Gå til innhold

Gran Turismo 5 har fått ny lanseringsdato (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillet her kommer til å være perfekt på alle måter utenom en eneste ting som jeg frykter, og det er fysikken!

Det skal være i spillet men hvis det ikke er fysikk når du kjører til vanlig og kun i rally så blir det snodig affære. Da hjelper det ikke kor rått grafikken er og hvor mange biler det er. Grid er malen syns jeg, det var det perfekte bilspillet. Gran Turismo 5 har sykt stor motstand i Grid og Forza spillene.

Lenke til kommentar

Spillet her kommer til å være perfekt på alle måter utenom en eneste ting som jeg frykter, og det er fysikken!

Det skal være i spillet men hvis det ikke er fysikk når du kjører til vanlig og kun i rally så blir det snodig affære. Da hjelper det ikke kor rått grafikken er og hvor mange biler det er. Grid er malen syns jeg, det var det perfekte bilspillet. Gran Turismo 5 har sykt stor motstand i Grid og Forza spillene.

Nå skal jo heldigvis GT5 være en simulator da, og ikke en arcaderacer som Grid eller halvveis dårlig simulator som Forza. :)

Lenke til kommentar

Spillet her kommer til å være perfekt på alle måter utenom en eneste ting som jeg frykter, og det er fysikken!

Det skal være i spillet men hvis det ikke er fysikk når du kjører til vanlig og kun i rally så blir det snodig affære. Da hjelper det ikke kor rått grafikken er og hvor mange biler det er. Grid er malen syns jeg, det var det perfekte bilspillet. Gran Turismo 5 har sykt stor motstand i Grid og Forza spillene.

Nå skal jo heldigvis GT5 være en simulator da, og ikke en arcaderacer som Grid eller halvveis dårlig simulator som Forza. :)

Fanboys are fully charged and ready to fire, Sir.

Lenke til kommentar

Spillet her kommer til å være perfekt på alle måter utenom en eneste ting som jeg frykter, og det er fysikken!

Det skal være i spillet men hvis det ikke er fysikk når du kjører til vanlig og kun i rally så blir det snodig affære. Da hjelper det ikke kor rått grafikken er og hvor mange biler det er. Grid er malen syns jeg, det var det perfekte bilspillet. Gran Turismo 5 har sykt stor motstand i Grid og Forza spillene.

Nå skal jo heldigvis GT5 være en simulator da, og ikke en arcaderacer som Grid eller halvveis dårlig simulator som Forza. :)

 

En som tydeligvis aldri har prøvd Forza.

Lenke til kommentar

En som tydeligvis aldri har prøvd Forza.

Forza har jeg prøvd ganske grundig, dog ikke med ratt fordi jeg ikke har råd til å punge ut 5-6 tusen på et skikkelig ratt som fungerer på 360. (Fanatec sine Porsche-ratt. Microsoft sitt ratt er begredelig dårlig og har ikke engang clutch og H-gir...) Mangel på kompatibilitet med Logitech G25/G27 er et av problemene med Forza, og er en av hovedgrunnene til at jeg ikke eier en 360, for spillet var absolutt ikke ille, selvom det var en smule arkadepreget med lettere irriterende unøyaktig kjørefysikk.

 

Jeg har forøvrig også prøvd Samtlige NFS-titler, rFactor, LFS, iRacing, Samtlige GT-titler, Alle SimBin sine titler (GTR-spillene), Richard Burns Rally, Test Drive Unlimited, samtlige F1-titler fra og med 99-02-spillet. Har drevet med simracing i mange år, og har en viss peiling på hva realistisk kjørefysikk er for noe. Forza er ikke totalt på trynet, men ikke ille heller. GRID, derimot... Det var håpløst.

 

Jeg skjønner godt at det er mange som foretrekker Forza og GRID fremfor GT-spillene, og det har nok veldig mye med kjørefysikken å gjøre. Understyring er ikke gøy, og hvis man ikke vet hvordan man skal kjøre skikkelig kan det fort bli kjedelig og vanskelig. Det er nok et ganske bevisst valg av Codemasters og Turn 10 å lage fysikkmodellen mer "nybegynnervennlig". Det fantes to forskjellige fysikkmodeller i GT5: Prologue, en "arcade" og en "simulation", og jeg vil tro dette gjelder i fullversjonen også. Det er også et tips å skru av ASM og TCS, som vanligvis står på ved default, så blir bilene litt mer "tailhappy"

 

Vil også påpeke at det jeg har prøvet av GT-spillene, inkludert GT5: Prologue ikke har vært kjørefysisk på linje med rFactor, LFS eller iRacing, men etter disse tre er definitivt GT5: Prologue det som er best, og det er uansett den beste totalpakken så lenge man koser seg med et stort utvalg av biler, både gatebiler og rendyrkede racing-biler. Jeg gleder meg veldig til GT5 kommer ut, stor variasjon med "virkelige" biler og baner er noe jeg liker godt, og jeg foretrekker en mer realistisk kjørefysikk som utfordrer meg litt.

 

Jeg savner også at bilspill blir anmeldt av folk som driver litt aktivt med simracing, slik at vi andre som driver med det kan få gjort oss opp en mening om hvordan spillene er litt fra vårt eget perspektiv, ikke bare anmeldelser fra casual-gamere som sitter med gamepaden i hånda. Bilspill skal testes med ratt, ikke gamepad. (Dette er forøvrig ikke ment som kritikk mot noen anmeldere her på siden, for jeg skjønner godt at vi som er ihuga simracere nok er i et mindretall... :p )

Endret av Mytola
Lenke til kommentar

Enig i det meste du sier der Mytola :)

Prologue er blant det beste jeg har spilt innen bilspill "demoer". Bare å se på veigrafikken gjør meg svimmel. Er ikke så grått hele tiden, du ser det er skikkelig asfalt du kjører på, og dette var i GT5P!!!

 

Og selvfølgelig er det surt når ikke Logitech G25 ikke funker på 360en, ville så gjerne testa det ut sammen med Forza 3, der forsåvidt hadde jeg Microsoft sitt ratt, men ikke noe blown away feeling jeg fikk med MS sitt ratt i motsetning til G25 ga meg i diverse bilspill og skal sannsynligvis gi meg i Gran Turismo 5!

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Det argumentet med at Gran Turismo er en bilsimulator forsvant så fort alle andre bilspill fikk fysikk for 5 år siden.

Demoen som er ute av time trial er IKKE en simulator ihvertfall, er ingen fysikk og handlingen er ikke eksisterende.

 

Så jeg er veldig skeptisk til spillet. Forza er nå en av de beste bilspillene ved siden av Grid. Greitnok Grid var litt arkade men fy flate kor morro!

Jeg er PS3 eier og har faktisk ikke Xbox360 så utrolig at jeg sier Forza er såpass bra, men da jeg fikk testet det hos en kamerat. Forza 2 ...fy søren kor heftig det var.

Man må se realiteten i øynene at Gran Turismo serien har mye å bevise nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...