Gå til innhold

Ukens nettutgivelser (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ut i fra trialen virker Sonic 4 som det spillet jeg har ventet på siden den gangen det fremdeles sto en Mega Drive under TV-en.

Har man ventet siden den gang tror jeg man blir skuffet, Sonic 4 er rimelig kjedelig sammenliknet med Sonic 3 og Sonic & Knuckles. Det er en helt greit 2d-plattformer(bortsett fra elendige bossfighter), men ikke noe bedre enn Sonic sine 2d-spill på GBA og DS.

Endret av Camrot
Lenke til kommentar

Vel, jeg hadde det forsåvidt morsomt nok med SA1/2 på Dreamcast også, men det toppet ikke Sonic 3/Sonic & Knuckles (særlig begge spillene i sammenslått form, som for min del er Segas magnum opus i Mega Drive-eraen). Har ikke kjøpt hele Sonic 4 enda, men jeg ender nok opp med å gjøre det, om så bare for å prøve.

Lenke til kommentar

Ble litt skuffet over Sonic 4 jeg. Hadde nok litt for store forventninger. Det som ødelegger for spillet er at det tar for lang tid før Sonic kommer opp i fart. Krasjer du går han sakte en god stund før han begynner å løpe. Det dreper fartsfølelsen i spillet og er et stort irritasjonsmoment. Sonic 4: Episode 1 er et greit spill, men det er ikke verdt 1200MSP som det koster.

Lenke til kommentar

Jeg er meget fornøyd med sonic 4. Har spillt det i en ukes tid ettersom det kom tidligere til iPhone. Når det gjelder dette med at du går sakte etter å ha stoppet opp fordi du traff en fiende eller en vegg så er trikset rett og slett å hoppe + å utnytte dobbelhoppet som skyter deg frem som en kanonkule. Da kommer du opp i skikkelig tempo mye mye raskere enn ved kun å løpe. Dette trikset med å hoppe for å få opp tempoet gjaldt også sonic på segas gamle Game Gear (hånholdt konsoll som konkurerte med gameboy, at den ikke vant er snodig da den hadde farger og etter min mening mye bedre spill, vel var den litt større og brukte litt mer batteri, men men)

Av en eller annen grunn spilte jeg aldri sonic på min megadrive.

Men jeg har i allefall hatt stor glede av sonic 4 så langt

Lenke til kommentar

Hadde Game Gear selv og syntes den var langt bedre enn GB på spill, men at den bruker litt mer strøm må vel være tidenes underdrivelse. 6 AA batterier ble omtrent spist opp på en togtur fra Moss til Oslo (~1h). GB på sin side brukte kun 2 AA batterier og holdt i alle fall i en halv dag. Selv brukte jeg kun GG tilkoblet strømnettet og tipper batteritiden hadde mye av skylden for at den aldri var i nærheten av så populær som GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...