Gå til innhold

Anmeldelse: EA Sports MMA (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg oppfatter ikke bakkedelen av spillet som noe mindre givende eller enklere enn siste utgave av UFC. Jeg synes begge har svakheter i dette aspektet. Om jeg trykker en knapp eller roterer ei stikke er forsåvidt likegylding for meg. Men i EA MMA føles det mer naturlig siden det ikke er snakk om å trykke/rotere raskest, men heller konservere energi og utføre handlinger med høyere intensitet over mindre tidsrom. Hvile mens du blokkerer passes fra motstander, for så å avansere selv når du har fått pustet deg opp. Men jeg ser nok muligens poenget ditt når det gjelder å jobbe fra clinch.

Lenke til kommentar

Hvordan er submissions i dette spillet kontra UFC: Undisputed? Jeg har det første UFC-spillet til 360, og fant det umulig å fokusere på Brazilian Jiu-Jitsu da jeg aldri maktet å submitte noen.

Submissions er delt opp i leddlåser og chokes. Du kan sette opp begge typer submissions ved å trykke en knapp, hvor motstanderen din må trykke en annen knapp når han ser du går for submission for å avverge. Dette er henholdsvis X og B på Xbox 360.

 

Samme knappene gjelder når du har fått satt opp en leddlås. Da er det om å gjøre å trykke X til du har så lite stamina som mulig, for så og vente til du får mer, og så ta i på nytt. Her er det en sammenheng med hvor mye stamina du bruker og tidsrommet mellom hver gang du trykker. Jo raskere du trykker, jo mindre får du for hver stamina, mens om du trykker for sakte får motstanderen bedre sjangse til å forsvare seg ved å trykke B. Går du tom for stamina slipper du submissionen, går han tom må han vente 2 sekund før han kan fortsette å forsvare seg. Hvor langt du er fra å tappe han ser du på hvor røde beinene er rundt det aktuelle leddet.

 

For chokes er systemet litt annerledes. Det kommer opp en ring på skjermen, og på den ringen er det en usynelig sektor som beveger seg tilfeldig på ringen. Denne kommer frem når man treffer den med venstre stikke, og kalles "the sweet spot." Dette er ment å simulere jakten etter rett grep rundt blodårene. Når du treffer sektoren blir sirkelen mindre, og det begynner å svartne for motstanderen din. Motsatt blir den større og du er på tur å miste grepet.

 

Man kan også sette opp falske submission attempts, for å lure motstanderen til å bruke krefter. Dette gjør du ved å sette opp en submission, la den gå, og så gå for en annen. Dette skjer med å trykke A på rett tidspunkt på Xbox 360. Dette er jo ganske vanlig i virkligheten, f.eks. triangle choke fra ryggen til omoplata.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...