Gå til innhold

Apple gjentar Blizzards gigatabbe (iPhone, iPad)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe som igjen kan føre til at mange ikke poster, og diskusjonen kveles før den settes ordentlig i gang. Jeg er personlig lite redd for å vise meg frem med ekte navn, men jeg kvier meg mindre for å kommentere i offentlig rom under kallenavnet AltF4.

 

Uansett opplever jeg Game Center som en lite matnyttig tjeneste hvis eneste funksjon er om jeg har forstått det rett å skryte av achievements i enkelte spill.

Lenke til kommentar

Hva er greia med unødvendig sensasjon overskrift? Skulle tro det var snakk om noe langt mer viktig og kritisk enn det her..

Ser uansett ikke problemet, de jeg VELGER som mine Battle.net venner kan se mitt fult navn, big deal?

 

Har du ikke baller nok til at folk kan vite hva du heter, så er ikke meningene dine mye verdt heller spør du meg.

Dette gjør bare sånn at vi slipper en haug med idiotier som lirer av seg alt for mye tullball overalt på Internett.

Lenke til kommentar

Fordi det, basert på hva som skjedde med Blizzard i høst, er en rimelig upopulær avgjørelse som vekker mange reaksjoner.

 

At du har valgt en venn betyr at du godtar at han får se navnet ditt, det er noe annet når det er en halv million andre som også får tilgang til det uten ditt samtykke.

 

Som sagt tidligere, jeg er ikke egentlig skremt over å skrive under ekte navn (jeg har for eksempel hatt navnet mitt (og bilde av meg for den del) på trykk på Gamer.no i to forskjellige artikler) men jeg har også et ønske om å ikke være så lett å spore når jeg opptrer på nett. Selv om en selv ikke synes meningene man fronter er spesielt kontroversielle kan det være andre som syns det - for eksempel en fremtidig sjef. Om man mister muligheten til å "gjemme" seg mister man også en del av diskusjonen.

Lenke til kommentar

Hva er greia med unødvendig sensasjon overskrift? Skulle tro det var snakk om noe langt mer viktig og kritisk enn det her..

Ser uansett ikke problemet, de jeg VELGER som mine Battle.net venner kan se mitt fult navn, big deal?

 

Har du ikke baller nok til at folk kan vite hva du heter, så er ikke meningene dine mye verdt heller spør du meg.

Dette gjør bare sånn at vi slipper en haug med idiotier som lirer av seg alt for mye tullball overalt på Internett.

 

Det må du gjerne mene, det er sikkert flere som deler den meningen, betyr det at du skal tvinges til å vise full navn om du spillet et spill? Kan ikke folk selv velge om meningene deres skal være mye verd?

 

AtW

Lenke til kommentar

Hva er greia med unødvendig sensasjon overskrift? Skulle tro det var snakk om noe langt mer viktig og kritisk enn det her..

Ser uansett ikke problemet, de jeg VELGER som mine Battle.net venner kan se mitt fult navn, big deal?

 

Har du ikke baller nok til at folk kan vite hva du heter, så er ikke meningene dine mye verdt heller spør du meg.

Dette gjør bare sånn at vi slipper en haug med idiotier som lirer av seg alt for mye tullball overalt på Internett.

 

Det var ikke bare på battle.net. Det gjalt også forumene til blizzard.

Lenke til kommentar

... men dette er jo apple, hvem bryr seg? Er jo ikke for seriøse gamere :)

 

Ser nesten på det som en "facebook light" type ting.

 

Mye mer seriøst hvis man kan finne det riktige navnet til cheesere på ladder eller PK'ers :)

 

Folk som ikke spiller seriøst har ikke mindre rett til å værne om seg selv enn andre?

 

Game Center er i funksjon mer likt Xbox LIVE eller PlayStation Network, og det er få som opererer med navn der også.

Lenke til kommentar

Tipper Steve Jobs kommer til å holde en pressekonferanse hvor han først kjefter på kritikerne og sier at de ikke skjønner alt det harde arbeidet som ligger bak og så fortsetter han med å si at de som ikke liker det kan jo alltids slutte å bruke tjenesten for den er perfekt som den er.

 

FLAME ON!

Lenke til kommentar

Dette går vel mye bedre over siden det ikke ligger noe "galt"/"flaut" i å bli asossiert med noe som Game Center siden dette er noe som strekker seg over mange ti-talls millioner "konsoller" som er delt ut over en ekstremt variert målgruppe. Mye større enn den til Blizzard som kanskje sees på av "outsidere" som mer "nerdete".

Lenke til kommentar

De beste communitiene på nettet er der folk ikke er anonyme, da folk i mye større grad oppfører seg ordentlig.

 

Merkelig, når blizzard prøvde dette fant man ut absolutt alt om representanten som skulle vise at dette var trygdt og hang han ut på internett, ringte hjem til han, sendte tulle pizza og spammet ned facebook siden hans med mer. Det har jeg enda ikke hørt skje med en person på forum som er anonyme.

 

Syns det er greit å dele navn med venner, men å MÅTTE vise navnet? Jeg ser ikke ett stort problem for det for min del, men gudene vet det finnes syke personer der ut.

 

PS: det bør vel også bemerkes at mange har ett spesial behov for å holde identiteten sin noenlunde skjult. Ikke nødvendigvis så actionish som tystere, men også de med voldelige ekser. Det er en selvfølge at visse ting "forsvinner" når man har slikt på nakken, men å kunne spille dataspill over internett bør nesten være mulig.

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...