Gå til innhold

Robotkamp i nytt MMO (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som dette spillet sliter med samme som mange av de andre mechspillene.

 

Man går mot hverandre og skyter, ofte endre man opp med å stå inni den andre å skyte, helt til den med den tyngste roboten med de tyngste våpen og mest panser vinner.

 

Taktikk er helt fraværende. Vet ikke om denne blir sånn, men det ser litt sånn ut.

 

Hvis dette er EVE med roboter er jeg skeptisk. Jeg mener det gir for lite personlig inflytelse på utfallet.

 

 

Delvis samme problem med 1. persons mechsimmulatorene også. Inklusive den nye remaken bassert på crysismotoren. Savner at enkelte våpensystemer er forbeholdt enkelte roboter, og enkelte roboter har forskjellige sensorer for forskjellige oppgaver. Speidere bør fungere som målanvisere, som kan plotte fiendlig bevegelse som artilleriroboter kan reagere på. Hvis vi ser på mech warrior er det helt utrolig at de med så avansert våpenteknologi er laaangt bak det vi har i dag på sensorsiden. Jeg må ha noe mer enn en shooter der man tilfeldigvis er en robot, 1. eller 3. person.

Lenke til kommentar
Se på UI'n og kampene til gameplay videoene. Selve spillet er en kopi av EvE Online.

Bare fordi du har spillt EvE så betyr det ikke at alle MMOer er en kopi av EvE. EvE er selv basért på Everquest og andre lignende spill. En MMO er ikke noe nytt. Jeg vil også påstå at forkjellen er ganske åpenbar - i Perpeetum _skjer det faktisk noe_, istedet for bare å sveve rundt og la et script på PCen din ta seg av harvesting. I en kamp kan man søke tilflukt, ødelegge omgivelsene m.m. Det er også mye mer på økonomisiden i forhold til EvE.

 

Vedr. at UIet ligner (og med UI så mener du vel "knappene") så får du bare ta deg en bolle og slappe av -- det finnes begrensede muligheter når man skal putte mange kontrollere inn på samme skjer, og EvE sitt system er knabbet rett fra Everquest, og Anarchy Online har også det samme.

 

Kort fortalt: det er kanskje ikke den dummeste idéen i verden å faktisk _spille_ et spill før man hiver seg over med fanboyismen sin og slakter det. :)

Lenke til kommentar

Kan du forklare eventuelt lenke til hvor det er mye mer på økonomi siden? Ikke at jeg er skeptisk, mer interessert. Men skepsisen, Eve er vel nærmest 100% spiller basert økonomi så nøyaktig hvor mye mer kan det egentlig bli?

Vel, i EvE er produksjonssystemet helt lineært (ore mine, refine, combine, blueprint, item), mens i Perpetuum er det et system basért på prototyping - altså at man kan lage nye ting ved å ødelegge andre ting og researche dem. Hvis du har spilt "X-Com" så er systemet i Perpetuum mer likt det enn EvE.. og mye bedre, synes i alle fall jeg.

 

Les forøvrig mer om spillmekanikken i deres game guide: http://www.perpetuum-online.com/Lexicon

Så heller ikke noen UI screenshots på siden, men vil gjerne se.

Det er en hel bøtte screenshots, inkludert av UIet, i galleriet dems - http://www.perpetuum-online.com/Media:Screenshots

Endret av gloom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...