Gå til innhold

Anmeldelse: Kingdom Hearts: Birth by Sleep (PSP)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stort sett hva jeg forventet, dog er Furevik uenig med anmelderen på Gametrailers som roste stemmeskuespillet. At det blir mye haltende kvasi-filosofiske monologer i et forsøk på å virke intellektuell er jeg forberedt på, da dette er blitt en trend i japansk underholdning de senere årene.

 

Jeg er delt angående KH1 og 2. Eneren introduserte oss for konseptet med å blande Disney og Square og hadde dermed wow-faktoren, pluss en god og enkel historie ala Neverending Story som passet spillet perfekt og flere alternative bosser som virkelig var noe å bryne seg på. Den store gledesdreperen var det tragiske kameraet, som gjorde at gameplayet kunne føles ganske rælete til tider. Jeg synes også gummi ship-bygging var utrolig forvirrende; jeg har skrevet en mastergradsavhandling i historie men jeg klarte ikke å forstå hva jeg skulle gjøre med gummi ship-delene. I toeren er kameraet mer eller mindre fikset, gummi ship er forenklet og det er mange nye (eller gamle) verdener og karakterer å oppdage. Dessverre synes jeg toeren tok litt av og gjorde historien unødvendig kompleks for denne typen spill, en enkel og godmodig disney-aktig historie kler KH mye bedre enn de infløkte manusene til Final Fantasy.

Lenke til kommentar

Egentlig litt skuffet over meg selv som enda ikke har kjøpt dette spillet :( - Som den fanen jeg er, men må vel blåse støvet av PSP først, og ta en tur i butikken så snart som mulig :D Gleder meg!

 

Egentlig litt skuffet over meg selv som enda ikke har kjøpt dette spillet :( - Som den fanen jeg er, men må vel blåse støvet av PSP først, og ta en tur i butikken så snart som mulig :D Gleder meg!

 

Wops, kom to ganger den :p Jaja...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har snart spilt samtlige Kingdom Hearts-spill, det hele startet faktisk med Birth by Sleep, som ble det første spillet jeg prøvde i serien.

 

BBS er et av de beste spillene jeg noensinne har spilt, kan aldri husket å brukt så mye tid, og fått så mye glede som BBS ga meg :) Spesielt kampsystemet, abilities og levling/blanding av magi etc trekker spillet opp til en soleklar 9.5/10 for min del! Må nevnes at arenaen også var et stort høydepunkt, brukt mye tid der med monopol-minispillet for å sanke inn nok arenapoeng til å kjøpe alt fra moogle-vendoren :)

 

Grunnen til at det ikke blir full score er for min del trege loade-tider og noe dårlig stemmeskuespill på Square Enix sin side.

 

Må si jeg koste meg også med KH1 og KH2, der KH2 ulikt de fleste anmeldelser jeg har lest er min favoritt av de to. BBS er utvilsomt det beste KH spillet så langt, fulgt etter av KH2, KH1, og 358/2 days. (som jeg har prøvd)

Endret av Olorin
Lenke til kommentar

 

Jeg er delt angående KH1 og 2. Eneren introduserte oss for konseptet med å blande Disney og Square og hadde dermed wow-faktoren, pluss en god og enkel historie ala Neverending Story som passet spillet perfekt og flere alternative bosser som virkelig var noe å bryne seg på. Den store gledesdreperen var det tragiske kameraet, som gjorde at gameplayet kunne føles ganske rælete til tider. Jeg synes også gummi ship-bygging var utrolig forvirrende; jeg har skrevet en mastergradsavhandling i historie men jeg klarte ikke å forstå hva jeg skulle gjøre med gummi ship-delene. I toeren er kameraet mer eller mindre fikset, gummi ship er forenklet og det er mange nye (eller gamle) verdener og karakterer å oppdage. Dessverre synes jeg toeren tok litt av og gjorde historien unødvendig kompleks for denne typen spill, en enkel og godmodig disney-aktig historie kler KH mye bedre enn de infløkte manusene til Final Fantasy.

 

Mer eller mindre min oppfattelse også. Kingdom Hearts har historien, Kingdom Hearts 2 har alle spillmekanikkene.

 

Synd de ikke lager disse for PlayStation 3, jeg savner virkelig denne serien og jeg kan ikke helt forstå hvorfor de mener dette kun er for håndholdte konsoller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...