egentlig hovedproblemet til Enslaved var at de hadde nesten null reklame noen steder, hadde det ikke vært for at gutta her på Gamer.no snakket om det så hadde dette gått meg hus fordi.

Hvis ingen vet om spillet -> ingen leser anmeldelsen -> ingen kjøper -> går glipp av et veldig godt og unnerholdene spill.

Lenke til kommentar

For meg er et navn som Sniper: Ghost Warrior nok til at jeg ikke kjøper spillet. Høres harry og billig ut, ser harry og billig ut.

 

Salgstallet overrasker vel egentlig ikke. Hvorfor? Fordi mennesker er dumme av natur.

 

Justin Bieber - Baby. Jeg kan anmelde den for deg, 1/10. Omg den har solgt millioner!

 

Crap selger.

Må si dette var en ganske idiotisk påstand. Istedet for å si at mennesker er dumme av natur kan du vel heller fortelle fakta og det er at underholdning er en smaksak, og det samme gjelder musikk. De som har kjøpt dette spillet er vel mennesker som ikke er så kravstore, men liker tanken og ideen bak ett sniper-spill. Er forsåvidt enig i en ting, justin bieber suger

Lenke til kommentar

Problemet med:

Enslaved: Odyssey to the west er ...

 

Jeg vet da faen ikke hva "Enslaved" er ? Og da har jeg ikke noe interesse av det. Er det en serie? Ett merke? En anime? En tv serie? Jeg regner trygt med at dette kun er for fans av enslaved ... hva nå det enn er.

 

Når man velger en så idiotisk tittel fortjener man ikke bedre :)

 

Odyssey to the west er jo bedre, for litteraturinteresserte, men rimelig sært uansett for alle utenom kinsere. Vi vestlige forbinder dette med greske guder osv.

 

Når man derimot har med sniper ghost og warrior? Da treffer man hjertene med en gang :) Dvs, folk forventer enkel kul moro hvor du knaller ned folk ... og ikke vet jeg om det leverer, men det er jo en genre som har ganske mange fans.

 

For ikke å snakke om at du skal konkurrere med folk som både kan lage cover OG har gode titler:

 

fear3.jpg

Endret av Aebriol
Lenke til kommentar

Selvsagt har navnet og coveret veldig mye å si. For å ta Enslaved som et eksempel solgte det ikke så mye, men hva om de hadde kalt det Monkey Boy Adventure? :p (hovedpersonen heter jo Monkey.) Da ville det nok ikke solgt noe i det hele tatt. Hadde de derimot hatt hun dama i spillet mer eller mindre toppløs på coveret ville det solgt langt mer enn Sniper: Ghost Warrior, spesielt til fjortiser. Nå bruke ikke hun den største BH-størrelsen akkurat, men likevel. Se bare på en viss frøken Croft. Det første spillet var svært bra og kunne fint ha startet hele franchisen alene, men alt for mange fokuserte på en liten del av frøken Croft i stedet. Lag en logo som minner mistenkelig mye om Indy-logien og fokuser på puppene til Lara på coveret, og vi har en salgssuksess. Det samme gjelder alt annet, for så vidt. Film, bøker, musikk, tegneserier... har de en kjedelig tittel og/eller et kjedelig cover vil det ikke selge.

 

@Aebriol: Kanskje jeg er i mindretall, men jeg liker ikke coveret til Fear 3. Jeg ville ha fjernet de to folka på sidene, hatt et mindre fjes i midten og nektet å ha et tall i navnet. Fear 3 er greit. Fear III tvilsomt. F3ar? Mer harry blir det ikke om du så henger plysterninger og wunderbaum fra F'en.

Lenke til kommentar

For meg er et navn som Sniper: Ghost Warrior nok til at jeg ikke kjøper spillet. Høres harry og billig ut, ser harry og billig ut.

 

Salgstallet overrasker vel egentlig ikke. Hvorfor? Fordi mennesker er dumme av natur.

 

Justin Bieber - Baby. Jeg kan anmelde den for deg, 1/10. Omg den har solgt millioner!

 

Crap selger.

Må si dette var en ganske idiotisk påstand. Istedet for å si at mennesker er dumme av natur kan du vel heller fortelle fakta og det er at underholdning er en smaksak, og det samme gjelder musikk. De som har kjøpt dette spillet er vel mennesker som ikke er så kravstore, men liker tanken og ideen bak ett sniper-spill. Er forsåvidt enig i en ting, justin bieber suger

 

Jeg utbroderte ikke tydelig nok at dette var min mening og ikke en faktasetning. Men kvalitet og salgstall henger ofte ikke sammen, og selv om dette er et spill som er for de som elsker sniping er det ikke et godt spill. I mine øyne er det noe drit som har blitt rasket sammen for å mette et marked, og det har ikke gjennomgått nok kvalitetskontroller. Har såvidt prøvd det(på pc) og jeg synes det var veldig dårlig, alt fra missions til selve gameplayet.

 

Folk som ikke er kravstore? Hvem er det som egentlig kommer med påstander her, det kan vel være at folk har kjøpt spillet og blitt kjempeskuffet? Noe jeg velger å tro.

Lenke til kommentar

@Aebriol: Kanskje jeg er i mindretall, men jeg liker ikke coveret til Fear 3. Jeg ville ha fjernet de to folka på sidene, hatt et mindre fjes i midten og nektet å ha et tall i navnet. Fear 3 er greit. Fear III tvilsomt. F3ar? Mer harry blir det ikke om du så henger plysterninger og wunderbaum fra F'en.

Vel nå mener jeg "kulhetsfaktoren" er fengende og salgbar. Det blir lagt merke til. Ikke det at jeg syntes det er tidenes beste spillcover, men sammenlignet med enslaved som har macho og bimbo løpende vekk fra fare - hvem skal det appellere til?

Lenke til kommentar

Spillet hadde en demo som veldig mange forelsket seg i.

Jeg kjøpte spillet men endte i en krangel med Steam tilslutt. Utviklerne svarer ikke på support og ignorerte alle bugs spillet hadde. Varslet Steam om dette og de prøvde også å kontakte utviklerne, igjen ble DE også ignorert. Så de gjorde et unntak og ga tilbake full refund til meg :)

Lenke til kommentar

Men det er vel 18 års aldersgrense på Fear 3? Så hvorfor appellerer det til fjortiser?

 

18 års aldersgrense har lite med det å gjøre. Når jeg var fjortis var 18 års aldersgrense et slags merke som betydde at dette inneholdt mye fett! Og jeg hadde løpt til butikken å kjøpt Sniper: Ghost warrior.

 

Er for eksempel også 18 år på COD: MW2, men alle som har spilt det vet at den aldersgrensen i det store ikke ble overholdt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...