Gå til innhold

Her er lanseringsspillene til Kinect (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilket av alle disse fitness-spillene var det de demonstrerte på E3? Ubisoft sitt? Det så iallefall litt festlig ut.

 

Er rimelig sikker på at det var Your Fitness fra Ubisoft, ja.

 

Det er bra at de har hele 17 titler, men jeg sier som jeg har sagt før - potensialet er stort, men interessen [for min del] er liten. En eller to gjennomførte knalltitler, gjerne noe som appellerer til kjernespillere, er det minste som må til før jeg punger ut over tusen kroner på Kinect. Forøvrig er det lett å se at MS dedikerer seg til Kinect når de bruker nesten tre milliarder kroner på markedsføring. Det er.. det er ikke lite!

Lenke til kommentar

Tjaaah... Jeg er mer interessert i de "store" spillene som jeg håper vil støtte en kombinasjon av vanlig kontroller og Kinect for de som har kameraet.

 

Det hadde vært herlig å kunne sikte med kontrolleren i luften og gi melee slag i diverse FPS og/eller Dead Space. Dessverre har vi ikke fått opplysninger om dette ennå. Det er i bunn og grunn veldig dumt fra Microsoft. Interessen for Kinect hadde vært betydelig høyere...

 

Jeg spår en flop ved utgivelse.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke dette blir en flopp.

Men det er heller ikke core gamerne som er målgruppen her. Kinect som Move henvender seg til et langt bredere marked.

Og derfor vil det være mainstream og familiespill som får mest fokus.

Dette er bra det, fordi dersom det leverer i breddemarkedet vil mange flere utviklere se sitt snitt til å utvikle sine egne prosjekter, og hvem vet hvilke godbiter som kan komme da for oss over-gjennomsnittet-spillinteresserte? ;)

Lenke til kommentar

Jeg spår en flop ved utgivelse.

Hysj! Viss denne inside-infoen du sitt på kjem ut, vil jo Microsoft aksjen rasa. Det er jo tydeleg at du sitt på ein heilt vannvittig innsikt i bransjen. :-)

 

Som fleire andre, meinar eg at potensialet er stort - men samstundes er fallhøgda og stor. Eg vonar det kjem anna enn trenings- og søtekattepus spel til Kinect. Titlar for oss vaksne hadde vært morosamt. Eit spel som ein kunne spelt i samband med eit vorspiel hadde vært flott!

 

Sambuaren min dog, gledar seg veldig til Ubisofts Your Fitness Evolved, og Zumba.

Lenke til kommentar

Optimus, jeg mener også at potensialet er stort men samtidig bommer Microsoft litt med å prøve å "stjele" Wii-markedet i stede for å tilby i tillegg noe attraktiv også for core-gamerne.

 

Jeg ser at Move blir nevnt og det er nettopp der Sony står litt sterkere i dag når de egentlig tilbyr noe mindre interessant teknologisk sett. Spill som Dead Space 2 (med HD-versjon av Dead Space Extraction) f.e. støtter Move. Jeg er litt imot å ha enda flere kontrollere i stuen så Move har aldri fristet meg, og jeg ville heller satse på Kinect som er kontrollerfri... Men så lenge Microsoft ikke åpner for oss core-gamere vil de tape denne "kamerakrigen" ganske så fort. Kinect er tross alt et bedre produkt enn Move men blir aldri attraktiv på egen hånd uten bredere spillstøtte.

 

I løpet av et par måneder har jeg gått fra å være veldig interessert i Kinect til å vurdere å kjøpe Move-pakken i stede. Jeg venter litt og håper at Microsoft våkner... kanskje kommer de med mer interessante kunngjøringer snart?

 

Jeg tror ikke dette blir en flopp.

Men det er heller ikke core gamerne som er målgruppen her. Kinect som Move henvender seg til et langt bredere marked.

Og derfor vil det være mainstream og familiespill som får mest fokus.

Det er nettopp det som plager meg. Hvorfor MÅ det være sånn? Jeg har full forståelse for at Microsoft prøver å få litt "casual gamers" mer interessert i konsollen sin men det er fortsatt mye å hente for core-gamere med denne avanserte teknologien. Move klarer å være attraktiv for begge målgrupper. Hvorfor kan ikke Kinect bli nettopp det?

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Kinect vil alltid suge om man leser forum for gamere, rett og slett fordi vi/dere ikke forstår det. Kinect er ikke det nye tøffe for de som spiller Halo 7 timer i strekk, det er et produkt som først og fremst skal øke bredden til konsollen. Hardcore-markedet har 360 allerede godt grep på så da sier det seg selv at satsningen ikke starter med den delen av demografien. Kinect kommer nok i spill for hardcore også, men da med en fornuftig og god implementering, å snike rundt på stuegulvet med fingeren ut som en pistol blir ikke å skje (takk og pris!).

 

Før dere dømmer Kinect nord og ned: Gi Dance Central en halvtime. Kinect har stort potensiale og vil gi helt nye spilleopplevelser der Move- og Wii-dildoene gir oss mer av det vi har sett fra før på Wii'en.

Lenke til kommentar

Eg har vanskeleg for å tru at det ikkje kjem titlar til Kinect som appelerar til oss, 'over-gjennomsnittet-intressert-i-spel'.

Det håper jeg også selvsagt på... og det hadde jo vært på sin plass.

 

Men poenget mitt er at Kinect vil nok ikke havne på alle Xbox-gamernes juleliste i år. Lurt trekk? Det tviler jeg litt på.

Det hadde da ikke vært så vanskelig å tilpasset produktet til flere typer spill allerede ved utgivelse?

 

Kinect kommer nok i spill for hardcore også, men da med en fornuftig og god implementering, å snike rundt på stuegulvet med fingeren ut som en pistol blir ikke å skje (takk og pris!).

Jeg ser for meg å kunne spille vanlige FPS på helt vanlig måte, men akkurat siktingen kan styres via kamera (fortsatt med kontrolleren i hånden).

 

 

Jeg klarer forresten ikke å få opplysninger om Dead Space 2 360-versjon fra EA. Jeg VET at PS3-versjonen kommer med Move-støtte og HD-versjon av Wii-spillet Extraction men det er altfor lite info om 360-versjonen. Med tanke på at spillet kommer ut allerede i januar hadde det vært godt å vite før jeg investerer i stygge Move-kontrollere... DS2 hadde vært en perfekt kandidat til en Kinect-implementering.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...