Gå til innhold

Valve banker Apple og Google (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt minimalt med spill direkte fra Steam etter den håpløse Euro politikken deres slo inn og de likestilte to valutaer med ganske så forskjellig verdi. "Desverre" er det en del spill jeg kjøper i fysiske kopier som tvinger meg til å bruke Steam.(dvs, jeg kunne likt å ha et valg).

 

Prisene deres generelt er helt ville ift. hva man betaler for fysiske kopier av samme spill. Jeg skulle ønske det kunne endre seg, men når de har økende suksess hører de nok ennå mindre på kundene som ikke er fornøyde.

Endret av Kendu
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt minimalt med spill direkte fra Steam etter den håpløse Euro politikken deres slo inn og de likestilte to valutaer med ganske så forskjellig verdi. "Desverre" er det en del spill jeg kjøper i fysiske kopier som tvinger meg til å bruke Steam.

 

Prisene deres generelt er helt ville ift. hva man betaler for fysiske kopier av samme spill. Jeg skulle ønske det kunne endre seg, men når de har økende suksess hører de nok ennå mindre på kundene som ikke er fornøyde.

 

Helt enig med prisen, den er helt urimelig. Men, Steam er en flott tjeneste om man ser bort fra prisen, og med tanke på de syke tilbudene de kjører ganske så ofte er det lett og få meget billige spill.

 

Om jeg kjøper et spill i butikk blir jeg bare glad om jeg kommer hjem og skal installere det og det bruker SteamWorks. Blir regelrett forbanna når spill bruker Games For Windows Live, men til og med de har blitt litt bedre i det siste.

 

The cloud is the future!

Lenke til kommentar

Steam er en fantastisk tjeneste, og det står påslått 24/7 hos meg. Men prisene på de fleste nye spill er helt på jordet, og av den grunn kjøper jeg aldri spill før de kommer på tilbud. Om jeg absolutt må ha et nytt spill, så kjøper jeg det på eBay fra Asia eller India for en brøkdel av prisen Steam krever.

 

1€ er ikke 1$.

Lenke til kommentar

Folk må slutte å syte om når spillene kommer ut. Det er en grunn til at spillene deres har god kvalitet. Det selger kanskje ikke mest men det de lager blir sett på som verdens beste spill og blir kåret deretter, mens black ops var av absolutt laveste kvalitet men selger mest. Man burde være glad for at Valve i det hele tatt gidder å lage gode spill, istedenfor å spy det ut med engang.

Lenke til kommentar

For å ikke være helt ensidig kan jeg nevne det jeg setter pris på.

 

Steam, utenom prisene, er fabelaktig ja, det er jeg ikke uenig i. Jeg kjøper også når det er eksepsjonelt gode tilbud, problemet er at jeg sjelden får de med meg.

 

De problemen jeg har opplevd med steam siste året har kan jeg telle på en hånd, ikke mye mao. Tjenesten er god, stabil, har flotte funksjoner for backup, restore, savegames etc.

 

Jeg kjøper når prisene omtrentlig matcher play.com og jeg får med meg tilbudet i tide. Før prispolitikken ble endret og prisene steg merkbart kjøpte jeg ofte.

Endret av Kendu
Lenke til kommentar

Steam har 2 bra ting; tilgjengelighet og stabilitet. Derimot er det MANGE feil.

 

Feilene er bl. a: Sinnsvak policy på retur (dvs ikkeeksisterende, noe som strider mot norsk rett), VAC som gjør rent bord på alle VAC spill hvis du mistenkes eller blir tatt for cheating. Det er ikke noe problem for meg ettersom jeg ikke cheater, men ser for meg en pappa som deler steamkontoen med poden. Jeg er heller ikke sikker om denne praksisen i det heletatt er lovlig iflg norsk rett.

 

Jeg var en av dem som ble massebannet under MW2's storhetsperiode. Ble rettet opp ett par dager etterpå, men det er passe sykt at de la beslag på alle VAC spill jeg hadde. Nå mener jeg ikke det at cheatere ikke skal bli straffet, men jeg synes at det blir dratt litt langt.

Lenke til kommentar

Steam er genialt! Og selv om de kan ligge over butikkpris så kjøper jeg hos dem likevel pga tilgjengeligheten og at man slipper å installere oppdateringer manuelt. Jeg har sluttet helt å kjøpe fysiske kopier. Og en fysisk kopi forringes også over tid, noe jeg har opplevd flere ganger tidligere, svært irriterende. Dessuten så kjører Steam ofte tilbud også på nye spill så alt i alt så har jeg betalt mindre for spillene der enn hva de ville kostet i butikk. Hadde vært fabelaktig om de kunne brukt Steam-tjenesten på filmer og programmer også, noe jeg forsåvidt tror vil skje før eller senere.

 

Og at de slår ned på cheaters er jeg svært glad for. De ødelegger spillgleden for alle

Endret av mofopop
Lenke til kommentar

Er enig med de fleste her ser det ut som. Jeg synes også Steam er en genial tjeneste, men altfor dyrt for nye spill etter 1$ = 1€. Heldigvis kan man treffe på monstertilbud bare man er tålmodig. Handler aldri nye spill fra Steam, men spørs hvor lenge jeg klarer å holde meg når Portal 2 kommer ut...

 

Og de som maser på HL: Episode 3 har all grunn til å mase. Nå har vi ventet i 3,5 år på et episodespill til Valves hovedspillserie, og vi må nok vente minst et år til. Ut i fra artikkelen vet vi nå at det ikke er økonomien som er bremseklossen, så da er det bare å komme med nye konspirasjonsteorier :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...