Gå til innhold

– God mottagelse blåste opp 3DS-pris (3DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

No despair!
Bare avstå inntil den havner på rimelig pris!

.....


tja, med mindre samtlige avstår til den har "rimelig pris" eller kun rich-kids kjøper i øvre skjiktet og alle andre avstår har det liten effekt på en eventuell neste gang når situasjonen oppstår. <-- noen som forstår poenget?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Greit at man må regne med høy pris i starten når det gjelder nye konsoller.. men geez, have mercy.

Tror jeg kommer til å vente litt etter release til det faller i pris. 2500 - 3000 syntes jeg er en smule drøyt for en liten håndholdt ihvertfall, det er vel noe av det samme som en PS3 koster nå.

Lenke til kommentar

Jeg har lite til overs for at Nintendo setter opp prisen kun fordi de vet at folk vil kjøpe produktet uansett. At de nå går ut og innrømmer dette åpenlyst gjør ikke saken bedre. Dårlig PR, IMO.

 

Men jeg forstår selvfølgelig at de vil tjene mest mulig. De driver ikke veldedighet.

 

For min del blir jeg å vente noen måneder etter release før jeg evt går til innkjøp.

Lenke til kommentar

Jeg har lite til overs for at Nintendo setter opp prisen kun fordi de vet at folk vil kjøpe produktet uansett. At de nå går ut og innrømmer dette åpenlyst gjør ikke saken bedre. Dårlig PR, IMO.

 

Men jeg forstår selvfølgelig at de vil tjene mest mulig. De driver ikke veldedighet.

 

For min del blir jeg å vente noen måneder etter release før jeg evt går til innkjøp.

 

At intendo oppfører seg som rasshøl om de har muligheten til det burde ikke være noen overraskelse for de som kjenner spillkonsollenes historie. For min del så er det dermed ikke spesielt negativ reklame, jeg forventer ikke bedre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tja.. Som Iwata sa i intervjuet så var dette en av de viktigste grunnene.

 

Jeg velger å tro at disse faktorene også har spilt inn:

 

*Wii burde ha kostet mer da den kom ut. Etterspørselen var enorm da maskinen ble lansert.

*3DS har allerede fått mye støtte fra tredjepartsutgiverne

*Mangel på konkurranse fra Sony.

Lenke til kommentar

Jeg tipper komplett, osv har den til 2199-2499kr, mens Elkjøp slår av litt og får den til kanskje 1999 på release. Hadde 1999kr blitt realitet på feks release, hadde jeg iallefall kjøpt den på dagen.

 

Man vil jo ha et par spill med på en evnt release dag og blir det fort 500-1000kr mer.

 

Jeg skal iallfall ha Zelda og Super street fighter som launch titler. Deretter DOA, Metal Gear og Res Evil når de kommer senere.

Endret av lyon
Lenke til kommentar

Vi får se da om sony finner på noe smart i mellomtiden, som kommer til å presse prisene litt. Jeg tror at de prøver å melke nintendo-fan'a først, siden de sikkert kommer til å kjøpe den uansett (slik som meg), men mye av salget av den forrige er jo også pga. barn og jeg tror foreldrene syntes at en DS som er dobbelt så dyr som den opprinnelige ikke blir aktuelt. Vi får se:) Som en voksen mann i jobb så spiller ikke 500-1000,- mer i pris noen stor rolle når levetiden på dingsen er mange år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...