Gå til innhold

Valve med Dota 2 (PC, Mac)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser lovende ut. Blir spennende å se om de kan gjøre ting bedre enn lol og HoN.

 

Selv om i følge denne bloggen http://icefrogtruth.blogspot.com/ er ikke icefrog spesiellt enkel å jobbe med. Lurer på om det kan være derfor han ikke vil ut med sitt egentlige navn. Synes også den bloggen setter uttalelsene til valve angående icefrog i et litt merkelig lys.

Kan jo såklart også bare være noen som prøver å sverte icefrog.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg forstod det på artikkelen så blir det nærmest identisk med Dota Allstars, bare i en annen motor. Men da forstår jeg ikke helt nytteverdien.

Nytteverdien ligger vel i et større budsjett til videreutvikling av spillet, samt bedre grafikk og Steamworks integrering. Det er alltid ting som kan forbedres vettu. :)

 

Ser lovende ut. Blir spennende å se om de kan gjøre ting bedre enn lol og HoN.Selv om i følge denne bloggen http://icefrogtruth.blogspot.com/ er ikke icefrog spesiellt enkel å jobbe med. Lurer på om det kan være derfor han ikke vil ut med sitt egentlige navn. Synes også den bloggen setter uttalelsene til valve angående icefrog i et litt merkelig lys.Kan jo såklart også bare være noen som prøver å sverte icefrog.

Bloggen er visstnok full av løgn. Kilde:

Lenke til kommentar

Kult, konseptet funker jo, håper ikke de eksperimenter for mye med det likevel. Hva er det som mangler med orginalen?

Er vell pga Battle.net og de diverse andre programmer som f.eks Garena er så dårlig laget til og at de vil ha egen standalone som gjør at han/de kan mekke akkurat slik de vil, som f.eks at folk kan reconnecte når de disconnecter og ladder/ranking osv.

DotA i seg selv er perfekt, men det er alt det andre som må/burde forbedres. Om du har spilt Heroes of Newerth så veit du sikkert hva jeg mener. :]

Lenke til kommentar

Er vell pga Battle.net og de diverse andre programmer som f.eks Garena er så dårlig laget til og at de vil ha egen standalone som gjør at han/de kan mekke akkurat slik de vil, som f.eks at folk kan reconnecte når de disconnecter og ladder/ranking osv.

 

Det som gjør at LoL/HoN har blitt populært selv blant de som mener originalen er bedre (nei, jeg er ikke en av dem, jeg foretrekker LoL) - det er rett og slett ikke verdt trøbbelet med å finne et bra game på f.eks Garena.

 

Hvis DotA-communityet følger etter så er spillet ubrukelig fra første dag. Det communityet er noe av det verste jeg noen gang har opplevd. Tar en Xbox/PS3 fanboy-krig any day.

 

Så sant så sant... Blant annet i de "lukkede" (level requirement) rommene på Garena har det alltid vært null-toleranse for alt annet enn prikkfritt spill, brutal effektivitet og totalt fravær av nettproblemer. Den minste tabbe, og man fikk huden full av 9 andre samtidig. Grøss.

Lenke til kommentar

Ser lovende ut. Blir spennende å se om de kan gjøre ting bedre enn lol og HoN.

 

Selv om i følge denne bloggen http://icefrogtruth.blogspot.com/ er ikke icefrog spesiellt enkel å jobbe med. Lurer på om det kan være derfor han ikke vil ut med sitt egentlige navn. Synes også den bloggen setter uttalelsene til valve angående icefrog i et litt merkelig lys.

Kan jo såklart også bare være noen som prøver å sverte icefrog.

 

Vet du hvor dette berømte blogginnlegget til pendragon som blir omtalt i bloggen er?

 

Edit: fant det :D Og ja... Icefrog er sannsyneligvis en dritsekk av proposjoner.

Endret av Predicted
Lenke til kommentar

Spennende, har aldri spilt DotA men spiller veldig mye League of Legends som jeg har veldig sansen for. Prøvd HoN og men som smak og behag hadde jeg litt problemer med den grafiske delen, heroes of kanskje litt smålig av meg men hele PWNED, OWNED oppleget som kommer når du slakter noen flere ganger. HoN på mange måter bedre enn LoL spesielt tatt i betraktning balanse, men på mange andre måter foretrekker jeg LoL.

 

Communityene er vel ganske så dårlig begge 2, tviler på den er særlig me bedre i DotA.

Lenke til kommentar

Blir jo kanskje litt feil å kalle det Dota 2 når vi har LoL og mange andre gratisspill. Har aldri likt Dota noe særlig, men de fleste vennene mine er av en eller annen merkelig grunn helt hekta på det. LoL omtaler de bare som "lol!"

Blir vel egentlig ikke feil å kalle det DotA 2 når LoL ikke er i det hele tatt det samme som DotA...

Lenke til kommentar

Blir jo kanskje litt feil å kalle det Dota 2 når vi har LoL og mange andre gratisspill. Har aldri likt Dota noe særlig, men de fleste vennene mine er av en eller annen merkelig grunn helt hekta på det. LoL omtaler de bare som "lol!"

Blir vel egentlig ikke feil å kalle det DotA 2 når LoL ikke er i det hele tatt det samme som DotA...

 

Wat, LoL og DotA har jo mye det samme konseptet, det er ikke en kopi av DotA (Hon host), men det er veldig likt.

Lenke til kommentar

Eul laget DotA basert på AoS fra StarCraft om jeg ikke tar helt feil.

 

Imo, DotA, HoN og LoL er ikke det samme. Det kan hende at HoN har en del helter fra DotA, men det var bare for å komme igang selve spillet med helter/items som hadde spells/abilities som var ganske balansert. Etter hvert so begynte HoN med å hive inn sine egne helter straks de hadde en liten hero pool, og flere i vente.

 

HoN og LoL er kanskje det samme sjangeren som DotA, men ikke en DotA 2.

 

Derimot, nå kommer det jo en DotA 2. Samme heltene, itemsene... You name it. B)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...