Gå til innhold

Russisk terror lenkes til Modern Warfare 2 (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Reporteren i saken sier at terrorangrepet er et speilbilde av oppdraget No Russian."

 

Jeg har spillt dette oppdraget, og ifølge det som framkommer i avisene hittil, så er det ikke noe speilbilde i det hele tatt. Begge handler om et terrorangrep på en russisk flyplass, utover det er jo moetodikken helt forskjellig. Jeg kan egentlig ikke komme på et eneste likhetstrekk utenom de to nevnte.

 

AtW

Lenke til kommentar

Really now...? Dette begynner å gå for langt altså...det var greit mange trangsynte brødhuer som satt å grein når dette kom, håper ikke dette gjentar seg. Selvom jeg aldri kjøpte spillet syntes jeg det er helt absurd at folk skal gå helt av skafte pågrunn av sånne ting som dette...

 

PS: unnskyld skarpheten, men det er tidlig på morgenen og sånne ting som dette gjør meg irritert.

Lenke til kommentar

"Bruker spill som treningsverktøy"

 

Tja. Nå har ikke jeg terroristgenet (eller det vet man jo ikke før man har spilt Homefront) men isåfall vil Homefront være det perfekte spillet for akkurat dette.

 

Få med dere disse småfilmene som kommer som perler på en snor når release nærmer seg. Her er det amerikanere som bl.a begår selvmordsangrep på den okkuperende makten Litt utenom saken.

 

Men koblingen spill--->virkelighet blir jo stort sett påpekt fra de som står på utsiden.

Lenke til kommentar

At det går an.. Jeg rett og slett HATER at spill til stadighet skal bli dratt frem i media som den store syndebukken hver eneste gang det skjer noe fælt her i verden. "Kanskje bruker terroristene spillene som trening" haha! MW2 som trening?! Tror ikke du finner så fryktelig mye realisme i et spill som det.

 

Poenget er uansett at det finnes sikkert allerede mange filmer, bøker, tegneserier eller lydbøker som har scener om terror, men det er uansett spillene som får skylda hver gang. Når skal media lære seg at spill er underholdning på lik linje som alt annet, og ikke noe man blir gærn i hodet av?

Lenke til kommentar

Jeg tror og at det å sitte med en kontroller i hånda og styre en virtuell terrorist rundt med tommeltottene kan tilsvare det å springe rundt på en svær flyplass med kevlar rundt brystkassen, folk hylende og skrikende rundt det mens du prøver å ta så mange liv som du klarer før du selv blir henretta av politiet i et regn av kuler og tåregass.

Lenke til kommentar

"Reporteren i saken sier at terrorangrepet er et speilbilde av oppdraget No Russian."

 

Jeg har spillt dette oppdraget, og ifølge det som framkommer i avisene hittil, så er det ikke noe speilbilde i det hele tatt. Begge handler om et terrorangrep på en russisk flyplass, utover det er jo moetodikken helt forskjellig. Jeg kan egentlig ikke komme på et eneste likhetstrekk utenom de to nevnte.

 

AtW

 

Det var dette som slo meg og. De virker desperate etter å finne en syndebukk, og det har kommet i deres øre at i spillet finnes det et oppdrag som involverer terror på en russisk flyplass. SELVSAGT må de to tingene være relatert :rolleyes:

Lenke til kommentar

Of course... Uansett så kan jeg forstå at russerne blei fornærma når spillet kom ut, men å sette sammenhengen med en bombe nå er bare rein idioti.

 

Men som Koghn sa. Hvis terroristene bruker MW2 som trening for virkeligheten så blir det gøy når de kommer i strid og ser at noobtubinga, commando pro, akimbo ranger hagle, campinga og hacksa rett og slett ikke fungerer.

Lenke til kommentar

En venn av meg sendte meg en link til videoen av "No Russian"-oppdraget rett etter hendelsen i Russland hadde skjedd. Så han så faktisk dette før det kom som en nyhet. Litt stilig, egentlig.

 

I tillegg er det jo helt på trynet å sammenligne disse to hendelsene. Det skjer for ofte at slikt skal gå utover spillmediet, isteden for å ta en titt på filmen der det til og med kan være mye verre.

Så klart er det jo en viss forskjell på film og spill. I filmen ser du på hva som skjer, i spillet er det du som gjør det som skjer.

Endret av iRavi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...