Gå til innhold

Test: Razer Banshee StarCraft II Gaming Headset (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kult design? Really? Det der må være et av de styggeste headsettene jeg noen gang har sett. Det er stort og klumpete og fullt av billig plast, og har noen fryktelig stygge lys på siden. Men smaken er jo som kjent som baken. Hvor mye veier det der forresten? Det så i alle fall veldig tungt ut.

 

Jeg synes også det er veldig skuffende at dere vare skriver halvannen setning om lydkvaliteten. Folk som bruker 1000 kroner på et headset gjør det antakeligvis fordi de vil ha noe med skikkelig lydkvalitet, og da holder det ikke å si at lyden er bra. I en god anmeldelse burde det stått kvalitative beskrivelser av hvor god bass, diskant og mellomtone det har, og det burde vært testet opp mot et eller flere referanseheadset, gjerne i en fast pakke av sanger, filmklipp og spill. Dette blir rett og slett for dårlig.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Kjøp heller Creative Surround Arena :D

Det har 3D-lyd, er fantastisk tll spilling og er veldig bra til musikk og film i tillegg.

Jeg har hatt div. hodesett fra Koss og Roccat med 5.1 og hele pakka, men de kommer ikke i nærheten av lyden Surround Arena leverer, selv om de andre settene har vært dyrere :p

Hodesettet har ikke 5.1, men et innebygget lydkort og simulert 3D-lyd. Selv om det er simulert er det mer nøyaktig og høres bedre ut enn alle settene jeg har prøvd som har 2.1, 5.1 eller 7.1.

LØP OG KJØP!

 

Hva er bra?

- prisen: 795 - 799,-

- veier lite

- god komfort

- stenger lyd ute

- stilrent design

- innebygget lydkort

- 3D-lyd, tilpasset spilling

- god lyd for musikk og film

- medfølgende program som kan vrenge stemmen din til alle mulige rare lyder eks. demon, alien, orc osv.

 

Dette hodesettet har mye bedre lyd og byggekvalitet enn de tullete World of Warcraft-hodesettene.

Det er i tillegg billigere, så du behøver ikke å tenke på hva du burde kjøpe ;)

 

Komplett selger det:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=518461#reviews

 

Clas Ohlson selger også hodesettet, i butikke og på nett:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=147029568

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

Synes at dette var en særdeles tam test. Når man tester et headsett må jo lydkvaliteten i fokus og den sto det lite om. I tillegg synes jeg ikke mye av dette stemmer med egne erfaringer. Lyden er forsovidt grei, men ikke mer. Største problemet jeg hadde er at min hadde masse ulyder på lavt volum, bytta i butikken fikk nytt og samma saken. Spilte ingen rolle om jeg brukte windowsmaskina mi eller macen. I tillegg skal det nevnes at driverne til mac er det nest mest råttne jeg noensinne har vært borti. Knela maskina gang på gang. Prøvde både gamle og nye uten hell. I mine øyne er dette headsettet i bestefall en 4er. Lyden er OK om du har på høyt volum slik at du slipper susinga og ulydene og det skal ha for at det sitter godt på hodet. Alt annet er kjempeskuff etter min mening.

Lenke til kommentar

Jeg bruker SteelSeries Steelsound 5H v2 USB. Ca 650 kr. Beste headsettet jeg noensinne har hatt. Mikrofonen kan skyves inn i headsettet, slik at den ikke er i veien når du ikke bruker den. I tillegg er mikrofonen fleksibel, og kan bøyes for å tilpasse brukeren.

 

Blir ikke svett i øra fordi klokkene ikke er av lær men stoff. Det er også veldig behagelig å ha på øra.

Lenke til kommentar

Har selv kjøpt Corair HS1, og anbefaler det på det varmeste om det er USB Headsett du skal ha!

 

Det er ikke en "ordentlig" 5.1 eller 7.1 headsett, men det emulerer både 5.1 og 7.1 lyd på en fantastisk god måte. Til prisen jeg betalte (kr 565,-) er det et utrolig bra kjøp. For å få noe analogt med bedre lyd må du opp i prisklasse over 1000 kr. Har ennå ikke funnet noen USB headsett som kan konkurere med lydkvaliteten.

 

Eneste minus måtte være litt tilbakelent bass, men jeg foretrekker klart det fremfor en grøtete overdreven bass slik de fleste slike headsett har...

 

Et annet stort pluss for meg er at det har et stilrent design og er lett å "slå sammen" for frakt.

