Gå til innhold

Rockelegende saksøker Activision (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det å legge hevd på sine rettigheter er det samme som å fremstå som en tampong? Det er ihvertfall ikke noe tvil om at "personen" på bildet er Slash - selv om det bare er noen pixler. Ville nok ha satt meg mer inn i saken før man kritiserer Axl, selv om jeg er enig i at han burde ha jobbet litt mer :)

Lenke til kommentar

Sympatisk fyr han der Axl.

Han er like brukelig som en brukt tampong.

Ubrukelig fyr.

 

Jobb for de jævla penga istedefor å fremstå som en idiot.

 

Helt alvorlig. Hvor langt har egentlig "gamere" gått hva angår å ignorere opphavsrett? Det er betydelig problematisk at tre her på rappen ikke evner å forstå dette etter min mening. Om hvorvidt søksmålet er berettighet eller ikke er en annen sak, men hans begrunnelse er fult ut legitim.

 

Uten at jeg har den helt store erfaringen med det juridiske her: Er det ikke opp til Slash om hans digitale alter ego skal være en del av GH3? Eller eier Rose rettighetene til fjeset og kostymet hans?

Sære greier.

Definitivt balanserer denne saken på kanten. Rose eier G 'n' R, og der stopper det. Om hvorvidt han har hjemmel for å trekke selskapet for retten mtp Slash er en ting, men han har definitivt rett hva angår Welcome to the Jungle.

Endret av brn!
Lenke til kommentar

Det stod et annet sted at axl hadde eksplisitt gitt samtykke til å bruke låta hvis Slash og Velvet Revolver ikke var med i samme spillet. I så fall har han jo rett til å reagere. Samme hvor sært og dustete et sånt krav er.

 

Men det er også (hvis det stemmer) opplagt at han er en gnien smålig fjott.

 

Å få være med i Guitar Hero er jo masse gratis PR. Og ikke minst god PR. Ikke sånn kjiip oppmerksomhet som han får nå.

Lenke til kommentar

Er igrunn likegyldig til om Axl har fått tærne sine tråkka på eller ikke, for meg var det andre positiver i artikkelen som jeg heller fokuserer på:

 

A) Activision saksøkes - Bra, jeg ønsker dem alt vondt.

B) Guitar Hero WoR har solgt svært dårlig - Bra, Activision har voldtatt Guitar Hero franchiset og musikksjangeren i altfor lang tid. Håper de nå innser at de bør holde seg til sine WoWs og CoDs og la de som har en lidenskap for musikk (les: Harmonix) stå for musikkgledene våre.

Lenke til kommentar

Så du mener han kan saksøke et spillselskap fordi de bruker et av hans tidligere band medlem som FRIVILLIG ble med i spillet?

Jeg skal forsåvidt være enig med at å ta sangen Welcome To The Jungle er litt på kanten om Axl ikke er enig, men han har INGENTING å si om hva som måtte angå Slash - og det står jeg fortsatt på, at Axl på det området er en stor idiot. Men vi har vel alle sett at han nå bare er et spøkelse av den han engang var, før han ødela alt sammen :/

Lenke til kommentar

Jeg har lest et annet sted (tror det var spillverket) at han hadde en klausul om at det bare var han som skulle kunne assosieres med GnR i spillet. Eller noe sånt.

 

Hvis det stemmer så har han juridisk grunnlag for å reagere. Ikke moralsk grunnlag.

 

Activision skulle jo aldri ha gått med på en sånn deal i utgangspunktet hvis de ikke hadde tenkt å overholde den.

Lenke til kommentar

Så det å legge hevd på sine rettigheter er det samme som å fremstå som en tampong? Det er ihvertfall ikke noe tvil om at "personen" på bildet er Slash - selv om det bare er noen pixler. Ville nok ha satt meg mer inn i saken før man kritiserer Axl, selv om jeg er enig i at han burde ha jobbet litt mer :)

 

Ja, det er vanskelig å si, Axl er jo et premie-nek, så vanskelig å si om hans framstilling er korrekt eller ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Helt alvorlig. Hvor langt har egentlig "gamere" gått hva angår å ignorere opphavsrett? Det er betydelig problematisk at tre her på rappen ikke evner å forstå dette etter min mening. Om hvorvidt søksmålet er berettighet eller ikke er en annen sak, men hans begrunnelse er fult ut legitim.

 

 

Det er heller det at denne typen saksmål faktisk er legitime er det som er det mest idiotiske og absurde her. Det burde finnes grenser for hva opphavsrett går ut på. Jeg skjønner hvis det var snakk om å bruke deler av en låt "ulovlig", men bilde av et bandmedlem som ikke er deg selv engang? Det eneste han gjør er å utnytte et allerede idiotisk system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...