Gå til innhold

– Dette er neste-generasjon Final Fantasy XI (PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig der. Lengta etter et nytt MMO å spille, og testa betaen, men UIen var nok til å få meg til å snu i døra og slette klienten. Jeg er ikke så kravstor, har vel 10+ MMOrpgs under beltet siden AO men et mer ubrukelig skrotinterface skal du lete lenge for å finne.

Endret av rhym
Lenke til kommentar

Ett stort første inntrykk av de 2 første ukene kommer av meg når jeg er ferdig på jobb (21:00). Jeg kommer til å skrive om min erfaring med spillet de siste 2 ukene med noen screenshots og filmer som jeg har laget. Skjønner ikke hvorfor folk klager over uien tho. Har ikke hatt problem med den.

Lenke til kommentar

Hadde de enda kunnet fase ut disse MMORPGene sine i en separat serie og kalt det FF Online elns i stedet for å skape lengre opprom mellom singleplayer-FFene. Jeg vet at Square legger stor vekt på å variere gameplayet mellom hvert spill i serien og jeg er i utgangspunktet enig i at det er en god ting men jeg tror alle gamere har en grense for hvor langt favorittspillene deres kan bevege seg fra sjangerkonvensjonene. Min grense går ved å gjøre det til MMORPG, som er en grunnleggende forskjellig måte å spille på. For å sette det på spissen; hvis neste Call of Duty hadde blitt et JRPG, eller neste God of War et bilspill, tror jeg store deler av fansen ville falt fra. Jeg legger merke til at det er mange som ikke er spesielt engasjerte i FF-serien som likte FFXI, og mange som har fulgt serien lenge som hoppet over XI.

 

Nå er hovedargumentet mitt mot at det blir MMORPG at det går utover historiefortellingen og karakterutvikling. Jeg leser at det her loves at FFXIV blir et MMORPG som faktisk har en dyp, engasjerende historie, men jeg har vanskelig for å tro på det. Hvordan er det mulig å kombinere friheten i et MMORPG med historiefortelling og karakterutvikling (og det ene kan ikke eksistere uten det andre)? Sistnevnte er jo helt avhengig av at man følger et mer eller mindre fastlagt spor, nesten som når man leser en bok.

Lenke til kommentar

prøvde dette i closed beta og i open beta rett før release. Greier ikke å spille det, er alt for mange design valg som er gjort av en idiot. UI, introduksjon, quests, informasjon, cookie trails, generelle bugs og feil som er game breaking og fundamentale spill mekanik utformelser som bare er helt beyond rævva. Virker som de kun vet om 1 MMO og det er FFXI. Hvor er framgangen, invoasjon, forbedringer, nytenkning, nyskapning, noe nytt, noe som ingen andre mmo har? Meh, synes jeg heller det er bedre å spille solo som beastmaster i FFXI til man går lei å drepe ting ^^

Lenke til kommentar

Som vanlig uten noen få unntak , lever også disse MMO-utviklerene i sin egen boble.Jeg spilte beta i noen timer selv.Men spillet er som en bil fra 1920-tallet, som man må fyre på kjelen og hvis man overlever startprosedyren , får man kanskje en ålright tur.Så kort tid til release klarer de bare ikke å få det opp på 2010 nivå,,,,

Lenke til kommentar

Jeg var også av de "heldige" som ble plukket ut til closed og open Beta. UI var forferdelig. Intro og alt sammen med video tok alt for lang tid. Så etter ett par timer spilling og ett par patcher som tok opptil 5 timer å DL så gav jeg også opp. Slettet klienten og har ikke tenk meg tilbake til FF online

Lykke til går til alle dere som vil prøve allikevel.

Lenke til kommentar

Av det jeg kan se fra kommentarene her, så virker det som om spillet har tatt skade av å ha blitt utviklet til PS3 samtidig som til PC. UI'et er tilpasset PS3-kontrolleren, så der har man grunnen til at mange syntes UI'et er forferdelig. Har ikke PC til å spille dette, så jeg har bare fått sett spillet utifra YouTube og annet. Rundt 50% av disse spiller spillet med en gamepad, og det ser ut til å fungere bra, nesten bedre enn med tastatur.

 

Det virker også som spillet har gått i gjennom en meget rask crunch-periode for å rekke en tidlig release (muligens for å komme før den neste ekspansjonen til WoW?), og spillet lider på grunn av det. Blir spennende å se hvordan PS3-utgaven (som lanseres til våren) blir mottatt kontra PC-versjonen. For ikke å snakke om teorien om:

 

Samtidig er ikkje lanseringa slutten på utviklinga for eit MMO' date=' det er på mange måtar berre starten. I løpet av dei komande åra vil vi kontinuerleg oppdatere og oppgradere spelet.[/quote']

 

Så der kan jo PS3-utgaven kanskje skilte med mange bugfixes og mer innhold til våren. Dessuten er jo dette Square Enix, et firma med gode penger på bok. De vil støtte spillet i mange år fremover, nesten uavhengig av hvor godt spillet mottas til å begynne med.

Lenke til kommentar

Av det jeg kan se fra kommentarene her, så virker det som om spillet har tatt skade av å ha blitt utviklet til PS3 samtidig som til PC. UI'et er tilpasset PS3-kontrolleren, så der har man grunnen til at mange syntes UI'et er forferdelig. Har ikke PC til å spille dette, så jeg har bare fått sett spillet utifra YouTube og annet. Rundt 50% av disse spiller spillet med en gamepad, og det ser ut til å fungere bra, nesten bedre enn med tastatur.

 

Det virker også som spillet har gått i gjennom en meget rask crunch-periode for å rekke en tidlig release (muligens for å komme før den neste ekspansjonen til WoW?), og spillet lider på grunn av det. Blir spennende å se hvordan PS3-utgaven (som lanseres til våren) blir mottatt kontra PC-versjonen. For ikke å snakke om teorien om:

 

Samtidig er ikkje lanseringa slutten på utviklinga for eit MMO' date=' det er på mange måtar berre starten. I løpet av dei komande åra vil vi kontinuerleg oppdatere og oppgradere spelet.[/quote']

 

Så der kan jo PS3-utgaven kanskje skilte med mange bugfixes og mer innhold til våren. Dessuten er jo dette Square Enix, et firma med gode penger på bok. De vil støtte spillet i mange år fremover, nesten uavhengig av hvor godt spillet mottas til å begynne med.

 

PC-utgaven kunne de med hell ha unngått å sluppet, ser ingen grunn til at noen overhodet skulle prøve dette spillet da det finnes et dusin bedre cloner der ute.Dette er 10 reiser verre enn noen annen MMO-release (Funcom).

Lenke til kommentar

Etter å ha sett denne, så vil jeg anbefale å styre unna spillet.

 

Herregud så mye gåing for å komme til første quest-giver.

 

Hadde han startet i Gridania eller Uldah hadde det vært mindre gåing. Limsa er vell den plassen det blir noe jævlig med gåing. Var en god del gåing i wow også. Men det er MYE mer gåing i ffxiv. Emote questet er fiksa i release så ingenting å klage over der nå. Synest helelr det ikke er jævlig med copy paste områdene heller. Legger ikke så mye merke til det når jeg som regel er ute og dreper mobs i grupper med linkshellet mitt.

Endret av Jikla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...