Gå til innhold

Bak kulissene i Minecraft (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg teknisk Lego er MYE mer morsomt og spennende å bruke tiden på, men all ære til MineCraft for å fenge et stoooort publikum. For egen del ble det litt for mye pes for litt for lite resultater til at det overlevde så mange timer.

 

... men det fikk meg til å ta frem Legoen fra 80-tallet igjen i jula :)

Lenke til kommentar

Jeg elsker Minecraft <3 Du trenger bare ha en tanke i hodet - next thing you know så har du bygd det. Hadde en tanke om et gigantisk borg med underjordiske ganger fra fjell til fjell og utkikkstårn med fakkler ned alle veggene og store terasser og koselige rom, har bygd det.

Lenke til kommentar

Minecraft er jo mer eller mindre det samme som Lego, bare med regler du ikke kan bryte ved å tenke "ja, men så levde han likavel!".

Lego er nok hakket mer pedagogisk også, i og med at man har tannhjul, fjæring etc å ta hensyn til... men for all del - absolutt imponert over MineCraft og videreføringen av Lego-prinsippet. Det bare passet ikke inn i mine ønsker om hva jeg gidder å bruke tiden min foran PCn til...

Lenke til kommentar

Vurderer om jeg skal kjøpe dette spillet.. Er det i grunnen gøy? Skal inrømme at jeg sikkert kunne sittet med Lego den dag i dag (23 år gammel) og fortsatt kost meg, så tror det egentlig er skam gøy.

 

Men virker litt innviklet? Hvordan skal jeg vite hva som kan craftes og ikke craftes? F.eks trenger jeg å lage et material, hvordan vet jeg hvor jeg skal begynne?

Lenke til kommentar

Minecraft er jo mer eller mindre det samme som Lego, bare med regler du ikke kan bryte ved å tenke "ja, men så levde han likavel!".

Lego er nok hakket mer pedagogisk også, i og med at man har tannhjul, fjæring etc å ta hensyn til... men for all del - absolutt imponert over MineCraft og videreføringen av Lego-prinsippet. Det bare passet ikke inn i mine ønsker om hva jeg gidder å bruke tiden min foran PCn til...

 

Har du noen sinne brukt redstone ? :)

Lenke til kommentar

@Oslo72 Minecraft er nok også ganske pedagokisk, i og med at det har "redstone" hvor du kan bygge "circuits" og ledninger basert på virkelig elektronikk systemer i det virkelige liv, "logic gates". Nå med den siste patchen kan man lage musikk også med ntoe blocks og i tillegg bruke dette systemet :).

 

Det er på en måte som Lego, bare at du er uendelig flere klosser og muligheter.

 

@The Very End

Anbefales, det er veldig gøy, spesielt i multiplayer med venner, hvor man kan samarbeide om å overleve, eller bare ha det gøy og bygge store byggverk.

Det kan være litt innviklet å starte, men du lærer raskt. Bare ta i bruk Gamer.no sine minecraft-guider, og www.minecraftwiki.net, som gir deg all den infromasjonen du trenger for å komme igang ;).

Lenke til kommentar

Det som er litt fascinerende er at konseptet faktisk kan overføres med superknall grafikk også. Joda, den blokkete grafikken har sin sjarm, men alt har likevel kunnet vært basert på "klosser" og "celler", selv om innholdet i hver celle ikke nødvendigvis har vært kvadratisk. Mer som hvordan The Sims sin byggemetode fungerer. Bare i 3D. Synes ihvertfall det høres spennende ut selv :)

Lenke til kommentar

Det er en milliard forskjellige texture og shader-mods ute til Minecraft som får spillet til å se relativt moderne ut. Det er fremdeles klosser man bygger med, men det vil det alltid være, da det er det spillet er bygget (jeg vil gjerne si "av") på. Prøvde noen av dem og de får spillet til å se veldig pent ut. Skrudde de dog fort av igjen, grafikken er en del av sjarmen etter min mening.

Lenke til kommentar

Det er en milliard forskjellige texture og shader-mods ute til Minecraft som får spillet til å se relativt moderne ut. Det er fremdeles klosser man bygger med, men det vil det alltid være, da det er det spillet er bygget (jeg vil gjerne si "av") på. Prøvde noen av dem og de får spillet til å se veldig pent ut. Skrudde de dog fort av igjen, grafikken er en del av sjarmen etter min mening.

 

LINK til noen av disse texture modsene? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...