Gå til innhold

Anmeldelse: Heavy Rain Move Edition (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott anmeldelse, godt å høre hvordan Move fungerte til å kontrollere spillet, skal nok laste ned patchen siden den er gratis. Gir meg en god unskyldning for å spille gjennom det fantasitske spillet en gang til. :)

 

Eneste feilen jeg la merke til var på slutten. Du skrev at det er et spill man "BØR få med seg", men det skal da selvfølgelig stå "MÅ få med seg". ;)

Lenke til kommentar

Sluttet å lese før jeg var ferdig med første avsnitt, forutinntatt anmeldelse. Når du vet hva du har tenkt å gi før du spiller spillet ser jeg ikke noe poeng i å lese anmeldelsen din.

 

Eg skal fortelje deg ein ting om korleis eg jobbar. Først spelar eg, deretter let eg inntrykka sige inn, så skriv eg, og heilt til slutt set eg karakteren.

 

Eg har spelt gjennom heile spelet, slik at det er sagt.

 

Sniktitten min frå tidlegare i år bør på si side gjere det temmeleg klart at eg ikkje kunne ha bestemt meg for noko som helst før eg spelte spelet.

 

http://gamer.no/artikler/37634/sniktitt-heavy-rain/

 

Spelet er anmeldt før, og difor la eg størst vekt på kva eg tenkjer om spelet, og dei nye elementa, i staden for alle detaljane som eg uansett lenkjer til.

Lenke til kommentar

Sluttet å lese før jeg var ferdig med første avsnitt, forutinntatt anmeldelse. Når du vet hva du har tenkt å gi før du spiller spillet ser jeg ikke noe poeng i å lese anmeldelsen din.

 

Stort sett klarer jeg å gjette meg til karakteren bare ved å lese ingressen på forsiden. Allikevel leser jeg gjennom anmeldelsen dersom jeg er interessert i spillet, for å finne ut hva anmelderen syntes var bra, og om han setter pris på de samme tingene som jeg. Tallet til sist er bare en oppsummering på hvordan anmelder syntes kvaliteten på spillet var, og er ikke særlig veiledende til om dette spillet passer for deg eller ikke.

 

tl;dr: Karakteren er verdiløs om du ikke leser hele teksten.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Jeg leser aldri karakteren alene, siden det kan hende anmelder trekker for ting jeg ikke tar så tung og vice versa. Men her gjetter jeg en 8-10 ett sted. Jeg fikk ikke inntrykk av at det var en anmeldelse, men fan basert forherligelse. Det er noe jeg har blitt vant med på mange anmelder sider, men forventer mer av gamer.

Lenke til kommentar

Så MOVE funksjonaliteten er midt på treet, men på grunn av kvaliteten på den opprinnelige versjonene samt et par ekstra "behind the scenes" klipp fortjener likevel MOVE versjonen 8/10. Ikke noen veldig god logikk akkurat.

 

Utifra hva jeg kan lese i anmeldelsen hadde 5 eller 6/10 reflektert innholdet bedre. I dette tilfelle trenger kanskje ikke eiere av orginalversjonen og punge ut for move oppdateringen, men i mange andre tilfeller er det jo slik, og derfor er det desto viktigere at anmeldelser av GOTY versjoner o.l. blir bedømt utifra ekstrainnhold og ikke kvaliteten på det opprinnelige spillet. Uansett hvor bra sistnevnte måtte være.

 

En nyutgivelse av et spill skal etter min mening være ganske bra for i det hele tatt å fortjene så mye mer enn 5/10. Eventuelt kan en jo sette to karakterer. En for hovedspillet, og en for ekstrainnholdet, hvis en skulle være redd for at en lav karakterer på ekstrainnholdet alene vil avskrekke nye kjøpere.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt Heavy Rain, bare så det er sagt, men etter å ha sett gameplay videoer opp i mente så forstår jeg ikke helt hvorfor folk er begeistret for kampsekvensene. For meg fremstår de bare som litt avanserte utgaver av sekvensene i Dragon's Lair og det spillet er fra 1983. Tro meg; man ble gørrsliten av dem også.

 

- Outcast hadde et system der man scannet omgivelsene og fikk frem informasjon.

- Ansikts animasjonene, som det har blitt hevdet er veldig naturtro, er stive og unaturlige. Det er veldig lite mimikk å spore og leppe synkroniseringen er på blåbærtur. Ta en titt på Half-life 2. Ansikts mimikken er bedre i det spillet enn det er i Heavy Rain.

- Heavy Rain fremstår som en lang sekvens av valg, ikke ulikt "spill" som Bionic Heart.

 

Hva er det da igjen som er så banebrytende med dette spillet? Kan det egentlig kalles et spill? Eller har det mer til felles med en interaktiv historie? Har man noen påvirkningskraft i historien annet enn de forskjellige valgene? Er det ting man kan dedusere seg frem til i spillet, eller er alle avgjørelser på sparket i hver enkelt sekvens?

Lenke til kommentar

Litt av grunnen til at ein har ein brødtekst i ein artikkel er slik at folk kan lese den for å forstå kvifor karakteren er som den er.

 

Som de vil sjå i teksten seier eg sjølv at om eg skulle vurdere det ut frå Move-kontrollane aleine, ville det bli midt på treet. Men no har det seg slik at om du kjøper denne pakka vil du ikkje bli tvinga til å bruke Move. Du får eit flott spel, valet mellom to kontrolloppsett, og ein solid porsjon bonusmateriell.

 

Korleis det blir feil forstår ikkje eg, men de skal få lov til å meine akkurat kva de vil.

 

Skulle eg ha satt 5 på denne utelukkande sidan dei valfrie Move-kontrollane ikkje er like gode som originaloppsettet hadde det sendt eit signal om at du heller bør kjøpe den originale versjonen. Noko som er berre tull sidan du får mykje meir for pengane her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...