 

mvh

 

ED

Lenke til kommentar

Er enig med de to over her. Creative er noe av det beste innen hodetelefoner. Hadde HS-1100 (tror jeg det var) i 4 år. Det har like god lyd nå som da og fungerer egentlig like godt som det ny innskaffede Logitech G35. De har da en prisforskjell på 6-700 kroner.

 

Headsett generelt vil jeg si er en veldig personlig sak. Jeg liker G35 fordi det har en god tyngde. Andre liker det ikke fordi det ikke er riktig vekt for dem. Ikke tror jeg på at lydforskjellen er så veldig stor heller.

Lenke til kommentar

"Gaming Headset"

 

Nei takk.

Hvorfor? Liker du bedre tam lyd når du spiller?

2.1 er veldig kjedelig når du har fått smaken på surround.

Skaff deg et hodesett som duger til alt du kan gjøre på en PC da ^^

*HOST!*Creative Surround Arena*HOST!*

Jeg ler fordi hvis man skal ha ordentlig headset holder man seg unna "gaming" headset :)

Forresten, det er ikke 7.1 på headset, det er "virtual surround", du kan da virkelig ikke sammenligne 2 små ting rundt ørene dine med 7 høytallere?

 

edit: jeg forsåvidt bruker min fars opptakshodetelefon til musikk, funker veldig bra i skytespill.

Endret av amir90
Lenke til kommentar

"Gaming Headset"

 

Nei takk.

Hvorfor? Liker du bedre tam lyd når du spiller?

2.1 er veldig kjedelig når du har fått smaken på surround.

Skaff deg et hodesett som duger til alt du kan gjøre på en PC da ^^

*HOST!*Creative Surround Arena*HOST!*

 

Hva mener du egentlig med surround når det kommer til headset? "Surround headset" har vel ikke flere elementer enn vanlige headset? Er ikke dette bare å kjøre en eller annen "surroundalgoritme" uansett hvilket headset man har?

 

Og angående testen, synes ikke det helt henger sammen at de te ren lukket klokke(?) som både demper lyd utenifra godt, og samtidig ikke demper lyd innenfra og ut særlig godt?

 

AtW

Lenke til kommentar

"Gaming Headset"

 

Nei takk.

Hvorfor? Liker du bedre tam lyd når du spiller?

2.1 er veldig kjedelig når du har fått smaken på surround.

Skaff deg et hodesett som duger til alt du kan gjøre på en PC da ^^

*HOST!*Creative Surround Arena*HOST!*

Jeg ler fordi hvis man skal ha ordentlig headset holder man seg unna "gaming" headset :)

Forresten, det er ikke 7.1 på headset, det er "virtual surround", du kan da virkelig ikke sammenligne 2 små ting rundt ørene dine med 7 høytallere?

 

edit: jeg forsåvidt bruker min fars opptakshodetelefon til musikk, funker veldig bra i skytespill.

Le så mye du vil, det viser bare hvor ignorant du er :) Har du sammenlignet mange forskjellige hodesett med forskjellige løsninger? Det har jeg!

"Ordentlig headset" er ganske så subjektivt. 2.1 er ikke optimalt til skytespill fordi du ikke hører nøyaktig hvilken rettning lyden kommer fra.

Hvis du liker spill burde du kjøpe et hodesett tilpasset det. Et dyrt sett tilpasset profesjonelle studiosmurfer(2.1) har fin lyd, bevares, men det blir ikke det samme når man spiller spill. Lykke til med FPS på et profesjonelt nivå med 2.1!

Ja, noen spill emulerer surround selv om du har 2.1 hodesett, men det er særdeles unøyaktig.

Og jo, noen headset har ordentlige elementer i seg, plassert slik at det skaper ekte 5.1 eller 7.1.

Roccat Kave er et eksempel på et ekte 5.1-hodesett:

"Imagine a headset, not with simulated, but with very real 40mm speakers plus an additional vibration unit, arranged at a 12° angle, embedded into each earcup. A true advantage, because no matter which game you play, opponents coming from behind and from the side you can find in almost any game."

- tatt fra nettsiden til Roccat: http://www.roccat.org/Products/Gaming-Sound/ROCCAT-Kave-5-1/#crb_1

 

Uansett om du vil eller ikke så kan man sammenligen hodesett med ekte surround og de med "virtual surround".

Det som er litt rart er at Creative sine hodesett med emulert lyd er mer nøyaktige enn dyrere sett med ekte lyd.

Det har kanskje noe å gjøre med all erfaringen Creative har, slik at de har optimalisert det for spilling.

 

Les litt om forskjellige hodesett og "virtual surround" før du er så bastant ;)

 

Denne posten svarer vel også på ditt spørsmål, ATWindsor?

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...