Gå til innhold

Dødsstøtet for Guitar Hero? (X360, Wii, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke store overraskelsen det der. Activision har for tiden en policy hvor de spyr ut spill etter spill innenfor de store seriene sine uten å ta det minste hensyn til fremtidig inntjening. De er villige til å ofre fremtiden til sitt eget selskap utelukkende for å tjene mer penger akkurat nå. De har ikke akkurat så mange store franchiser å ta av, så de bør være forsiktige. Den neste store serien fra dem som kommer til å avgå med døden er Call of Duty. Den påstanden ville vært utenkelig for to år siden.

Lenke til kommentar

Håper EA og Harmonix tjener stort på dette. At Guitar Hero nå er kremeksempelet(pun intended) på melking finnes det ikke tvil om, men forhåpentligvis kommer det en reboot av serien alá NFS. Rock Band 3 kommer nok til å selge i bøtter og spann hvis det viser seg at det kun er Guitar Hero som svekkes, og ikke musikksjangeren som en helhet.

Lenke til kommentar

Musikksjangeren er faktisk svekket generelt, så Rock Band 3 vil nok ikke oppleve noen enorm salgsbølge. Den vil sikkert selge litt mindre enn Rock Band 2. Hva dette skyldes blir mye spekulasjon, men det er ikke så fjernt å anta at det til en stor grad skyldes at vi har blitt overøst med Guitar Hero-spill.

Lenke til kommentar

Det er litt for mange musikkspill på markedet, og litt for mange plastikkdingser de vil vi skal ha liggende. De aller fleste har neppe behov for mer enn én dings pluss medfølgende spill, hvis i det hele tatt så mye. Jeg vet imidlertid ikke om jeg synes Rock Band er noe bedre, det finnes jo ørten Rock Band: <Band>-titler.

Lenke til kommentar

Hvorfor det? Dette spillet har jo den beste lineuppen av sanger siden 3ern.

Jeg går iallefall ikke lei.

Syntes de kunne spart oss for trommer og mic, men guitaren har sin faste plass hjemme hos meg!

 

Hvem har vel noe imot å dra igang money for nothing i ny og ne? Blir mye gøyere å høre på musikken når du kan være med interaktivt!

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at jeg ikke har kjøpt Warriors of rock enda er fordi det kommer til å stupe ned til 99kr iløpet av en mnd, som alle andre GH spillene som Activision spyr ut.

Rockband 3 kommer jeg imidlertid til å kjøpe full instrumentpakke med en gang det kommer. Harmonix prøver i alle fall å blåse litt liv i spillserien igjen, noe som er verdt my money.

Lenke til kommentar

Frekt å sammenligne Guitar Hero 6 med Rock Band 3. Ta en kjapp tur på wikipedia eller lignende og se de enorme forskjellene. Der Guitar Hero gir ut et "nytt" spill med mildt sagt marginale forskjeller fra det forrige så har Rock Band (igjen) hevet lista for hva et musikkspill kan gjøre. Denne gangen kan du lære deg ekte instrumenter, det være seg trommer, synth, gitar eller bass. Og for de som har bodd i ei hule de siste 6 månedene: Med gitar og bass så mener de denne gangen EKTE gitar og bass. Da snakker vi gitar laget av Fender som, med midi-boks og forsterker, kan brukes som en ekte gitar.

 

Sammen med Dance Central for Kinect går nok Harmonix en lys julesesong og et godt 2011 i møte.

Lenke til kommentar

den hadde nok allerede fått nådestøtet, pga de mange innstrumentene,

men NÅR skal spillbransjen lære seg konsekvensene av melking?

 

Spillbransjen vet stort sett konsekvensene av melking. Det er Robert Kotick, toppsjefen hos Activision, som åpent gjentar ønsker om å melke i stykker franchisene deres før de dør på egen hånd. Det er ikke uten grunn at han er en av de mest forhatte menneskene i spillindustrien på lenge.

 

Han har nå klart å "drepe" Guitar Hero, og neste steg er Call of Duty. Modern Warfare 2 var trolig vendepunktet for den serien, og Black Ops blir nok første steg mot avgrunnen.

Lenke til kommentar

Er enig med det jeg leser over. Activision spyr bare ut spill i hytt og pine, og dette gjelder ikke bare Guitar Hero serien. Har ikke rørt GH siden 3-eren. Synes at Rock Band bruker med tid og krefter på sine spill og gjør dem bedre.

 

Det Activision har gjort med Warriors of Rock er å putte mange gode rocksanger i en haug, selv om kvaliteten på spillinga sikkert er helt forferdelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...