Gå til innhold

Anmeldelse: Fallout: New Vegas (PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt noen timer de siste dagene, og har akkurat det samme problemet jeg hadde med Fallout 3 til å starte med og. Det er veldig mye å ta inn med en gang, og veldig lite informasjon så det tar en god stund før du i det hele tatt føler deg forholdsvis komfortabel med hvordan du skal spille spillet. Det er også veldig veldig viktig å gå inn med en tankegang om at man spiller ett open-world spill. Føler faktisk at etter 6-7 timer så kan jeg fortsatt ikke si om jeg liker spillet eller ikke, noe som kanskje kan tolkes som ett problem ?

Lenke til kommentar

Skal prøves, må bare runde Fallout 3 GOTY-versjonen først. Det tar tid dersom man prøver å utforske alt. Tror jeg har klokka over 60 timer.

 

Vil du si New Vegas er større enn Fallout 3? Tenker på oppdrag, utforsking osv.

 

Det er definitivt mye større. Tror gjerne det er dobbelt så mange "locations" i F:NW. Karte er nok samme størrelse, men det er mye mer innhold i dette kartet. Mye "hidden goodies". Gled deg.

 

Virker også som du må ha flere gjennomspillinger for å få med deg alt av oppdrag.

Lenke til kommentar

Er det noen som opplever småhakking i spillet? Særlig hvis jeg strafer til venstre og høyre kan jeg se det tydlig på kanten av skjermen og generelt opplever jeg det når jeg ute i de store områdene. Jeg testa med et FPSprogram og det viste konstant 60fps. Så grafikkortet er det ikke.

Lenke til kommentar

Ett fantastisk bra spill!

Synest også det ble litt mye pes med all vanndrikkingen på hardcore, men kun fordi det var lite med vannflasker å få tak i, og derfor måtte man drive på å fast travle til en vannkilde støtt og stadig .Fikk heldigvis etterhvert tak i en mod som gjør vannflaskene dine gjenbrukbar. Da er det bare å fylle dem opp i nærmeste kilde når du går tom for vann. Gjorde hardcore mye mer spillbart for min del.

Lenke til kommentar

Var veldig skuffa over hardcore modusen. Funket ikke i det hele tatt for min del og jeg skrudde den kjapt av. Ellers ett utrolig stilig og tøft spill. Virker som de virkelig har gitt jernet når det kommer til dialogene. Beste hitil jeg har sett i ett spill. Håper bare ikke man blir overpowered på slutten og alt blir griseenkelt slik det ble i Fallout 3.

Lenke til kommentar

Spiller New Vegas med hardcore-modus påslått, og den gir spillet en ny dybde. Mer utfordrende er det blitt, men det er ikke spesielt irriterende å måtte ha med seg mat og drikke. Uansett er det en smal sak å kjøre fast-travel til der jeg har lageret mitt med våpen og utstyr som også ligger kloss inntil drikkevannskilder osv.

 

Er forøvrig helt enig med karakteren spillet fikk hos gamer.no. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var veldig skuffa over hardcore modusen. Funket ikke i det hele tatt for min del og jeg skrudde den kjapt av. Ellers ett utrolig stilig og tøft spill. Virker som de virkelig har gitt jernet når det kommer til dialogene. Beste hitil jeg har sett i ett spill. Håper bare ikke man blir overpowered på slutten og alt blir griseenkelt slik det ble i Fallout 3.

Spillet virker bra balansert. Er level 23 atm og var akkurat på Deathclaw jakt. Man skal ikke tirre på seg for mange om gangen for å si det sånn :)

 

Velfortjent karakter og en god (om enn litt kort med tanke på hvor lang tide det har tatt) anmeldelse. Den største svakheten med spillet er companions. Ironisk nok er det de som ikke snakker som har mest sjarm og personlighet. Det hadde ikke gjort noe om de andre hadde snakket litt mer og kommet med litt innsigelser på hvordan de ønsker en quest løst (eller rettere sagt hvordan de absolutt ikke godtar at du løser den)

Lenke til kommentar

Vil du si New Vegas er større enn Fallout 3? Tenker på oppdrag, utforsking osv.

 

Mer enn 60 timer inn i min første gjennomspilling og jeg har fortsatt MYE igjen å gjøre, vet ikke om jeg rekker å gjøre alt av oppdrag før jeg starter en ny gjennomspilling.

 

Selve kartet er muligens noe mindre enn Fallout 3, men det er desto mer innhold. Fallout 3 hadde et forholdsvis lite antall quests utenom mainquest. I New Vegas er dette helt annerledes. Jeg har ikke tall på hvor mange sidequest og unmarked quests jeg har plukket opp. Fortsatt er lista over ugjorte quests lang og jeg har ikke alle forutsetninger for å fullføre alle sammen før jeg har gjort andre ting, eller forbedret en eller annen skill.

 

Jeg har flere ganger forsøkt å følge main quest, men blir til stadig distrahert med andre ting som må utforskes.

 

Utforskingen er for øvrig litt annerledes enn i Fallout 3 der man kunne labbe avgårde hvor som helst med en gang uten fare for sitt liv. Slik er det IKKE i New Vegas. Her kan du lett treffe på Deathclaws og Cazadors helt i starten. For å si det sånn: Da er det best å stikke! Så pass på.

 

Dialogene er på et helt annet nivå i forhold til Fallout 3. De inneholder mer dybde og troverdighet. Det er litt vanskelig å forklare, du må nesten oppleve det selv.

 

Den svarte humoren er selvfølgelig til stede over alt, og den virker litt mer gjennomtenkt enn i Fallout 3.

 

Stemmeskuespillet holder gjennomgående mye høyere nivå enn Fallout 3. Kris Kristofferson gir stemme til en NPC i spillet, og han gjør en helt fantastisk jobb synes jeg.

 

Det er mye som er likt mellom Fallout 3 og New Vegas, men det er jammen mye forskjellig også. Alt for mye til å nevne her.

Lenke til kommentar

Kris Kristofferson gir stemme til en NPC i spillet, og han gjør en helt fantastisk jobb synes jeg.

Faktisk, TO karakterer. http://fallout.wikia.com/wiki/Kris_Kristofferson

 

Hvem er denne "slemme" mannen? Benny? Caesar?

Stusset litt ved denne selv

 

 

Tviler på at det Benny, da jeg kan bekrefte at ingen av mulighetene lar deg samarbeide med han i gjennom hele story-modusen: Man får valgene mellom Caesar's Legion, NCR, Mr. House eller Yes Man. Jeg tror faktisk det er en mulighet for at det er Mr. House de referer til her. Jeg opplever han i alle fall som en relativt ond person.

 

 

 

Ja, også vil jeg også legge til at Mr. House er en av de mest gjennomførte spillkarakterene jeg noen sinne har vært borte i. Elsker virkelig karen!

Lenke til kommentar

Ble ikke den helt store spillopplevelsen for min del, klarer ikke å overse det faktum at grafikken er utrolig utdatert. Ikke mye som har skjedd siden Oblivion her nei. Animasjonene er akkurat like rævva som di var for 2 år siden i fallout 3. Synes også det er synd at når di først skal lage fallout som ett fps, ikke har tatt seg bryet med å utvikle AI-en overhodet. Klarer ikke engang å runde ett hushjørne uten å sette seg fast. Spillet er helt blottet for taktikk og her er det run&gun som gjelder, men det er vel sånn som ungdomen liker det. Jeg for min del spiller heller en runde fallout 2, mens jeg venter på 4'ern og håper den blir bedre. :(

Endret av Dr. Oas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...