Gå til innhold

3DS får regionlås (3DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bakgrunnen for denne beslutningen skal være å verne om forbrukeren og kvalitetsikre produktene i større grad. Forskjeller i aldersgrenser mellom regionene, skreddersydd online-innhold og potensielle kompabilitetsproblemer nevnes blant annet som årsaker til den kommende regionlåsen.

 

BS, IMO.

 

De vil hindre kjøp av spill fra andre regioner hvor de er rimeligere.

Endret av Zarunil
Lenke til kommentar

De kommer jo med ren løgn og går ikke engang inn på den egentlige grunnen. Hovedmotivet er å maksimalisere profitten til de forskjellige selskapene som utgir spillene i hver sin region, som ellers ville tapt penger til import pga. forskjellige utgivelsesdatoer. De kunne i det minste vært ærlige og i hvertfall ikke forsøkt å fremstille det som om dette er noe man gjør for å hjelpe forbrukerne når det er det stikk motsatte. Kjenner jeg får lite lyst til å handle med disse folkene overhodet.

 

Regionlåser er ikke i seg selv et problem så lenge spillutvalget er rettferdig fordelt, dvs. at alle får noenlunde samme mengde utgivelser og regioneksklusiver, men all erfaring tilsier at japanerne får alt, amerikanerne får litt mindre og europeerne får det minste utvalget av alle både i spill og online-innhold. Med mindre 3DS snur denne trenden er det ingen grunn til å kjøpe en europeisk 3DS hvis man ønsker å kunne velge fritt blant spillene som kommer ut, for den amerikanske vil mest sannsynlig få alle spillene som kommer til Europa pluss mange fler, og det før de kommer ut her.

Lenke til kommentar
Nintendo has developed different versions of Nintendo 3DS hardware to take into account different languages, age rating requirements and parental control functionality as well as to ensure compliance with local laws in each region.

Så den har foreldrekontroll. Men man burde forvente at man har brukerkontoer man logger seg på med. Disse kan vel brukes til å bestemme hvilket jallaverk med lover som gjelder? Og hva er galt med å inkludere alle nivåer av foreldrekontroll på alle regioner? Eller har noen sagt at DETTE kan vi ikke holde barna unna?

 

Nintendo 3DS also offers network services specifically tailored for each region.

Brukerkontoene igjen. Akkurat som på PS3 så setter vi opp falsk addresse i Japan så vi kan godte oss på deres demoer samtidig som vår legitime konto tillater oss vårt eget innhold.

 

Additionally we want to ensure the best possible gaming experience for our users and there is the possibility that Nintendo 3DS software sold in one region will not function properly when running on Nintendo 3DS hardware sold in another.

Eeeeeeeeeeh......Så altså: De vil forbedre vår opplevelse ved å la lyden skurre på utenregionske spill? Way to go, geniene hos Nintendo har vridd hjerneceller.

 

Guidance will appear on every packaging of Nintendo 3DS hardware and the accompanying software. If you are in doubt, Nintendo recommends that you only purchase Nintendo 3DS software in the region where purchased your Nintendo 3DS system.

"Dette spillet fungerer kun på europeiske Nintendo 3DS fordi vi kjemper en håpløs krig mot pirater som vi snart må inrømme at vi ikke kan besiere"

 

Dessuten, vil ikke regionsbestemte spill på denne måten bare være dyrere siden de må skreddersys tre ganger?

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig imot pirater, men dette fører til at jeg blir pirat mot min vilje.

På lanseringsdagen kommer jeg til å kjøpe en europeisk 3DS. Så fort det kommer ut et produkt som lar meg spille nedlastede piratspill kjøper jeg det.

Da kommer jeg kun til å laste ned eksklusive titler som ikke kommer til Europa.

Nintendo gir ris til egen bak her, så de får ha det så godt!

Lenke til kommentar

Sorry nintendo, ds var utrolig morsomt og en relativt god del av spillsamlingen består av de artige små boksene og brikkene deres. Men om jeg ikke kan spille noen Shin Megami Tensei spill igjen (ds spill har blitt utgitt kun i usa) eller andre importer direkte fra japan fordi dere skal være grådige så har dere mistet en kunde og fått dere enda en pirat (ihvertfall på de spillene jeg ellers ikke kan få tak i her). Dette er surt <_<

Endret av ghost_ronin
Lenke til kommentar

Sorry nintendo, ds var utrolig morsomt og en relativt god del av spillsamlingen består av de artige små boksene og brikkene deres. Men om jeg ikke kan spille noen Shin Megami Tensei spill igjen (ds spill har blitt utgitt kun i usa) eller andre importer direkte fra japan fordi dere skal være grådige så har dere mistet en kunde og fått dere enda en pirat (ihvertfall på de spillene jeg ellers ikke kan få tak i her). Dette er surt <_<

 

Atlus har ikke for vane å gi ut titlene sine i Europa, så med mindre det er europeiske selskaper som trår til - usannsynlig men har skjedd før - så blir det dårlig med Shin Megami Tensei på europeiske 3DS-eiere (og det er hele tre titler planlagt såvidt jeg kan se). Men hvorfor ta sjansen i det hele tatt? En amerikansk DS vil kunne spille Atlus-spill pluss alt som kommer ut i Europa, jeg skal spise hatten min om det blir noen gode JRPG-titler som kommer ut i Europa men ikke i Nord-Amerika.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...