Gå til innhold

Blizzard går etter gulldyrkerne (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal ærlig innrømme at jeg har vært fristet til å kjøpe gull fra tid til annen.

Ikke for å kjøpe meg fett gear o.l, men for å levle opp proffesions.

Heldigvis har fornuften tatt overhånd:)

 

Håper de får minsket litt av problemet med dette tiltaket, selvom jeg ikke tror det vil hjelpe noe særlig.

Lenke til kommentar

Hadde de villet stoppet det, kunne det blitt gjort for lenge siden.

Så lenge de fins kunder, vil de fortsette. Så lenge det fins grunner til å kjøpe gull, vil de fortsette.

I singleplayer spill jukser en slik at en får uendelig liv, uendelig ammo osv.

I MMO jukser en slik at en kan få masse gull for veldig lite penger.

 

Nå er det ikke så veldig vanskelig å skaffe gull i WoW. Tjente ca 4k gull fra lvl 80 til 85.

Lenke til kommentar

Et steg i riktig retning i hvert fall.. Skulle bare ønske Blizz satte opp servere med 18 års aldersgrense. Skulle gladelig sendt Blizz en kopi av passet eller stort sett hva som helst annet for å bevise min alder, er så forbanna drittlei av alle de bortskjemte drittungene i det spillet: "afk, mommy and daddy says i cant play now". Alderssegregerte servere, med kviser, lekser og forpliktelser ovenfor "mommy and daddy" liggende igjen på barnehageserverene, ahhhh man kan jo drømme.

Lenke til kommentar

Har egentlig ikke anelse om hvor mye gull eg har kjøpt i wow de 4-5 årene eg spilte, men tror det er snakk om 200 000 til sammen. Alle eg kjenner har og gjort dette.

 

Men det siste året kom det et program som het honorbuddy (bot), han samler gull for meg når eg er borte, og synes faktisk det er nå blitt mye morsommere å farme gull selv.

Lenke til kommentar

Har aldri forstått hvorfor folk gidder bruke ekte penger på wow, altså mer enn de 100kr~ pr. måned det koster å spille det. Har endel kompiser som har brukt penger for å kunne raide, men av prinsipp syntesj eg det er latterlig å bruke store mengder irl penger på wow.

 

Mahler: Sånn som det der influerer (kan jeg si det?) økonomien og gjør at folk som ikke kjøper gull rett og slett får råd til mindre. (folk kan sette opp prisene siden endel folk har evig med gull). Altså ødelegger på godt norsk.

Lenke til kommentar

Har skaffa gull den harde veien nå i 6 år,,,,,Farma selv ved hjelp av tast og mus, brukt mangfoldige timer.

Nå er jeg sliten av slikt og kjøper gjerne litt gull innimellom ;)

Spiller ikke WOW selv,men skal ytre den meningen at dersom spillerne finner det nødvendig å ta snarveier for å få gull i spillet,så er Blizzard nødt til å gå i seg selv og gjøre noe med problemet DE har skapt helt på egen hånd.Det fremstår da som altfor tidkrevene å farme gull selv når dette med salg av gull for ekte penger har blitt et så stort problem.

 

Det må da være andre måter å gjøre et spill utfordrende på en at gullsanking skal ta ukesvis/månedsvis?

 

Dette er en av grunnene til at jeg ikke gidder WOW.Alt tar jo så laaang tid der.

Endret av Centurion
Lenke til kommentar

Har skaffa gull den harde veien nå i 6 år,,,,,Farma selv ved hjelp av tast og mus, brukt mangfoldige timer.

Nå er jeg sliten av slikt og kjøper gjerne litt gull innimellom ;)

Spiller ikke WOW selv,men skal ytre den meningen at dersom spillerne finner det nødvendig å ta snarveier for å få gull i spillet,så er Blizzard nødt til å gå i seg selv og gjøre noe med problemet DE har skapt helt på egen hånd.Det fremstår da som altfor tidkrevene å farme gull selv når dette med salg av gull for ekte penger har blitt et så stort problem.

 

Det må da være andre måter å gjøre et spill utfordrende på en at gullsanking skal ta ukesvis/månedsvis?

 

Dette er en av grunnene til at jeg ikke gidder WOW.Alt tar jo så laaang tid der.

 

De må begynne å selge valutta i selve spillet, slik som man gjør i EVE.DE har jo funnet en glimrende måte å gjøre det på uten at det blir inflasjon.

Vel gullselgerne og Blizzard har gjort at det er sinnsvake priser , det er en ond sirkel , fler og fler orker ikke bruke timesvis på farming , kjøper mer gull og det blir enda værre.

Lenke til kommentar

Inflasjon? Dårlig økonomi?

 

Noen som har spilt Anarchy Online? Markedet er styrt av spillere. Som nybegyner har du kanskje 1000 credits, men allerede da koster implantater og våpen flere hundre tusen.

Levler du uten å farme fra level 10 så sitter du igjen med en avatar som er ubrukelig.

 

Det føler dog veldig godt å kunne springe til "auction house" og kjøpe noe av det bedre, så belønningen er der... så lenge man holder ut.

 

Det har til tider fristet veldig å kjøpe ingame valuta, men det virker sprøtt å veksle ekte penger mot et tall i et spill.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...