Gå til innhold

Anmeldelse: Gran Turismo 5 (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan anmelder, hvis du har noen erfaring med Forza 3 eller NFS: Shift, sette dem litt opp i mot hverandre? Hva gjør de andre spillene bedre (hvis noe), og når er GT5 overlegent? Trodde virkelig ikke at det skulle bli "bare" 7, selv om anmeldelsen la veldig opp til det i teksten. Det virker som om når man kjører på en bane med bare premium-biler er spillet i sitt virkelige ess, men at det kommer til kort når det gjelder mye annet. Har forøvrig sett noen bilder av noen standardmodeller, og enkelte av dem er direkte stygge. For et spill som har vært i utvikling så lenge ser det ut som om det burde vært mer kvalitet over kvantitet. Slipp halvparten så mange biler ved lansering, og gi ut ekstrapakker med "resten" i etterkant.

Lenke til kommentar

Det ser ut til at du (anmelder) muligens sitter igjen med en del av den samme følelsen som meg. Jeg fikk nemlig fort følelsen av at kjøringen var bra, men presentasjonen av den og de andre aspektene ved spillet ikke holdt helt følge. En av de større grunnene til at jeg spiller bilspill (Nei, jeg spiller ikke NfS) er fordi jeg vil kunne tilpasse min egen bil etter mine egne behov, og det er noe jeg egentlig ikke føler jeg får lov til av GT5. Jeg mener da ikke kun det å bytte eksospotte eller dekk på bilen, men også hvordan den ser ut. Å bytte farge på bilen min holder liksom ikke etter å ha spilt Forza 2 og 3.

Lenke til kommentar

Synd å høre at spillet ikke lever opp til forventningene, med tanke på produksjonstiden. Mange bekjente har sett frem til GT5, og en del av de satt igjen med en "meh" utrykk. Følelsen av kjøringen er fin, men det stygge brukergrensesnittet, jazz musikken i menyene og "load" tidene ødela alt for meg. Banene var heller ikke så imponerende. Føltes veldig plastikk. Bakgrunnene var fine, men banene var ikke "organiske" nok etter min mening, noe med teksturene.

Lenke til kommentar

Kan anmelder, hvis du har noen erfaring med Forza 3 eller NFS: Shift, sette dem litt opp i mot hverandre? Hva gjør de andre spillene bedre (hvis noe), og når er GT5 overlegent?

Shift har jeg spilt minimalt. Jeg ble for frustrert av en grusom input-lag, la det på hylla og der ligger det fortsatt. Forza 3 uttaler jeg meg om i omtalen vår. Fysikkmotorene har vel hver sine styrker, men Forza gjør i mine øyne en bedre jobb med å skape en helhetlig opplevelse.

Lenke til kommentar

Kan anmelder, hvis du har noen erfaring med Forza 3 eller NFS: Shift, sette dem litt opp i mot hverandre? Hva gjør de andre spillene bedre (hvis noe), og når er GT5 overlegent?

Shift har jeg spilt minimalt. Jeg ble for frustrert av en grusom input-lag, la det på hylla og der ligger det fortsatt. Forza 3 uttaler jeg meg om i omtalen vår. Fysikkmotorene har vel hver sine styrker, men Forza gjør i mine øyne en bedre jobb med å skape en helhetlig opplevelse.

 

Grei karakter, skjønner flere av punktene dine. Men synes uansett GT5 blir en mer simulert bilopplevelse, spesielt siden Forza 3 tvinger deg til å bruke hjelpemidler.

Lenke til kommentar

Veldig bra anmeldelse og en riktig karakter selv om det er spillet som jeg hadde ventet lengst på og hadde størst forhåpninger til. Sitter med en følelse av att kjøringa sitter veldig godt men både menyer, lastetider, skader virker som om det har blitt hastet med, veldig synd egentlig siden det er en såpass vellpolert serie.

 

For meg så hadde det vært bedre om de hadde hatt mere fokus på skademodellering og kanskje heller tatt bort ett x antall biler og kanskje gitt dette ut som dlc slik forza serien gjør.

