Gå til innhold

Nytt Tomb Raider avdukes snart (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tomb Raider Legend var svært bra, men for kort og hadde for mye action. Tomb Raider Anniversary var svært bra og et hyggelig gjensyn med gamle minner. Tomb Raider Underworld er det foreløpig beste i serien, imho. Guardian of Light var også svært bra. Så hva mener du med at serien er oppbrukt? Det blir jo bare bedre og bedre. :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt enig med deg Ravenland. Jeg syntes Tomb Raider universet fenger, med smarte puzzels blandet med mystisk og eventyrlig fantasi-arkeologi. Dette kan selvfølgelig gjøres dårlig (noe jeg også syntes om noen av Tomb Raider spillene), men så lenge det blir gjordt et godt arbeid med spillene så har de et glimrende utgangspunkt å jobbe med syntes jeg. Tror neppe jeg blir så oppslukt igjen som jeg ble av det første riktignok, men det skal vanskelig gjøres å oppnå når det opprinnelig var veldig orginalt (og genialt).

Lenke til kommentar

Enig med deg, Ziggy, om at det første var helt klart der lista ble lagt. Jeg for min del syntes så absolutt den henger der ennå. Lara har falt stødig over årene og for å være helt ærlig syntes jeg at det er en del unødvendig mangler ved gameplay såvel som et uhyre irriterende kamera som meget ofte er mer til irritasjon enn nytte. De aspektene jeg liker ved Tomb Raider er selvklart alle puzzles, dog selv om de er en stor del av spillene så syns jeg ikke det er nok til å redde serien.

 

Har spilt alle, men er noen jeg har sluttet etter bare noen brett for jeg kan ikke se noen forandringer som er store nok til å dra meg inn i en fantastisk opplevelse. Lara er ferdig for min del.

 

For hva andre spill og spillserier angår, så er det noen serier som stadig prøver noe nytt. Eksempelvis har de 4 første Splinter Cell spillene stor variasjon fra Splinter Cell til Splinter Cell: Double Agent. Man fikk stadig noe nytt eller nye elementer som bød på variasjon fra tidligere spill. Call of Duty har jeg vel stort sett spilt gjennom de fleste en gang for så å aldri spille de noe særlig igjen. For øyeblikket holder jeg på med de første Doom og noe Supaplex (alltid vært Pacman for meg, haha),

 

Lara er oppbrukt, på lik linje med utallige andre spillfigurer og serier. Hva andre syns om en serie driter vel jeg i, bare ikke prøv å bevise meg at jeg tar feil (da vil det heller virke som om jeg traff en nerve med mine utsagn)

 

Robin.

 

PS: For de av dere som ikke har sett denne før (eller flere klipp fra denne karen), så værsågod. En review av Tomb Raider: Underworld (grundig http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/502-Tomb-Raider-Underworld

Lenke til kommentar

Verdt å nevne at nye tomb raider er en reboot. Altså en ny start for spill serien. Litt enig med pity the fool når det gjelder sportsspill osv. Det er jo så å si samme driten hvert år, men spillene får allikevell høy score og fans kjøper spillene fordiom. De kunne jo bare laget dlc eller laget en expansion pack hvert år?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan si Lara er oppbrukt. Bare fordi man ikke liker karakteren i utgangspunktet betyr det ikke at det ikke er mulig at andre liker henne. og hvordan kan man påstå at Tomb Raider aldri gjør noe nytt etter f.eks Guardian of Light? (som faktisk var veldig bra?)

 

Og btw, jeg trenger ikke flere anmeldelser av Underworld. Jeg spilte gjennom det og ville mer enn gjerne ha mer.

Endret av PityTheFool
Lenke til kommentar

Da er vi nok kommet til en blindvei, PityTheFool. Jeg kan faktisk ikke skjønne hvordan noen kan si at Lara IKKE er oppbrukt. Bare fordi du liker spillene og ikke syns de er dårlige så er det andre som gjør det. Selv har jeg fulgt gjennom hele serien, så jeg legger merke til et kraftig fall for denne eks-heltinnen.

 

Som nevnt, hva andre sier og vil er ett fett. Sier bare min mening, Lara ER oppbrukt. På tide ho pensjonerer seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...