Endret av whackedorange
Lenke til kommentar

Simbin er solide ), etter å ha lest dette holder jeg meg nok til pc og rattet der. Kjøpte forøvrig også f1 2010 EA som jeg først ikke likte noe særlig, men etter jeg dro kamera vinklen litt opp fra førersetet ble det bedre, men det heller sitter ikke så godt som feks Race07 (simbin) på fartfølelse, innlevelse og motor lyd.

 

Dirt2 iriterer meg bare med flashy menyer og Arcade aktig mas, likte bedre de eldre Colin Mcrae når de konsentrerte seg kun om Rally. Richard Burns var flott, men der ble jeg helt svett etter et løp hehe (vansklig).

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Hvorfor gir de ut et spill som ikke er ferdig? Tenker på patchen som gir kraftigere skade. Hvorfor venter de ikke noen uker slik at de kan inkludere det i spillet før de slipper det? Kanskje kunne spillet fått høyere karakterer rundt omkring også da. Jeg kjøper nok spillet, men ikke før det har havnet i billigkurven.

 

Hvorfor de gir det ut, hello? Spillet har blitt utsatt og utsatt i 5 år, og ikke kunne de ikke holde "the final date" heller. En gang må da spillet komme ut, ferdig eller ikke, kan ikke holde på sånn i evigheter. Personlig har jeg ikke noe imot om at noe kommer i patch senere, ventet lenge nok nå, og spillet er drit bra etter min mening.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Sony og PD har nok gjort seg selv en disfavør ved å ha pratet om spillet over så lang tid, lovd så mye og brutt det, tatt betalt for en demo, osv. Som jeg sa første gang for flere år siden: Sony og PD burde brukt noen kroner på en mediekonsulent som kunne fortalt dem en ting eller to om hva som var lurt å gjøre i forbindelse med launch. De burde vel strengt tatt ikke ha sagt mer enn "vi jobber med en hittil uannonsert racingtittel" i enhver sammenheng inntil sent i år. Og da burde de hatt en spillbar utgave og en fastsatt dato. De kunne også droppet de "800" resirkulerte bilene fra GT4 og heller sagt at "vi har bare 300 biler, men har ekstremt høyt detaljnivå". Nå høres det ut som de har sett på punktlista bakpå eska til Forza 3 og gjort alt for å være ett hakk bedre. Dessverre kan det høres ut som de har bommet på det aller viktigste: At det skal være gøy å kjøre. Men skal prøve det før jeg avsier en endelig dom.

Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt PS3 hadde jeg garantert kjøpt dette spillet. Litt synd å se det ikke lever opp til forventningen folk har. Men etter den lange tiden som har blitt brukt, ble vell det etterhvert en umulig jobb. Om ikke annet så har hvertfall spillet endelig komt ut.. :p

 

Grei karakter, skjønner flere av punktene dine. Men synes uansett GT5 blir en mer simulert bilopplevelse, spesielt siden Forza 3 tvinger deg til å bruke hjelpemidler.

 

Wait, what? Nå er det riktig nok noen uker siden jeg har spilt forza3, men hva mener du her?

Lenke til kommentar

Okey dette er ikke veldig vrient for meg å si, men er man true gt fan så driter man i disse sære annmeldera og koser seg med en spill serie som er så populær.

OFC så er jeg enig med en del av hva annmeldelsen anngår, men det stopper ikke meg fra å endelig sette meg ned med gran turismo rattet mitt og sparke ræv, og ja er trist 800 modeller er porta fra gt4, men her snakker vi også om at gt4 kjørte med flere hundre tusen polygoner og gt5 kjører mange millioner, hvor mye plass trur dere dette tar. om de nå hadde modellert alle bilene i prima kvalitet så måtte spillet sikkert sluppes på 2 freaking blue ray discs, sier kanskje mye vrøvl men blir ikke glad når folk preiker piss om en serie jeg elsker, og for øvrig, forza 3 har mange gode egenskaper, men du er "forced" til å ha på enkelte hjelpe middler, pluss gt5 er bare rett og slett mer vakkert en svake xbox grafikken "PS3 FOR LIFE!!!!!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...